זהבי: "גאה בטל בן חיים". מכבי תעמוד לדין

סוער במכבי אחרי סכנין. החלוץ: אני רק בורג, המערכת קובעת

(בווידאו: צפו בסולחה בין בן חיים לעותמאן)


איזו דרמה קיבלנו הערב (שלישי) בחיפה כשמכבי תל אביב ניצחה 2:3 את בני סכנין והעפילה לגמר גביע המדינה. הצהובים שרדו משחק מלא תהפוכות וטענות מצידם של אנשי סכנין לחוסר ספורטיביות ומשלימים העפלה שניה ברציפות למעמד הגמר. הם גם יוכלו להשלים זכייה שנייה כשיפגשו את מכבי חיפה ביום שלישי, ה-24 במאי, באיצטדיון טדי בירושלים.

הסערה הגדולה החלה בשער השיוויון הראשון של מכבי ת"א. עלי עותמאן נפגע והוציא את הכדור החוצה, טל בן חיים החליט שלא להחזיר לסכנין את הכדור, הצהובים המשיכו לשחק וברק יצחקי גם הבקיע. בני סכנין זעמה, המאמן שלה יוסי אבוקסיס יצא מכליו וגם הורחק ולטענת אנשי מכבי ת"א, בכיר בסכנין אף איים על בן חיים ואמר לו: "אין לך למה להגיע לדוחא בשבוע הבא, אנחנו נשבור לך את שתי הרגליים". יש לציין כי בן חיים ועותמאן שוחחו בסיום המשחק והתפייסו.


בלי קשר לאירוע המדובר, מכבי ת"א תעמוד לדין בשל קריאות גזעניות של אוהדיה, שבין היתר קראו: "חלאיילה מחבל, מוחמד מת". יש לציין שמשחק הבית הבא של הצהובים הוא משחק העונה נגד ב"ש, האם הם ייענשו בחומרה?


מאמן מכבי ת"א, פיטר בוס, לא התרגש יותר מדי מהטענות והתלונות של אנשי סכנין ואמר בסיום: "זה כדורגל. שופט צריך לקחת את ההחלטה אם להמשיך את המשחק או לא ולא השחקנים, אבל זו רק דעתי. היה משחק חם מאוד וגם ביום שני הקרוב יהיה לנו משחק חם נגד סכנין. ננסה לנצח שם, כי זה חשוב מאוד בשביל האליפות שלנו. נלך לחגוג הלילה ומחר כבר נתכונן למשחק הבא כמו שצריך".

"אני מקווה שנעשה דאבל", הוסיף ההולנדי על כך שהצהובים עדיין נמצאים בתמונת הזכייה של שני התארים. "כל משחק הוא קשה והיה לנו מזל היום, אבל בסוף הגיע לנו לנצח. זה לא היה קל".


האיש שגרם לסערה הגדולה הערב, טל בן חיים, התייחס לעימות שלו עם יוסי אבוקסיס: "אני אוהב את יוסי אבוקסיס מאוד ורוכש לו כבוד, אבל מה שהוא אומר זה עניין שלו ואין לי כוונה להגיב לזה". על ההחלטה לא להחזיר לסכנין את הכדור: "אני בסך הכל כדורגלן ובורג קטן במערכת של מכבי ת"א. הפילוסופיה שלנו היא לתת לשופט להחליט, אנחנו לא עוצרים את המשחק. יש לי מאמן ומועדון שעל פיו צריך להתיישר. מי שמשלם לי משכורת זה מכבי ואני אעשה מה שהם מחליטים".


"היה משחק טוב והקבוצה הטובה ניצחה, מגיעות מחמאות לסכנין", הוסיף כובש השער המנצח של הצהובים, "שני מחנות האוהדים נהנו מהמשחק וצריך להתעסק בעיקר, במשחק שהיה פה היום והלוואי ויהיו פה עוד הרבה משחקים כאלה, זה יעשה רק טוב לכדורגל הישראלי".


קפטן מכבי ת"א, ערן זהבי, התבקש גם הוא להתייחס למהומה במחצית הראשונה ואמר: "זה נראה לי תקין. עותמאן הוציא את הכדור וכשראה שאנחנו ביתרון בהתקפה המשיך לשחק. אני מגבה את טל בן חיים בהכל ואני גאה בהחלטה שלו. יש לנו נוהל של לא להוציא כדורים נגד קבוצה שמבזבזת נגדנו זמן ונמשיך עם זה". על כך שאנשי סכנין איימו על בן חיים, לטענת הצהובים: "אנשי הנהלה לא צריכים להתקרב לשחקנים שלנו, אנחנו מנסים להתרכז רק במקצוע שלנו. זה אירוע חמור מאוד בעיניי, אבל זה כדורגל ויש אמוציות. העיקר שאנחנו בגמר פעם שנייה ברציפות וזה מה שחשוב".