ראש השנה: ערן זהבי השאיר את כולם מאחור

קיבל כותרות, נצמד לרביבו ונמני, התגרה בפיזיקה. השנה שלו

1. זו היתה שנה שבה יותר אנשים חיפשו בגוגל את השם ערן זהבי מאשר את מתווה הגז, הסכם הגרעין, גל הירש, יוסי בניון, רובי ריבלין או משה כחלון. זו היתה שנה שבה הוא כבש יותר שערים מ-6 קבוצות בליגת העל בעונה שלמה. זו היתה שנה שבה נדב יעקבי, אחד ששידר ומשדר על בסיס קבוע שחקנים קצת יותר גדולים מערן זהבי, אמר עליו "האיש הזה שאי אפשר לעצור אותו, אין לנו כבר מה להגיד עליו, אין לנו מילים לתאר את מה שהוא עושה. פיו פיו לרשת של באזל".


2. זו היתה שנה שבה דיברתם על ערן זהבי יותר מאשר על הכדורגל הישראלי, זו היתה שנה שלא רק אתם עשיתם את זה כי גם בעולם דיברו על זהבי יותר מאשר על הכדורגל הישראלי. זו היתה שנה שראיתי אדם בן 79 עושה פיו פיו עם הידיים. נשבע. זו היתה שנה שבה ערן זהבי השיג עסקה שהפכה אותו למשתכר הגבוה ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי, ומתברר, שזו היתה שנה שבה העסקה הזו היתה משתלמת יותר למכבי ת"א מאשר לערן זהבי.

3. זו היתה שנה שבה ערן זהבי נכנס לרשימת השחקנים הישראלים הגדולים בכל הזמנים או לפחות גרם לנו להתווכח על זה למרות שברקוביץ' היה מוכשר הרבה יותר, רביבו עשה קריירה אירופאית גדולה יותר, רוזנטל זכה באליפות עם ליברפול, בניון כבש בשמינית גמר ליגת האלופות, לאוחנה היה הרבה יותר כריזמה ושפיגלר לקח אותנו למונדיאל. זו היתה שנה שבה ערן זהבי פתח מחדש את הדיון - האם שחקן שלא הצליח באירופה יכול לשחות בבריכה הזו של הגדולים מלמעלה. זו היתה שנה שבה ערן זהבי הפך באמת למלך של מכבי ת"א. לא של מכבי ת"א הנוכחית. זה קרה כבר קודם. זו היתה שנה שבו הוא הפך למלך של מכבי ממש כמו אבי נמני. או אולי בעצם יותר.


4. זו היתה שנה שהוכיחה באופן סופי שערן זהבי לא רואה אותנו ממטר. הלא כל אדם שני ברחוב שלח אותו לאירופה, כל אדם שלישי בתחנת אוטובוס טען שהוא מסוגל להצליח רק מול שניר משען ואושרי רואש. כל אדם רביעי במכולת שמע שניוקאסל/ליברפול/פיורנטינה/באזל/סביליה/אנדרלכט מוכנה לשלם עליו 5 מיליון יורו, ורק ערן זהבי תירץ ותירץ ותירץ שהוא נשאר פה כדי לקחת את מכבי לצ'מפיונס. זו היתה שנה שאפילו התירוצים של ערן זהבי התגלו כנכונים.

5. זו היתה שנה שבה שמעת לא מעט הגזמות לגבי ערן זהבי, זו היתה שנה שרק שמו עליו עוד ועוד כתרים, זו היתה שנה שבה התקשורת הפכה אותו למלך העולם, זו היתה שנה שכל עיתון גדול עשה איתו ראיון, כל כלי תקשורת חיבק אותו, כל אדם ברחוב זרק עליו מילה. זו היתה שנה שהרגשת שמחר או במשחק הבא תגיע ההתרסקות שלו כי בסוף כולם נופלים. זו היתה שנה שבה ערן זהבי ניצח את חוק האיזון בטבע, בבורסה ואפילו בפרק ההוא של סיינפלד. כי הכל בסוף אמור להתאזן. חוץ מערן זהבי.


6. זו היתה השנה של ערן זהבי, כי צריך להגיד את האמת - לא באמת היו לא מתחרים. מכבי ת"א בכדורסל לא הצליחה, הטניס הישראלי נשאר במקום, ההצלחות של האתלטיקה או הג'ודו לא באמת מהוות את אותה מאסה, בלאט הפסיד בסוף בגמר, כדורגלנים כמו בניון, ברדה, שכטר, ורמוט ואחרים אכזבו וליגיונרים כמו רפאלוב ונאתכו לא נתנו פייט. זו היתה השנה של ערן זהבי כי הסיפור הגדול השני של הכדורגל שלנו היה בן רייכרט, פאקינג בן רייכרט. זו היתה שנה שבה ערן זהבי הצליח להרוס את כל הסיפורים האחרים שהתחרו בו.


7. זו היתה השנה של ערן זהבי ולרוב טקסטים כאלה מסתיימים בשתי שאלות  - של מי תהיה השנה הבאה? ומה ערן זהבי צריך לעשות כדי לא להתרסק? אבל החלטנו שזה לא משנה כי גם ככה ערן זהבי לא רואה אף אחד ממטר, גם לא את הטקסט הזה.