הרוח(ה) יצאה מהמפרשים: על ההדרדרות של נבחרת ספרד

נבחרת ספרד הייתה ועודנה אחת המועמדות ללכת עד הסוף בכל טורניר בו היא משחקת. אבל הקורונה, הסגל הצעיר והיעדר מנהיגים דומיננטיים בחדר ההלבשה עלולים להיות בעוכריה. האם בכל זאת ישנו סיכוי לנבחרת ששלטה במשך עשור בכדורגל העולמי לחזור לפסגה האירופית דווקא עכשיו?

מתכוננים למשחק הפתיחה של ספרד מול שבדיה >>

למשך עשור שלם שלט הכדורגל הספרדי בעולם הכדורגל: ריאל מדריד וברצלונה היו שתי הקבוצות הדומיננטיות ביותר בעולם כששלטו בליגה ובליגת האלופות עם 7 זכיות בין שנת 2008 ל-2018, כשבראש כל הקבוצה למעט גאוני הכדורגל הידועים כמסי ורונאלדו, עמדו שורה של שחקנים ספרדים שמשכו את הקבוצות, ואת הנבחרת הלאומית, לצמרת.

איקר קסיאס, סרחיו ראמוס, אנדראס אינייסטה, צ'אבי, פרננדו טורס ודוויד וייה הם רק חלק מהשמות שהיו חלק מאותה נבחרת דומיננטית שזכתה בשלושה טורנירים גדולים ברציפות: יורו 2008, מונדיאל 2010 ויורו 2012. עד היום, אין נבחרת שהצליחה לשחזר את ההצלחה הזו, מה שמעיד עד כמה מדובר בהישג לא שגרתי.

עם זאת, יש דבר אחד שהוא ודאי: הזמן לא עוצר אף פעם. מאותה נבחרת אגדית היו אמורים להשתתף ביורו הקרוב סרחיו ראמוס, סרחיו בוסקטס וג'ורדי אלבה. לפני כשבועיים לואיס אנריקה, מאמן הנבחרת, נאלץ להשאיר את הקפטן הוותיק של ריאל מדריד בבית ולוותר על יכולותיו לקראת האליפות בעקבות עונת הפציעות שעברה עליו. בנוסף אליו, בוסקטס שמוגדר כעוגן בקישור של לה רוחה, חלה בקורונה והוא יפסיד בוודאות את משחקה הראשון מול נחברת שוודיה (ב', 22:00). חסרונו של ראמוס הפך את הנבחרת הנוכחית להיסטורית: זו הפעם הראשונה אי פעם שאין אפילו שחקן אחד מריאל מדריד בנבחרת.

ברצלונה וריאל מדריד - במשך שנים היו שלד הנבחרת

מחפשים כרטיס ליורו? כל הפרטים >>

עם פראן טורס: הכוכבים הצעירים שרוצים לכבוש את היורו >>

עם כל החסרונות, יש עדיין כמות כישרון מטורפת: דויד דה חאה, על אף הירידה ברמתו, עדיין נחשב לשוער מוביל בעולם. בהגנה, צירופו של איימריק לאפורט לאריק גרסיה ופאו טורס הצעירים יוסיף עומק והמון ניסיון, בנוסף למגנים המעולים בדמותם של אלבה וססאר אספיליקוואטה, ובקישור הספרדי ינסה רודרי להיכנס לנעליו הגדולות של קשר ברצלונה כשבמקביל מרקוס יורנטה ופדרי "יחרכו" את האגפים. בחוד הספרדי ניתן למצוא את אלברו מוראטה שינסה לספק את הסחורה לאחר עונה בינונית ביובנטוס, דני אולמו מרד בול לייפציג בעונת פריצה נפלאה עם 7 שערים ו-12 בישולים ופראן טורס הצעיר ממנצ'סטר סיטי שינסה להכניס אנרגיות ויכולת סיום נהדרת מול השער.

הנבחרת הספרדית שופעת צעירים מוכשרים שרק מחכים להותיר חותם במדים הלאומיים. אם יצליחו במשימתם, הלה רוחה מסוגלת להגיע רחוק באליפות הנוכחית. במידה ולא, על אנריקה וראשי הנבחרת לחשוב איך לוקחים את הכישרון הקיים ומשלבים אותו עם האופי של שחקני העבר. מה שכן, השור הספרדי לא ייכנע ללא קרב.

לואיס אנריקה - הלחץ הספרדי עליו | צילום: shutterstock