ההולנדים חולמים על זכייה, הצ'כים קיבלו תיאבון: מי תעלה לרבע הגמר?

הולנד, ששמרה על מאזן מושלם במהלך שלב הבתים, תפגוש בשמינית הגמר (הערב ב-19:00) את צ'כיה השאפתנית עם החלוץ הנהדר פטריק שיק. כששתי הנבחרות זוכרות היטב את הניצחון הצ'כי ביורו 2004 והטראומה בצד הכתום. האם הולנד תנקום?

זמן צפייה: 00:22

שלב שמינית הגמר יתחדש הערב עם שני משחקים נהדרים. עיני העולם כולו נשואות אומנם לעבר בלגיה-פורטוגל, אבל שלוש שעות קודם לכן, יעלו על הדשא באצטדיון פרנץ פושקש (בודפשט, הונגריה) שתי נבחרות שהציגו עד כה יכולת מצוינת בטורניר - הולנד וצ'כיה.

הולנד נגד צ'כיה
הולנד נגד צ'כיה | צילום: רויטרס

הכתומים של דה בור מגיעים במומנטום נפלא למשחק שמינית הגמר: הן אחת משלוש הנבחרות היחידות שהשיגו את מלוא הנקודות בשלב הבתים, ההתקפה בראשותו של ממפיס דפאי נראית נפלא וגם ההגנה, למרות ספיגה של שני שערים במשחקם הראשון נגד אוקראינה, עושה עבודה נפלאה.

נראה שבנבחרת הנוכחית יש שני "אסים בשרוול". הראשון הוא דנזל דומפריס מפ.ס.וו איינדהובן. המגן הימני חווה טורניר פריצה מהסוג שראינו אצל חאמס רודריגז במונדיאל 2014 ונראה שהוא לא יישאר בקבוצת הפאר ההולנדית לאורך זמן. הפיזיות, המהירות, הכוח המתפרץ והכניסה לעומק מאפשרת לשחקן להבקיע, לבשל ובמקביל לנטרל כמעט לחלוטין כל שחקן התקפה שנמצא באגף שלו.

האס השני הוא קשר פ.ס.ז' החדש, ג'ורג'יניו ויינאלדום. קפטן הנבחרת, שלאחרונה חתם כאמור בסגנית אלופת צרפת לאחר שביצעו "מחטף" מידי ברצלונה, מראה שכוחו עדיין במותניו: בגיל 30 ולאחר שנים שבילה בליברפול, ויינאלדום מצליח למקסם את יכולותיו בנבחרת. בתור קשר שמגיע בגל השני להתקפה ובזכות יכולת בעיטה ומיקום מעולים, הוא כבש שני שערים במשחק האחרון נגד מקדוניה הצפונית. נראה שבפאריז כבר יכולים להיות מרוצים.

שחקני הולנד ביורו 2020
שחקני הולנד ביורו 2020 | צילום: רויטרס

מנגד, הצ'כים מגיעים למשחק כשאין להם מה להפסיד: לאחר שני מחזורים, הם דורגו במקום הראשון בביתם, כשהם יודעים בוודאות שהם יעלו לשמינית הגמר גם אם יפסידו במשחקם האחרון לאנגליה. ואכן, בעקבות ההפסד לאנגלים, הם דורגו רק במקום השלישי ויצאו "נשכרים" כשלא יאלצו להתמודד מול גרמניה בשלב שמינית הגמר, אלא אם אחת הקבוצות הלוהטות בטורניר.

נקודת המפתח לקראת המשחק תהיה פטריק שיק, חלוצם המוביל. שיק, שכבש שלושה שערים עד כה בטורניר והוא כרגע גם היחיד שכבש לטובת הצ'כים, היה לא טוב נגד האנגלים. נראה שההגנה הפיזית הקשתה עליו מאוד וגרמה לו לא לבוא לידי ביטוי במשחק. אם יצליחו חניכיו של ירוסלב שילהאבי, מאמן הנבחרת, להפעיל את חלוצה של באייר לברקוזן במשחק המכריע, הצ'כים יוכלו להפתיע ולעלות על חשבון הולנד לרבע הגמר.

פטריק שיק, צ'כיה, יורו
פטריק שיק, החלוץ הצ'כי | צילום: רויטרס

בפעם האחרונה ששתי הנבחרות נפגשו, היה מדובר באחד המשחקים הטובים ביורו 2004, שנגמר בניצחון צ'כי 2:3, לאחר שכבר היו בפיגור של שני שערים. כמעט שני עשורים לאחר מכן, ינסו האורנג' לנקום בנבחרת הצ'כית העיקשת ולעלות על חשבונם לרבע הגמר. היריבה אגב: דנמרק שנמצאת בכושר מצוין לאחר שאתמול הביסה 0:4 את ויילס.

הרכבים משוערים:

הולנד: מארטן סטקלבורח; פטריק ואן אנהולט, מתיאס דה ליכט, דיילי בלינד, סטפן דה פריי, דנזל דומפריס; מארטן דה רון, פרנקי דה יונג, ג'ורג'יניו ויינאלדום; ואוט וחהורסט, ממפיס דפאי.

צ'כיה: תומאש ואצליק; יאן בורז'יל, תומאש קאלאס, אונדז'יי צ'לוסטקה, ולדימיר צופאל; יקוב ינקטו, ולדימיר דרידה, תומאש סוצ'ק, תומאש הולש, לוקאש מסופוסט; פטריק שיק.