הקרב הגדול של רבע גמר היורו

המשחק המרכזי של רבע הגמר מפגיש בין שתי אימפריות כדורגל: הראשונה נחשבה לאחת הנבחרות הטובות בעולם, שחוותה ירידה משמעותית בעשור האחרון, עד הטורניר הנוכחי. השנייה נמצאת בטופ בשנים האחרונות אבל לא הצליחה להביא לידי ביטוי את הכישרון לכדי תארים. האם האזורי יצליחו לנצח את השדים האדומים או שמא דה בריינה, הזאר ולוקאקו יצליחו לסחוב את הבלגים לשלב חצי הגמר?

זמן צפייה: 00:37

איזה משחק מהנה מחכה לנו (הערב, 22:00, רשת 13) נבחרת איטליה מול נבחרת בלגיה באיצטדיון "אליאנץ ארנה" שבמינכן. לאחר כל ההפתעות, כל הדרמות, כל ההחמצות והשערים של סיבוב שמינית הגמר, רבע הגמר הזה מפגיש בין שתי נבחרות חזקות, שתי נבחרות שבטוחות ביכולתן להניף את הגביע בוומבלי בעוד עשרה ימים.

עוד בנושא:

נא להתעדכן בהתאם: לוח המשחקים והשידורים המלא של יורו 2020

הטוב, הרע והלא נורא – סיכום שמינית הגמר שלא נשכח לעולם >>

הסקוודרה אזורה (הקבוצה התכולה) הצליחה להסתבך בשמינית הגמר מול אוסטריה ולאחר 90 דק' מאופסות, הגיעו המחליפים האיטלקים בראשותם של פדריקו קייזה ומתאו פסינה וסידרו לאיטלקים יתרון כפול לאחר 105 דק'. האוסטרים העיקשים לא ויתרו והצליחו לצמק בדקה ה-116 אך ללא הועיל והאיטלקים מגיעים לשלב רבע הגמר בפעם הרביעית ברציפות.

לאחר שנסחבו לאורך שלב הבתים ע"י שחקני ההרכב כמו צ'ירו אימובילה, לורנצו אינסינייה ומנואל לוקאטלי, הוכיחו שחקניו של רוברטו מאנצ'יני שיש להם עומק יוצא דופן ועל כל שחקן נהדר בהרכב, יש שחקן לא פחות טוב ממנו על הספסל.

למשחק יגיעו האיטלקים כשההיסטוריה לצידם: ב-22 מפגשים בין הנבחרות, איטליה ניצחה ב-14 מהם. הפעם האחרונה בה נפגשו הייתה בשנת 2016 בשלב הבתים של היורו, שם ניצחו האיטלקים 2-0 משערים של עמנואל גיאצ'ריני וגרציאנו פלה. האם גם בשלב רבע הגמר הנוכחי יצאו האיטלקים כשידם על העליונה?

מאנצ'יני - מחזיק הרבה כישרון בסגל | צילום: רויטרס

אצל השדים האדומים, האווירה לא רגועה: אמנם הם הצליחו לנצח את אלופת היורו האחרון פורטוגל בקרב מותח, אבל במהלך המשחק נפצעו שניים מהכוכבים הגדולים שלהם, אדן הזאר (המסטרינג) וקווין דה בראונה (קרסול) והם נמצאים בספק גדול לקראת המשחק החשוב. באימון ברביעי, השניים לא התאמנו ובמידה ולא יתאמנו היום באימון המסכם לקראת היציאה למינכן, קשה לראות אותם לוקחים חלק במאבק נגד איטליה.

אבל לא צריך לרחם עליהם. הבלגים עדיין שופעים בשחקנים שנמצאים בטופ העולמי ונמצאים בכושר נפלא בטורניר: רומלו לוקאקו, שהבקיע שלושה שערים עד כה בטורניר, עושה עבודה נפלאה גם כשהוא לא כובש – הוא מפנה שטחים, זז המון ללא כדור ומטריד את בלמי היריבה כל הזמן. בנוסף אליו, תורגן הזאר (אחיו הצעיר של אדן) כבש את שער הניצחון מול הפורטוגלים וגם הוא משחק בצורה נפלאה.

ועדיין ישנן שתי שאלות חשובות איתן צריכה הנבחרת הבלגית להתמודד: האם טיבו קורטואה וההגנה שלו יכולים לעצור את הרכבת האיטלקית שכבשה עד כה 9 שערים בטורניר? ואיך יצליחו להתמודד עם המחסום הפסיכולוגי נגד נבחרת שאותה ניצחו רק פעם במשחקים רשמיים? המתח גדול וכל תוצאה נראית הגיונית, אנחנו כבר לא יכולים לחכות.

אדן הזארד - יחסר לבלגים מול איטליה | צילום: רויטרס

הרכבים משוערים:

איטליה:

ג'יג'י דונארומה; אלסנדרו פלורנצי, ג'ורג'יו קייליני, לאונרדו בונוצ'י, לאונרדו ספינאצולה; מנואל לוקאטלי, מרקו וראטי, ז'ורז'יניו; פדריקו קייזה, לורנצו אינסיינייה, צ'ירו אימובילה.

בלגיה:

טיבו קורטואה; טובי אלדרווירלד, תומאס ורמאלן, יאן ורטונגן; תומא מונייה, אקסל ויטסל, יורי טילמאנס, תורגן הזאר, יאניק קרסקו; דריס מרטנס, רומלו לוקאקו.