לוי: לא ידעתי על המגעים בין ברקת לשרצקי

מאמן ב"ש על ההודעה: לא נפגעתי. הערב: בכר ב"שער השבת"

ארבעה ימים בלבד לפני גמר גביע המדינה, הפועל באר שבע ספגה את הפסדה הגדול ביותר העונה, 4:0 אצל מכבי חיפה. לא בדיוק זמן מתאים מבחינת האדומים להיכנס לכושר ירוד, אבל אולי ההופעה הזאת קשורה לזעזוע שעבר על המועדון מבירת הנגב רק לפני ימים ספורים.

כזכור, ביום חמישי האחרון הודיעה אלונה ברקת לאלישע לוי על סיום דרכו בהפועל באר שבע עם תום העונה. לטענתה של בעלי ב"ש, לא נותרה לה ברירה לאחר שאיזי שרצקי הבהיר לה כי הוא מתכוון להוציא לתקשורת שהוא מתכוון לפטר את ברק בכר עקב מגעים עם ברקת.



אלישע לוי, באופן טבעי, נשאל אחרי המשחק על האפשרות שהיה קשר בין האירועים האחרונים בבירת הנגב לבין התבוסה באצטדיון סמי עופר. "אני לא רוצה אפילו לקשור את זה, אני לא חושב שיש קשר. הקרדיט מגיע למכבי חיפה, היא שיחקה כמו קבוצה שרוצה להיות באירופה", אמר המאמן, שניסה להשאיר את עצמו מחוץ לסאגה: "היינו לא טובים בכל פרמטר, לא אגרסיביים מספיק, לא שיחקנו יחד, משחק שלא מתאים לרמה שלנו ולא למעמד הזה. אין שום קשר ליום רביעי, יהיה שם משחק אחר לחלוטין".


"אם שואלים אותי, ההתנהלות שלי ושל השחקנים היא ללא דופי. הפסדנו, אבל אנחנו עושים את המקסימום ואני מבטיח שיהיה משחק אחר ברביעי", המשיך לוי, שכאמור לא התייחס לתזמון של ברקת, אך כן להודעה עצמה: "לא נפגעתי, לקחתי בחשבון שלא אמשיך בבאר שבע. הייתי בסרטים האלה לא מעט".


"היום לא עשינו שום דבר כמו שצריך", הוסיף אלישע לוי, "זה מסוג המשחקים שאתה פשוט סובל בהם. היינו מתחת לרמה שלנו וגם השחקנים יודעים את זה". כשנשאל שוב על פרשת אלונה ברקת-איזי שירצקי-ברק בכר, השיב המאמן הוותיק: "לא אמרתי לשחקנים שצריך לשים הכל בצד כי יש לנו שחקנים אינטיליגנטיים. דברים כאלה קורים בכדורגל. לא ידעתי על מה שקרה בין איזי לאלונה, אין לי שליטה על זה".


ביום רביעי, כאמור, הפועל באר שבע תנסה לזכות בגביע ראשון מאז 1997, אז ג'ובאני רוסו סידר הנפה אחרי 0:1 על מכבי תל אביב. "אני מסתכל קדימה, המשחק הכי חשוב של המועדון הוא ברביעי, לא כל יום מגיעים לגמר גביע. אחר כך יש עוד שני משחקים ונעשה את המקסימום עד הרגע האחרון. בסוף נעשה סיכומים. אעשה הכל כדי שהפועל ב"ש תזכה בגביע".


מי שנמצא בספק גדול לגמר מול מכבי הוא הקשר מאור מליקסון. השחקן עלה כמחליף, אך נפצע ויצא כעבור מספר דקות. לאחר אבחנה ראשונה התברר כי מליקסון סובל ממתיחה במפשעה ולכן סיכוי לא קטן שיראה את המשחק מהיציע.

לטענת עמותת אוהדי בית"ר ירושלים, שקבוצתם מתמודדת עם מכבי חיפה על הכרטיס לאירופה, המשחק היום היה נגוע בחוסר ספורטיביות: "עמותת אוהדי בית"ר קוראת לכל מי שענף הכדורגל יקר לליבו ובכלל זאת לראשי המנהלת ולהתאחדות לכדורגל לפעול בחומרה רבה ואף להעמיד לדין את הפועל באר שבע בגין חוסר הספורטיביות בלתי נסבל במשחקה נגד מכבי חיפה. כל בר דעת יכול היה לראות את חוסר המאמץ והרצון לשחק ועדיף היה אילו לא היו מופיעים למשחק כלל, זה יום עצוב לכדורגל בישראל שמועדון בכיר פוגע קשה כל כך בספורטיביות".