החזרה של יוגב אוחיון מתאימה לבלאט

צביקה שרף מנתח את היכולת של הצהובים. ומה לגבי שחקני הרכש?

לפי שני משחקי האימון הראשונים העונה של מכבי תל אביב, אפשר להבין שתשומת הלב בקיץ האחרון של הצהובים הייתה נתונה לסיפור של יוגב אוחיון. הסכסוך הזה היה ארוך יותר מכל סכסוך שאני זוכר בין מכבי ת"א לשחקן כלשהו. עכשיו הסאגה הסתיימה ולאוחיון בהחלט יש מה לתרום למועדון ונראה את זה בקרוב.


אני בטוח שהרמה של מכבי ת"א תעלה עם ההצטרפות של השחקנים החסרים ובעיקר אוחיון. כבר ברביעי חשבתי שכולם, גם מכבי וגם אוחיון, צריכים לרדת לקרקע, כי הם צריכים אחד את השני. מסתבר שיוגב אוחיון הוא רכז טוב יותר מלוגאן והיקמן ומכבי חייבת אותו. לי באופן אישי נראה שכבר אין משקעים בין הצדדים.


למצב הנוכחי של מכבי צריך להוסיף את אובדן השחקנים המובילים מהשנה שעברה - קית' לנגפורד, ריצ'רד הנדריקס ודייויד בלו ויחד איתם עזבו גם סופו, טל בורשטיין ותיאו פאפאלוקאס. מכבי גם איבדה כמה שחקנים פוטנציאליים לחתימה בעיקר בגלל התחזקות השפעת הסוכנים בכדורסל האירופי, הם דוחפים שחקנים כמעט רק לפי הכסף ופחות לפי הצד המקצועי.


נכון לעכשיו, מכבי נראית רע אחרי המשחקים נגד חימקי מוסקבה ובאמברג. רואים כמה יוגב אוחיון ודווין סמית' חסרים לה, יחד עם סנטר דומיננטי במקומו של פופס מנסה בונסו ששוחרר. לצד זאת צריך להעלות כבר עכשיו כמה סימני שאלה.


מה יהיה רף השיפור של ריקי היקמן וניק קיינר מדלי? האם הם מסוגלים להפוך לשחקנים מובילים ביורוליג? כמה זמן ייקח לסילבן לנדסברג לפרוץ קדימה ומי יכסה על חסרונו של דייויד בלו עם סלי הניצחון והשלשות ברגעים הכי קריטיים?


האם ההרכב הנוכחי של בלאט יכול לאמץ את רוח הלחימה, האגרסיביות והאכפתיות של מכבי והאם לשחקנים החדשים יש את אינטיליגנציית המשחק המתאימה לדרישות של דייויד בלאט? כל סימני השאלה הללו עדיין ללא מענה בשלב זה של העונה ונראה כיצד הקבוצה תתפתח.