הכדורגל מגיע הביתה? | אנגליה נגד דנמרק בחצי הגמר השני

משחק חצי הגמר ששוחק אמש היה נחשב לאיכותי יותר מבין השניים. אבל המשחק בין אנגליה לדנמרק הוא ללא ספק המרגש מבניהם. הוא מסמל את כל מה שיפה בכדורגל – תקוות, אכזבות, רעב לתארים, כאשר גולת הכותרת היא אחת: מי תהיה זו שתעלה לגמר היורו? אנגליה שמעולם לא הגיעה לגמר הטורניר או שמא דנמרק שתקווה לעשות סנסציה ולהגיע לגמר לראשונה מאז הזכייה האחרונה שלה ב-92'?

זמן צפייה: 00:33

משחק רבע הגמר של נבחרת אנגליה נגד אוקראינה נחשב בצדק למשחקה הטוב ביותר בטורניר: ההתקפה, שהייתה אחת החלשות בקרב שמונה האחרונות, התפוצצה עם ארבעה שערים, כאשר הארי קיין המושמץ, שספג כ"כ הרבה ביקורת על זה שהוא נראה עייף, לא מחובר ובעיקר לא עצמו, כבש צמד נפלא והוא מגיע חם לקראת המשחק הערב.

בנוסף להתקפה שבאה חדה, ההגנה הנפלאה של האנגלים לא ספגה עדיין שער אחד בטורניר! החלק האחורי, בראשותו של הקפטן הארי מגוויר ממנצ'סטר יונייטד, כמעט ולא מבצע טעויות ונראה ששיתוף הפעולה בין כל שחקני ההגנה הצליח להגיע לרמה הגבוהה ביותר. אבל לא מדובר רק על שחקני השדה -  שוער הנבחרת, ג'ורדן פיקפורד, סיפק כמה הצלות נהדרות במהלך הטורניר והוא מוביל את השוערים שהגיעו לחצי הגמר בסה"כ הצלות בטורניר.

ג'ורדן פיקפורד - אחד השוערים הטובים בטורניר | צילום: רויטרס

עוד בנושא:

חושבים שאתם יודעים הכול על 4 הנבחרות שהגיעו לחצי גמר היורו? בואו לבדוק >>

הצביעו והשפיעו: נבחרת המצטיינים של יורו 2020 >>

אבל למאמן הנבחרת, גארת' סאות'גייט, יש לא מעט כאבי ראש לקראת המשחק הקרוב כשהדאגה העיקרית תהיה איך לעצור את ההתקפה השוצפת של הדנים שכבשה עד כה 11 שערים בכל משחקיה בטורניר. במידה ויחליט המאמן ללכת על מערך של שלושה בלמים, הוא יאלץ לוותר על אחד הקשרים הקדמיים כמו פיל פודן, מייסון מאונט או ג'ק גריליש. מצד שני, אם יחליט סאות'גייט ללכת על מערך של ארבעה בהגנה, הנבחרת עלולה להסתכן בספיגת שער ראשון בטורניר ובשלב מאוד קריטי.

אין ספק שיש המון תקווה במחנה האנגלי לקראת המשחק. האוהדים מקווים לסיים את הבצורת הארוכה בת 55 השנים מאז הזכייה במונדיאל 66' ולשם שינוי, יש סיבה לאופטימיות.

בצד האדום של המתרס, ברור לכל שעצם ההגעה לשלב חצי גמר היורו מסמלת הצלחה כבירה למדינה בת 6 מיליון התושבים. אבל אין ספק שהדרך שעשתה נבחרת דנמרק לשלב הזה הייתה מלאת תלאות: מהמשחק הראשון עם ההתמוטטות של כוכב הנבחרת, כריסטיאן אריקסן, דרך ההפסד המאכזב לבלגיה למרות שהיו עדיפים ברוב המשחק ולבסוף הניצחונות המשכנעים שהובילו אותם עד לשלב המכובד הזה.

מאמן הנבחרת, קספר יולמנד, מקבל המון תמיכה מצד התקשורת ואנשי הכדורגל המקומיים. יולמנד, שנחשב למאמן התקפי, מצליח לנצל את הכישרונות הצעירים שלו בחלק הקדמי דוגמת מיקל דמסגארד וקספר דולברג שכבשו עד כה ארבעה שערים, ואת הקשר הנפלא פייר הויביירג "שמנווט את הספינה" בעקבות היעדרותו של אריקסן.

פייר הויברג - הדבק בקישור הדני | צילום: רויטרס

אפשר לומר שהתקווה והגאווה הדנית הצליחה להוביל אותם עד כאן בצורה משכנעת, ובפעם האחרונה שהנבחרת הגיעה לשלב חצי הגמר ביורו, הם גם זכו בו. אבל נראה שהפעם המשוכה שבה הם ייתקלו היא גבוהה מאוד. אם יפסידו, אין אחד בעולם שלא יזיל איתם דמעה על הכישלון במקביל לגאווה העצומה. אם ינצחו, לא יהיה מישהו אחר שיהמר נגדם כשהגביע הנכסף כ"כ קרוב.

הרכבים משוערים:

אנגליה:

ג'ורדן פיקפורד; קייל ווקר, ג'ון סטונס, הארי מגוויר, לוק שואו; קלווין פיליפס, דקלן רייס, בוקאיו סאקה, מייסון מאונט, ראחים סטרלינג; הארי קיין

דנמרק:

קספר שמייכל; ינס סטרוגר לארסן, סימון קיאר, אנדראס כריסטנסן, יאניק וסטרגור, יואכים מאלה; תומאס דלייני, פייר הויביירג, מיקל דמסגור; מרטין ברייטווייט, קספר דולברג.