האם משחק הפתיחה יהיה גם הגמר? נזכרנו בפעם היחידה שדבר כזה קרה

לקראת משחק הפתיחה של יורו 2020 בין איטליה לטורקיה (שישי, 22:00, ברשת 13), חזרנו כמעט 17 שנה אחורה, למשחק הפתיחה של יורו 2004, משחק שאף אחד לא האמין שחודש אחרי, יהפוך להיות גם משחק הגמר. האם דבר כזה יכול לקרות גם השנה?

משחק הפתיחה של יורו 2004 | צילום: shutterstock

על יורו 2004 אפשר להסתכל בשתי משקפות שונות – פורטוגלית ויוונית. האחת מארחת טורניר גדול לראשונה בתולדותיה ונחשבת לאחת המוכשרות באירופה, עם כוכבי על כמו לואיס פיגו, דקו, רוי קוסטה וכוכב צעיר בשם כריסטיאנו רונאלדו. השנייה, מדורגת 15 בטורניר שמנה 16 קבוצות, מגיעה ללא שם גדול בקנה והעפלה ראשונה ליורו מאז 1980, כשהיא מציגה כדורגל הגנתי ויעיל מאוד שעזר לה לסיים מעל ספרד הגדולה במוקדמות.

האם לטורקים יש סיכויי מול איטליה החזקה? >>

מה נשתנה היורו הזה? על החידושים והשינויים ביורו 2020 >>

שתי הנבחרות הללו נפגשו למשחק הפתיחה באצטדיון "דראגו" שבפורטו (אירח את גמר ליגת אלופות השנה). כל פורטוגל הייתה מרותקת למסך במטרה לראות את הנבחרת שלהם עושה הצגה מול הנמושה היוונית מדרג 4, אך לא כך התפתח המשחק – כבר בדקה השביעית גיאורגיוס קאראגוניס היווני חטף את הכדור בשליש המגרש הפורטוגלי, כדרר באין מפריע ובעט מ-20 מטרים כדור שטוח שנגמר ברשת של ריקרדו, שער שהקפיץ את אלפי היוונים שהתמזל מזלם להיות באצטדיון.

7 דקות לתוך המחצית השנייה, זה כבר היה 2-0. כדור נהדר של אנגלוס חריסטיאס מצא את גיורקאס סיטרידיס ברחבה ורונאלדו הפזיז הכשיל אותו מאחורה. אנגלוס באסינס לא התבלבל וכבש את הפנדל, שהתחיל רשמית את החגיגות של היוונים. רונאלדו ניסה לחפות על הטעות וכבש בדקה ה-93 שער מצמק, אך זה לא שינה יותר מדי.

כריסטיאנו רונאלדו הצעיר | צילום: shutterstock

זאזה למקומה הטבעי: איטליה רוצה לחזור לקדמת הבמה >>

נא לכוון שעונים: לוח המשחקים המלא של יורו 2020 >>

מאז, הקבוצות התפצלו. פורטוגל ניצחה את צמד משחקיה נגד ספרד ורוסיה וסיימה במקום הראשון בבית, בעוד יוון השיגה רק עוד נקודה אחת מול ספרד ועלתה בזכות שכבשה יותר שערים על חשבונה. בשלבי הנוקאאוט, יוון עלתה בזכות ניצחונות 1-0 על אלופת אירופה היוצאת, צרפת ברבע הגמר ודור הזהב של צ'כיה בחצי הגמר, כאשר שני השערים נכבשו בנגיחה. פורטוגל התקשתה קצת בהגנה על השער, כשנזקקה לפנדלים כדי לעבור את אנגליה ברבע הגמר, אך התאוששה עם 2-1 על הולנד בחצי, בדרך למפגש חוזר של משחק הפתיחה.

אחרי מחצית מאופסת, יוון שוב עלתה על הלוח ראשונה. באסינס, כובש השער השני במשחק הפתיחה נגד פורטוגל, הגביה קרן מצד שמאל של השער לכיוון תיבת החמש. ריקרדו יצא להדוף את הכדור, אך חריסטיאס הגיח ונגח את שערו השלישי בטורניר והותיר אומה שלמה בהלם. התוצאה הזאת נשמרה עד הסיום, ויוון זכתה בגביע היסטורי וסנסציוני.\

חגיגות בקנה מידה היסטורי | צילום: shutterstock

במשחק הפתיחה השנה תיפגשנה איטליה וטורקיה. איטליה מגיעה כמארחת ובכושר מעולה, טורקיה נחשבת לסוס השחור של הטורניר עם סיכוי גדול מאוד להפתיע. האם נראה גם הפעם את משחק הפתיחה גם בסיום היורו?