"קבוצה אירופית ב-NBA? עניין של זמן"

אדם סיימון, עוזר הג'נרל מנג'ר במיאמי, הגיע לארץ. ראיון

לא בכל יום מגיע לישראל איש מקצוע בקליבר של אדם סיימון, עוזר הג'נרל מנג'ר של אלופת ה-NBA, מיאמי היט. סיימון, מספר 3 ברשימת מקבלי ההחלטות בהנהלת האלופה אחרי פאט ריילי ואנדי אליסברג, הגיע לארץ הקודש בעיקר כדי לחזות בבוגדאן בוגדונוביץ', הכישרון הסרבי הגדול של פרטיזן בלגרד שמועמד להיבחר בסיבוב הראשון של הדראפט הקרוב. במקום זאת, כידוע, הוא זכה לצפות בתצוגה הנהדרת של מכבי תל אביב.


לפני שהוא חוזר להתעסק במאבקי האליפות של לברון ג'יימס, דוויין ווייד וחבריו, התראיין סיימון לאתר ערוץ הספורט וסיפר על ההתרשמות שלו מהיכולת של הצהובים והרמה בטופ של הכדורסל האירופי. "הרמה של הכדורסל באירופה ממשיכה להשתפר משנה לשנה ואין ספק שמכבי ת"א העמידה העונה קבוצה ברמה הגבוהה ביותר שתתמודד על אליפות אירופה", אמר סיימון וגם נתן את ההסבר שלו למשחק החד צדדי בנוקיה.


"פרטיזן היא קבוצה צעירה בעוד שמכבי היא קבוצה מנוסה ואפשר היה לראות את זה לאורך כל 40 הדקות של המשחק", ניתח האיש ממיאמי. "שחקנים ותיקים עושים פחות טעויות והם תמיד מנצלים את הניסיון שלהם כדי לנצח משחקים. אפשר לראות את זה בכל הקבוצות החזקות של אירופה, אם זה בריאל מדריד, צסק"א והקבוצות היווניות (אולימפיאקוס ופנאתינייקוס). הן קבוצות מנוסות שיודעות איך לנצח. לכן אני אף פעם לא מתפלא שהן מגיעות באופן קבוע לפיינל פור".


"המטרה היא לאחד את היורוליג וה-NBA"


בנוסף, סיפר סיימון על שיתוף הפעולה ההולך ומתפתח בין הכדורסל האירופי לאמריקני: "היורוליג וה-NBA כבר מעורבבות ושחקנים עוברים מכאן לשם ולהיפך כל הזמן. זה רק עניין של לוגיסטיקה, אולמות וכסף, אחריות של הקבוצות וטיסות, עד שנראה קבוצה אירופית ב-NBA. זה מאתגר אבל עולם הכדורסל הולך וקטן כשהעניין סביב המשחק גדל בכל רחבי העולם ועכשיו רק צריך להתגבר באמת על העניין הלוגיסטי".

בנוסף, ביקשנו מאיש הכדורסל הנחשב להעריך האם בעתיד יצליחו קבוצות יורוליג להשתלב ב-NBA ומה צריך לקרות כדי שהחזון של קברניטי הליגה הטובה בעולם יתגשם. "אני חושב שהמטרה היא באמת לאחד בין הליגות ולאפשר לקבוצות מהטופ של אירופה לשחק ב-NBA", אמר סיימון והוסיף: "אני לא רואה את זה קורה בקרוב, אבל מקווה שבעתיד זה יקרה. ברגע שהטכנולוגיה תתקדם והמצב הכלכלי של הכדורסל האירופי ישתפר בעזרת כסף שיגיע ממכירת זכויות שידור, יהיו קבוצות שיוכלו להרשות לעצמן להתמודד מבחינה כלכלית -NBA".


אם כבר מגיע לכאן בורג מרכזי במערך של האלופה והקבוצה הטובה בליגה, אי אפשר שלא לבקש ממנו לספר על הקרבה לענקי המשחק. "זה כבוד גדול לעבוד עם אגדה כמו פאט ריילי", הודה סיימון. "רק ללכת לעבודה וללמוד מפאט זאת זכות גדולה וחלום שהתגשם בשבילי. מיאמי של השנים האחרונות היא קבוצה שנכנסה לספרי ההיסטוריה של הספורט ותיזכר לעד כאחת הקבוצות הטובות ביותר ששיחקו כדורסל, וזה בזכות אנשים כמו פאט, לברון ג'יימס, דוויין ווייד וכריס בוש".

"עקבתי אחרי כספי מגיל צעיר"


סיימון התייחס גם להופעותיהם של שגרירינו בליגה הטובה בעולם, כשאמר: "העובדה שיש לישראל שני נציגים ב-NBA זה דבר נהדר. אנחנו עקבנו אחרי עומרי כספי מגיל צעיר והוא ממשיך להשתפר כל הזמן. היו לו קצת עליות ומורדות במהלך הקריירה, אבל הוא בהחלט משתפר משנה לשנה וזה בהחלט כיף לראות השנה גם את גל ב-NBA. הוא בהחלט שייך לרמות האלה ואני מקווה שהוא ימשיך להתפתח בשנים הקרובות".


לסיום חשף סיימון את הקשר המיוחד שלו עם רענן כץ, אחד מהבעלים של ההיט, וסיפר על טיב היחסים בין האלופה האמריקנית לכדורסל הישראלי: "אני מדבר עם רענן ואפילו ביררתי אם הוא מגיע לנוקיה. כמובן שיש קשר מצוין בין ישראל למיאמי. שיחקנו כאן לפני 14 שנים. אני לא מהאנשים שאחראים על סידור משחקי ראווה ואצטרך לדבר איתם כדי לדעת אם זה יכול לקרות שוב בקרוב. אולי גם עם הקבוצה של ג'ף רוזן, מכבי חיפה. זה משהו שהבעלים של הקבוצות דואגים לסדר בד"כ".