ברצלונה שוב הייתה גדולה על מכבי ת"א

הקטאלונים ניטרלו את הצהובים, שצריכים לבנות סגל חדש

ההפסד אמש (חמישי) של מכבי תל אביב 82:77 לברצלונה לא הפתיע איש. כך גם לגבי היכולת של הקטאלונים, שכבר בניצחון החוץ בוויטוריה על קאחה לבוראל, שיגרו מסר ליריבות על כך שהם שוב בכושר ושהעובדה שהם רק במקום השמיני בליגה הספרדית היא מטעה במיוחד.


ברצלונה בנויה לרוחב עם עשרה שחקנים בכירים ושני צעירים על הספסל. רק בשבועות האחרונים הוחלט על צירוף שחקן בכיר נוסף, בראד אולסון, שיתחיל לשחק ביורוליג בעוד שבוע. ההגנה האגרסיבית של ברצלונה באה לידי ביטוי בעזרה בחסימות ומניעת קבלת הכדור ומסירות חופשיות. בנוסף, בארסה גם לא מביאה עזרה של שחקני חוץ לגבוהים, אלא סומכת על שחקני הפנים החזקים, אראזם לורבאק וניית'ן ג'אוואיי, לסגור בצבע עם אחד על אחד. כל זה פשוט שיתק את מכבי בהתקפה ברבע השלישי.


מי שעוד תרם לבריחה של הקטאלונים היה כמובן האקס המיתולוגי, שרונאס יאסיקביצ'יוס. בשנתיים האחרונות עלה שוב ושוב הוויכוח האם שאראס עדיין מתאים למכבי? ובכן, הוא לא שחקן קל עבור כל מאמן. הוא דעתני ומתערב, אבל את היכולת שלו לסגור משחקים עדיין קיימת ואפשר היה לראות את זה אמש. הצהובים התייחסו לנבארו, התכוננו וניסו לעצור את טומיץ', אבל הם לא חשבו ששאראס יהיה כה דומיננטי וזה עלה להם ביוקר.


למעט שלוש הדקות האחרונות, ברצלונה שמרה על אותו קצב במשחק ויצרה מצב שבו מכבי היא הרודפת במשך כמעט ארבעה רבעים. זה קשה ודורש אנרגיות שלמכבי בהרכבה הנוכחי פשוט אין. שחקניו של דייויד בלאט לא סיכנו את היתרון שפתחה ברצלונה ברבע השלישי. החבורה של צ'אבי פסקוואל הוכיחה לנו שהיא המועמדת הבכירה ביותר כיום להגיע לפיינל פור ובאופן טבעי גם לזכות בו.


מבחינת מכבי, זה כבר קצת דמיוני לדבר על עלייה או על סיכויי עלייה לשלב ההצלבה, לאחר שנחלה שלושה הפסדי בית (קאחה לבוראל, אולימפיאקוס, ברצלונה), אבל הצהובים מוכרחים לשחק עד הסוף ולהתחיל כבר בניצחון ביתי על סיינה בשבוע הבא. במועדון יודעים שיצטרכו לבנות קבוצה חדשה נוספת בקיץ הקרוב כי השנה הקבוצה שנבנתה לא הייתה מספיק חזקה וזה כבר מזמן לא סוד.