הקרב על רבע הגמר: האם ספרד תדיח את סגנית אלופת העולם?

ספרד וקרואטיה לא הצליחו לנצח בשני המשחקים הראשונים של היורו והציגו יכולת לא משכנעת בלשון המעטה. אבל אז הגיע המחזור האחרון של שלב הבתים: הספרדים הביסו את סלובקיה והקרואטים גברו על סקוטלנד. באיזה יכולת הן יגיעו למשחק המכריע - ומי תעפיל לשמונה האחרונות?

זמן צפייה: 00:14

נבחרת קרואטיה מגיעה היום (שני) למשחקה נגד נבחרת ספרד כסוג של אנדרדוג: אומנם מדובר בסגנית אלופת העולם וכאחת הנבחרות הטובות באירופה, אך נראה שמתחילת הטורניר הקרואטים לא הצליחו "להניע" את המכונה המשומנת שעשתה צרות במונדיאל האחרון ונכנעה רק לצרפת בגמר.

בשני המחזורים הראשונים, הקרואטים לא היו במיטבם: נקודה אחת בלבד מול צ'כיה (למרות שהיו עדיפים למשך רוב שלבי המשחק) והפסד מאכזב מאוד מול אנגליה, במשחק שבו הציגו יכולת רעה וכמעט ולא הגיעו למצבים שסיכנו את פיקפורד. למשחק השלישי נגד סקוטלנד הם הגיעו בעמדת "להיות או לחדול" – כל דבר שהוא לא ניצחון והם בחוץ. אלא שאז הגיע לוקה מודריץ'.

בגיל 35 ולאחר עונה לא רעה בריאל מדריד, הכוכב הקרואטי סוף סוף עשה את מה שהוא יודע לעשות כ"כ טוב וזה לשחק כדורגל. שער יפהפה ובישול נהדר היו מנת חלקו של הקשר במשחק וכשהוא נראה כך, הספרדים צריכים לשקשק.

אבל לא הכל ורוד אצל הקרואטים: איבן פרישיץ', שחקנה של אינטר, נמצא חיובי לקורונה ולא ישחק במשחק הקרוב. זלאטקו דאליץ' יהיה חייב למצוא פתרונות יצירתיים בעקבות החיסרון הגדול של הקיצוני, שכבש שני שערים בשלב הבתים, אחרת הם ימצאו עצמם מחוץ לטורניר בשלב מאוד מוקדם.

לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ' | צילום: רויטרס

מנגד, לאחר שהשיגו ניצחון אחד בלבד בשלב הבתים (למרות שמדובר בניצחון הגדול עד כה בטורניר), נבחרת ספרד העפילה לשמינית הגמר מהמקום השני בבית עם 5 נקודות. נראה שהחשש העיקרי שעליו דובר לפני הטורניר אכן מממש את עצמו: חוסר המחץ בפעולות אחרונות. לאורך כל שלב הבתים, בעיקר במשחקים נגד פולין ושבדיה, הספרדים שלטו בכדור ובעיקר התמסרו ביניהם מבלי שבוצעה מסירת עומק שתחתוך את ההגנה, כמו שביצעו בעבר צ'אבי ואינייסטה.

כמה שלטו? 68.7% מהזמן הכדור היה אצל הספרדים! מדובר בנתון אסטרונומי שכאמור מגדיל את תחושת האכזבה מ"לה רוחה". אבל לא מדובר רק בפעולות הללו. גם כאשר הספרדים הגיעו מול השער, הם לא הצליחו לנצל את ההזדמנויות הללו. נגד שבדיה הם הגיעו מספר פעמים מול השוער אבל לא הצליחו למצוא את הרשת, ובמשחקם נגד פולין אלמלא אלברו מוראטה, חלוצה המושמץ, הם היו עלולים למצוא עצמם מחוץ לטורניר.

לואיס אנריקה וצוותו יתמודדו עם נבחרת בעלת יכולות במרכז המגרש, מה שככל הנראה ימנע מהם להחזיק בכדור כמו שהיו רגילים. האם יצליחו להיות קטלניים יותר עם פחות החזקת כדור? אגב, בפעם האחרונה ששתי הנבחרת נפגשו ביורו, הספרדים ניצחו, אבל דווקא במשחק הרשמי האחרון בין השתיים ידם של הקרואטים הייתה על העליונה.

אלבארו מוראטה
אלבארו מוראטה | צילום: רויטרס

הרכבים משוערים:

קרואטיה: דומיניק ליבאקוביץ'; שימה ורסאלקו, דיאן לוברן, דומאגוי וידה, יושקו גברדיול; יוסיפ בראקלו, לוקה מודריץ', מתיאו קובאצ'יץ', אנדרי קראמריץ', מריו פשאליץ'; אנטה רביץ'.

ספרד: אונאי סימון; מרקוס יורנטה, פאו טורס, אמריק לאפורט, ג'ורדי אלבה; פדרי, סרחיו בוסקטס, קוקה; ג'רארד מורנו, פאבלו סראביה, אלברו מוראטה.