ירו להם ברגל: חיפה נכנעה 3:2 אצל אשדוד

האקס בלו כבש ובישל, כדי להנחיל לבנאדו הפסד בכורה העונה

מקלחת קרה, זה מה שקיבלה מכבי חיפה הערב (ראשון). הקבוצה של אריק בנאדו הפסידה לראשונה העונה, 3:2 אצל מ.ס אשדוד, למרות שהובילה פעמיים, ואחרי פתיחת העונה המצויינת שלה האופטימיות בצד הירוק של הכרמל צוננה. הדרומיים, מנגד, לקחו 3 נקודות ראשונות ועשו את זה עם הרבה סטייל.


זה כבר היה המשחק השמיני של הירוקים העונה, לכן אפשר להבין את רצונו של המאמן לבצע רוטציה בהרכב ולהעניק לכמה שחקנים מנוחה. הבעיה היא שכנראה הספסל שלו לא איכותי כמו ה-11 הבכירים, במיוחד בהגנה. אלעד גבאי הממורמר לא הוכיח שמגיע לו לשחק על פני אייל משומר עם טעות חמורה, גם אנדריי פיליאבסקי נראה לא חד במרכז הרחבה ובחיפה התגעגעו לאדין צוצאליץ' שלא שיחק.


זה לא היה משחק גדול של חיפה, אבל גם בו היא עלתה ליתרון בזכות שחקן אחד: חן עזרא. הקשר המשיך להוכיח שאין בליגה שחקן בכושר יותר טוב ממנו, עם גול מדהים כבר אחרי דקה וגם בישול לדינו אנדלובו, אבל זה לא הספיק. עידן ורד עדיין לא נכנס לעניינים, שמעון אבוחצירה מתקשה להשתלב בהתקפה הירוקה וגם רובן ראיוס היה פחות דומיננטי. אם חיפה מכוונת לאליפות, משחקים כמו זה הם אלה שמכריעים את העונה ובמבחן הזה היא נכשלה.


מה-19 בספטמבר, חיפה תתחיל את השתתפותה בשלב הבתים של הליגה האירופית והעומס רק יתגבר. אולי המנוחה שכמה שחקנים בכירים קיבלו תעזור להם בטווח הרחוק, אבל לא בטוח שהחבורה של בנאדו תצליח להסתדר עם שני המפעלים המקבילים. זה כבר גבה ממנו את המקום הראשון בטבלה.


אבל צריך גם לתת הרבה מילים טובות לחבורה של ניר קלינגר. למרות היעדרותו של ניר ביטון (שקיבל טקס פרידה לפני שהוא חוזר לגלזגו), ועל אף ההפסד המאכזב במחזור הראשון, האשדודים שוב הראו שיש להם הרבה דברים טובים. באשדוד ממשיכים לתת במה לצעירים, וזה השתלם עם שחקנים כמו גדי קינדה ועופר ורטה. גם הרכש של רועי בקל (שכבש) וירו בלו (גול ובישול מול האקסית) עשה את שלו, והשאלה הגדולה היא האם הקבוצה תעמוד בקצב או שתיעלם ככל שהעונה תתקדם.


מהלך המשחק:
יש שחקן יותר חם בליגה מחן עזרא? לא עברה דקת משחק והקשר ירה טיל מושלם לחיבורים מפינת הרחבה, שאופיר מרציאנו לא היה יכול לעשות שום דבר נגדו. 0:1 מדהים לחיפה. אשדוד ניסתה להגיב עם בעיטה מ-18 מטר של דויד סולארי, אבל שראנוב זינק והדף. בדקה ה-13 זה כבר הצליח: ירו בלו הוריד עם הראש, גדי קינדה הגיע בלי שמירה ומצא את הפינה. 1:1.


בדקה ה-38 הרחקה לא טובה של פיליאבסקי הגיעה לבקל, שבעט בחצי יעף ליד הקורה של שראנוב. אבל חיפה יצאה למתפרצת בדקה ה-40, בסיומה חן עזרא הכניס כדור נהדר לדינו אנדלובו והחלוץ ניצל רפיון בהגנה כדי לגלגל פנימה. 1:2 לירוקים. עוד שתי דקות חלפות ואנלדובו כמעט השלים צמד, הפעם מרציאנו עצר. חיפה המשיכה בבליץ ובדקה ה-45 עידן ורד הפגיז לקורה של מרציאנו.

המחצית השנייה נפתחה עם הצלה של שראנוב, שבלם את הבעיטה של בלו אחרי שהחלוץ הסתובב נהדר ברחבה. אך בדקה ה-63 אשדוד החזירה את השוויון, כאשר אושאניווה ניצל חור גדול של גבאי בימין, העביר רוחב ומקרוב ירו בלו הבקיע מול האקסית. 2:2. אבל הטירוף האמיתי הגיע בדקה ה-71, כאשר רועי בקל נעצר בפעם הראשונה אצל שראנוב, השתלט על הריבאונד ובעט לפינה. 2:3 לאשדוד.


הרכבים:
מ.ס אשדוד:
אופיר מרציאנו; עופר ורטה, ישראל ראש, יאיא פטי,  ג'ואון אושאניווה; רועי בקל, אלכס דוידוב, גיא צרפתי (אמיר בן שמעון /51), גדי קינדה (ניב זריהן /85), דויד סולארי (מיכאל סירושטן /83); ירו בלו.
מכבי חיפה: בויאן שראנוב; אלעד גבאי, אנדריי פיליאבסקי, דקל קינן, שמואל שיימן; גוסטבו בוקולי, עידן ורד (יניב קטן /62), רובן ראיוס, חן עזרא; שמעון אבוחצירה (אלון תורג'מן /70), דינו אנדלובו (אייל גולסה /75).