שיק או שוק | נבחרת אנגליה פוגשת את צ'כיה הלוהטת

נבחרת אנגליה, שסומנה בתחילת הטורניר כאחת הפייבוריטיות לזכייה, עם סגל עמוק ואיכותי, לא מצליחה לבוא לידי ביטוי וכבשה שער אחד בלבד בשני משחקיה בטורניר עד כה. מנגד, ניצב פטריק שיק הצ'כי שלבדו כבש שלושה שערים כולל שער מכמעט חצי מגרש (!). איך תסתדר ההגנה האנגלית מול החלוץ הלוהט? האם יצליחו האנגלים לכבוש סוף סוף? ואולי שתי הקבוצות מנסות להימנע ממפגש עם גרמניה או צרפת?

בית ד' מגיע לסיומו כאשר נבחרת אנגליה תפגוש בוומבלי את נבחרת צ'כיה במפגש ישיר על המקום הראשון כשהפסד יכול לדרדר את אחת הקבוצות עד למקום השלישי בבית.

רגע לפני הנוקאאוט: לוח המשחקים המלא של יורו 2020>>

נבחרת שלושת האריות מגיע למשחק כאשר חיצי הביקורת מופנים בעיקר כלפי שני אנשים: המאמן, גארת' סאות'גייט, וחלוצה המוביל של הנבחרת, הארי קיין.

הטענות כלפי סאות'גייט נובעות בעיקר מההרכבים המוזרים שהוא מעלה: במשחק הראשון מול קרואטיה עלה קיירן טריפייר, שמשחק בעמדת המגן הימני באתלטיקו מדריד, כמגן שמאלי ובמשחק השני אמנם העלה את לוק שואו כמגן שמאלי, אבל מרכז השדה ובעיקר פיל פודן נראה אנמי ולא מספיק יצירתי. יש לציין שעל הספסל נמצאים ג'ק גריליש, שהיה בעונה אדירה באסטון וילה, וג'יידון סאנצ'ו שמחוזר על ידי גדולות היבשת ושמו קושר לאחרונה למנצ'סטר יונייטד.

אבל לא רק שחקן העבר "מקבל בראש". הארי קיין, קפטן הנבחרת, הגיע ליורו לאחר עונה מדהימה בטוטנהאם בה כבש 23 שערים ובישל 14 נוספים, אבל עד כה נראה עייף מאוד, כבוי ולא מרוכז. לפני הטורניר דובר רבות על כך שקיין יצליח להיות הקפטן האנגלי שיצליח להוביל את אנגליה לזכייה בתואר לראשונה מזה 55 שנים, אך כרגע המצב לא נראה אופטימי במיוחד.

הארי קיין - האכזבה האנגלית עד עכשיו | צילום: רויטרס

הרכב משוער:

ג'ורדן פיקפורד; קייל ווקר, ג'ון סטונס, הארי מגוויר, לוק שואו; דקלן רייס, קלווין פיליפס, ג'ק גריליש, מייסון מאונט, ראחים סטרלינג; הארי קיין.

לעומת אנגליה, צ'כיה מגיעה למשחק עם מומנטום חיובי ועם המון חיוכים: בעקבות תוצאת התיקו של האנגלים נגד סקוטלנד, התייצבה צ'כיה במקום הראשון בבית תוך שהיא מראה המון אופי, רוח לחימה ומצליחה לכבוש שערים.

עד כה, לנבחרת צ'כיה יש 3 שערים בטורניר. את כולם כבש החלוץ הענק (1.87 מ') פטריק שיק, שמראה כמה פוטנציאל לא ממומש יש בו: לאחר תקופה מסוייטת ברומא, בה כבש 8 שערים בסה"כ במשך שנתיים, הגיע החלוץ לבאייר לברקוזן. הקבוצה, בהובלתם של שחקנים צעירים כדוגמת לאון ביילי, מוסא דיאבי וכרים בלערבי, הצליחה להפיח חיים בחלוץ המוכשר וכבר בעונה הנוכחית הצליח להגיע ל-13 כיבושים בליגה.

עוד בנושא:

האם הפעם שלושת האריות ישאגו? על התקוות של נבחרת אנגליה

פטריק שיק עוד לא כאן: הגולים הכי גדולים בהיסטוריה של היורו

פטריק שיק - החלוץ האימתני של צ'כיה | צילום: רויטרס

אבל לא רק ההתקפה מרשימה אצל הצ'כים: ההגנה, בכיכובו של המגן ולדימיר צופאל, ספגה עד כה רק שער אחד בלבד מול נבחרות חזקות כמו קרואטיה (למי שכח, סגנית אלופת העולם) וסקוטלנד. אם יצליחו להאט את ההתקפה האנגלית, הצ'כים יסיימו את שלב הבתים במקום הראשון.

הרכב משוער:

תומאש ואצליק; יאן בורז'יל, תומאש קאלאס, אונדז'יי צ'לוסטקה, ולדימיר צופאל; יקוב ינקטו, ולדימיר דרידה, תומאש סוצ'ק, תומאש הולש, לוקאש מסופוסט; פטריק שיק.

במקביל, ישוחק המשחק השני בבית כאשר נבחרת סקוטלנד תתמודד בהמפדן פארק בגלזגו נגד נבחרת קרואטיה למשחק שניצחון יבטיח את המקום השלישי ואת העלייה לשמינית הגמר, ואילו תיקו ישאיר את שתי הנבחרות מחוץ לטורניר.

הסקוטים מגיעים לאחר תיקו מאופס מול אנגליה ומהמקום האחרון בבית. בנבחרת מקווים להפתיע את סגנית העולם ולתפוס את אחד מארבעת המקומות השלישיים הטובים ביותר.

מנגד, קרואטיה שמתהדרת בתואר סגנית אלופת העולם, תנסה לעמוד בציפיות העצומות ולהימנע מהדחה מביכה מאוד בשלב הבתים. לאחר ההפסד במחזור הפתיחה לאנגליה והתיקו נגד צ'כיה, הקרואטים מקווים להפסד של האנגלים ובמקביל לנצח את המכשול הסקוטי כדי לתפוס את המקום השני או השלישי ולעלות לשלב שמינית הגמר.

נבחרת קרואטיה - לא מצליחה לשחזר את היכולת מהמונדיאל | צילום: רויטרס