ג'ף רוזן: מאושר וגאה במכבי חיפה שלי

המאמן גרינברג הצטרף לבעלים: "זה מרגיש מדהים''

5 שנים לאחר שחזרה לליגת העל ו-59 שנים מאז הקמתה מכבי חיפה עשתה הערב (חמישי) היסטוריה. החיפאים הדהימו את האלופה הנצחית מכבי תל אביב עם 79:86 במשחק האליפות שנערך באולם רוממה בעיר, ולראשונה בתולדותיהם הניפו את צלחת האליפות הנחשקת. תתחילו להתרגל, התואר שייך: למאמן בראד גרינברג, גל מקל, פט קלאת'ס ויתר חבריהם שחותמים עונה חלומית. 


אחרי 3 רבעים צמודים דווקא שחקניו של גרינברג, אלה שלכאורה אמורים להיות חסרי ניסיון במעמדים האלה, היו אלה שעמדו בלחץ. פט קלאת'ס להט עם 22 נקודות, פול סטול עזר עם 14, אבל מעל כולם היה אחד - גל מקל שמו, שבפעם השניה בקריירה לקח אליפות מהצהובים. אז זה היה במדי גלבוע/גליל, הפעם בירוק, הגארד נתן את אחד ממשחקי חייו. מקל היה בעל הבית ברגע הקלאץ' ועם 21 נקודות ו-7 אסיסטים חקק את שמו בענק על הצלחת הזו.


הבעלים ג'ף רוזן אמנם לא הגיע למשחק האליפות, אבל צפה במשחק מביתו ממיאמי. בסיום הוא התפוצץ מאושר כשאמר: "אני הכי מאושר וגאה במכבי חיפה שלי. עשינו היסטוריה. אמרו שלא נוכל לעשות זאת אבל טעו. הגענו מהמקום האחרון לראשון בתוך עונה. יאללה חיפה".


"זו לא האליפות הראשונה שלי אבל הכי משמעותית שלי. אני זה מרגיש נפלא וזה מרגש מאוד", אמר גרינברג שסוף סוף נראה מחוייך, "זה מדהים. יש לי חבורה ענקית של שחקנים והם עשו את זה. הם שחקנים מעולים. כשאתה מפסיד זה המאמן וכשאתה מנצח זה השחקנים".


"השחקנים השתדלו, שיחקו קבוצתי והאמינו בעצמם. הוכחנו שהעונה אנחנו טובים והרבע הראשון של העונה היה מדהים", ניתחה מאמן את העונה. על המשחק הערב אמר: "העבירות של סטול גרמו לנו נזק, אבל גל נתן משחק מעולה ועצר אותם. כולם נתנו את הנשמה. רק כשהמשחק נגמר ידעתי שאנחנו אלופים. הוכחנו שאנחנו ראויים לכך. כבר אמרתי לשחקנים הרבה פעמים שיאמינו בעצמם ובסוף זה עזר. היתה לנו את ההזדמנות ולקחנו אותה".

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, היה באקסטזה ובירך גם הוא את האלופה החדשה: "הרשו לי בבקשה להתרגש. הלב הבין לפני הראש. הוכחנו שהספורט הישראלי לא מתחיל בבלומפילד ונגמר ביד אליהו, לא מתחיל באיצטדיון רמת גן ונגמר בטדי. אגיד את זה ברור, ישיר ופשט - חיפה אלופה. הכנו את התשתית המתקדמת ביותר ומכבי חיפה הביאה את הוירטואוזיות. אני מאחל לג'ף, בראד, תושבי חיפה וכל מי שחשוב לו הספורט בישראל, המון מזל טוב וחג חיפה שמח. נתראה באירופה".


גם קבוצת הכדורגל של מכבי חיפה ידעה לברך. "מועדון כדורגל מכבי חיפה מברך, מתרגש ובעיקר גאה בקבוצת הכדורסל עם ההישג הענק של אליפות המדינה".


"שיחקתם אותה הערב כמו לאורך כל העונה, הפגנתם רוח ספורטיבית והוכחתם שבספורט חלומות לפעמים מתגשמים", בירכה שרת התרבות והספורט לימור לבנת. "גרמתם היום המון שמחה לאוהדים הנפלאים שלכם והבאתם המון כבוד וגאווה לא רק לעיר חיפה אלא לכדורסל הישראלי שהציג גמר מרתק ואיכותי. מגיעות מילים חמות גם למכבי תל אביב, אחת הקבוצות הטובות באירופה, שהפגינה ווינריות ורצון גדול לנצח לאורך כל העונה".