מכבי פ"ת מנסה לצרף את אלעד גבאי

המלאבסים הגישו הצעה, חיפה לא מוכנה להשתתף בשכרו של המגן

אחרי מסע רכש נרחב יכול מאוד להיות שבקרוב יהיו גם כאלה שיעזבו את מכבי חיפה. מי שלא ממש מצא את מקומו הוא המגן הימני אלעד גבאי, שכעת מבוקש על ידי קבוצה אחרת בליגת העל: מכבי פתח תקווה, שגם הגישה הצעה על המגן הימני.


מאמן פ"ת רן בן שמעון מכיר היטב את גבאי מהתקופה בה אימן אותו בקרית שמונה ואף זכה עימו באליפות. המאמן היה שמח לראות מאוד את המגן הימני מצטרף, אך כרגע עדיין ישנם פערי,ם שהעיקרי שבהם נובע מבקשת הלוזונים להשתתפות בשכר מצד חיפה.  


בתוך כך, בחיפה ממשיכים בחדשנות שמאפיינת אותם לאחרונה והיום (חמישי) הודיעה הקבוצה כי בקרוב יוכלו האוהדים לשוחח אחת לשבוע עם לא אחר מאשר המאמן אלכס סטנוייביץ'. המאמן הסרבי פתח דף רשמי ובו יענה פעם בשבוע לשאלות שיקבל מהאוהדים. לא אהבתם את ההרכב? יש לכם עצה גאונית במיוחד? לא הבנתם למה ג'אבר עטאא מועדף על קובי מויאל? בקרוב סטנוייביץ' יהיה זמין לקבל את כל העצות מכם. יש לציין כי הדף יעסוק אך ורק בנושאים שקשורים למכבי לחיפה ולא בשאלות אישיות למאמן. הדף עצמו נמצא בכתובת הזו


בתוך כך, אוהדי מכבי חיפה ממשיכים בחרם הכרטיסים ורבים מהם לא יגיעו למשחק מול בית"ר ירושלים ביום שני בטדי. היום הצטרף למחאת האוהדים גם שחקן ראשון - בלם מכבי חיפה דקל קינן. "אני מעדיף שהקהל שלנו לא יבוא לטדי מאשר שישלם 100 שקלים לכרטיס", צייץ קינן בטוויטר, "הכדורגל שייך לאוהדים ולעם וצריך להישאר כזה".


עד כה, כזכור, מספר מחנות אוהדים כבר יצאו במחאה נגד מחירי הכרטיסים. המחאה החלה אצל אוהדי הפועל פתח תקוה, בעקבות המחיר שדרשה מכבי פתח תקוה לקראת הדרבי בגביע הטוטו. לאחר מכן מחו אוהדי מכבי תל אביב נגד מחירי הכרטיסים שדרשה אותה מכבי פתח תקוה, הפעם במחזור הראשון של ליגת העל. אוהדי מכבי חיפה הצטרפו גם הם עם פתיחת המכירה למשחק מול בית"ר במחזור השני.


סטנוייביץ': "היו שגיאות וחוסר ריכוז"


מכבי חיפה אמנם הפסידה אמש 3:2 למכבי אחי נצרת במשחק הכנה במתחם האימונים, בעיקר בגלל טעויות לא מחויבות למציאות בהגנה. אולם, תהיו בטוחים שזה לא מטריד יותר מדי את המאמן אלכסנדר סטנוייביץ', שכבר מתכונן למבחן הגדול הראשון של הירוקים העונה מול בית"ר ירושלים.


"המשחק מול נצרת אפשר לשחקנים נוספים לקבל דקות ואף להשלים 90 דקות, דבר שלא קרה זמן רב", אמר סטנוייביץ' לאחר ההפסד, "היו לנו שגיאות וחוסר ריכוז בהגנה, אך זה רק משחק מבחן, שנועד כדי שאוכל לראות ולבחון את השחקנים".


על ההתמודדות בטדי אמר: "אני יודע שמדובר במשחק קשה, משום שבית"ר שיחקה טוב מאוד במחזור הראשון מול הפועל באר שבע. עבורנו מדובר במבחן גדול, שיראה לנו מה אנחנו צריכים לעשות בהמשך כדי להיאבק על האליפות. אנחנו חייבים לנצח".

על הרמה והאיזון בסגל אמר: "יש לנו 20-22 שחקנים באיכות דומה. לפעמים יהיו שינויים גדולים בהרכבים שלי ולפעמים לא. נראה בהמשך. בשלב זה אין לנו כוונה לעשות שינויים בסגל, אולי רק בחלון ההעברות בינואר. הרמה לא זהה בין ההרכב הראשון לשני, אבל היא די דומה".


כשנשאל על הבעיות של מכבי חיפה בהגנה, לאחר שספגה 8 שערים בשלושה משחקים (הכנה, ליגה וגביע הטוטו), אמר סטנוייביץ': "במשחק בליגה לא היו לנו בעיות בהגנה, אני אישית הייתי מרוצה. הפעם היו לנו בעיות בגלל חוסר ריכוז. צריך לזכור שאנחנו גם תוקפים עם הרבה שחקנים ולפעמים זה מסכן אותנו בחלק האחורי".


סטנוייביץ' הפתיע כשהתייחס למעמדו של אלעד גבאי ולא פסל את חזרתו לסגל הראשון בהמשך העונה. "גבאי שיחק טוב היום. הוא שחקן מקצועני", אמר המאמן הסרבי, "אמרתי למועדון שאם אנחנו רוכשים את מתן אוחיון, אז גבאי יהפוך לאופציה שלישית בהגנה, אבל אם ימשיך להפגין בהכנה ובאימונים יכולת טובה ומקצוענות הוא ייכנס לסגל. עם זאת, בשלב זה הוא לא בתוכניות של הקבוצה הראשונה".