דאבל דאבל ענק לכספי: 20 ו-12 ריבאונדים

98:119 על הקינגס. דוראנט דרס את הספרס, תבוסה לפייסרס

עומרי כספי פשוט לא עוצר מאז שהגיע ליוסטון. הפורוורד הישראלי סיפק הלילה עוד ערב לפנתיאון עם דאבל-דאבל נפלא על הראש של האקסית סקרמנטו. עוד אחד שיכול כמובן להיות מרוצה מהכושר שלו הוא קווין דוראנט שלא מפסיק להפציץ, הפעם על הראש סן אנטוניו.


יוסטון - סקרמנטו 98:119
כמחווה לישראלי הראשון ב-NBA, החליטו ביוסטון להקדיש את המשחק לישראל ושיווקו את המשחק מול הקינגס כ"לילה ישראלי". כספי לא נשאר אדיש, התעלה על עצמו לרגל האירוע וסיפק את משחקו הטוב ביותר העונה. דווקא מול הקבוצה שהביאה אותו ל-NBA, כספי רשם שיא עונה בנקודות כשקלע 20 (9 מ-15 מהשדה, 2 מ-5 לשלוש) והשווה את שיא הקריירה שלו כשקלט 12 ריבאונדים. כל זה ב-33 דקות על הפרקט.

כספי סיפק הצגה אבל בארה"ב עוסקים בעיקר בפציעתם של שני כוכבי סקרמנטו, דימרקוס קאזינס ורודי גיי, שיצאו מהמשחק כבר במחצית הראשונה ולא חזרו עד לסיום. בלעדיהם לקינגס פשוט לא היה סיכוי מול הרוקטס, שניצלו זאת היטב ונקמו בהם על שני ההפסדים במפגשים הקודמים בין הקבוצות העונה.


דווייט הווארד נהנה מחסרונו של קאזינס וסיים כקלע המוביל עם 26 נקודות, 13 ריבאונדים ו-4 חסימות. ג'יימס הארדן קלע 24 ומסר 9 אסיסטים. צ'נדלר פארסונס הוסיף 19 נקודות ו-10 ריבאונדים בניצחון השלישי ברציפות של הרוקטס מאז ההפסד הביזארי לאוקלהומה. דרק וויליאמס בלט בסקרמנטו עם 22 נקודות ו-11 כדורים חוזרים.


סן אנטוניו - אוקלהומה סיטי 111:105
אין הרבה שחקנים שהיו מסיימים משחק עם 11 איבודי כדור ועם תואר השחקן המצטיין אבל כפי שבוודאי כבר הבנתם, קווין דוראנט הוא יוצא מהכלל. דוראנטולה רשם משחק תשיעי ברציפות עם 30 נקודות ומעלה כשקלע 36 נקודות, קלט 7 ריבאונדים, מסר 5 אסיסטים והוביל ביחד עם רג'י ג'קסון את הת'אנדר לניצחון חוץ מרשים בקרב הישיר על המקום הראשון במערב.

הספרס, שהתייצבו למשחק ללא דני גרין וטיאגו ספליטר הפצועים, ספגו מכה קשה במחצית הראשונה כשאיבדו גם את קוואי לאונרד, המאצ' אפ הטוב ביותר שלהם מול דוראנט, ששבר אצבע ביד לאחר היתקלות לא מכוונת עם הרוקי הענק של אוקלהומה, סטיבן אדאמס.


כמעט כמו בכל משחק גדול, טוני פארקר התעלה ונתן פייט לסקורר הטוב בליגה כשקלע שיא עונתי של 37 נקודות אבל בהגנה הצרפתי התקשה מול רג'י ג'קסון הנהדר. הגארד הצעיר ממשיך להשכיח את חסרונו של ראסל ווסטברוק הפצוע והיה האקס פקטור בניצחון עם משחק שיא של 27 נקודות (12 מ-17 מהשדה ו-3 מ-3 לשלוש) ו-8 אסיסטים. סרג' איבקה הצטיין מתחת לסלים עם 14 נקודות, 9 ריבאונדים ו-5 חסימות.


פיניקס - אינדיאנה 100:124


קשה להאמין, אבל התוצאה הכי מפתיעה של הלילה היתה דווקא באריזונה. זה לא שלסאנס אין מה למכור העונה, אבל מי חשב שהם יפרקו את הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה? (8:33) הפייסרס באו עם רצף של חמישה ניצחונות ויצאו עם הזנב בן הרגליים, כשה"אשם" העיקרי הוא ג'ראלד גרין, לשעבר באינדיאנה, שהפגיז 23 נקודות על הראש של האקסית והוליך רשימה של 6 שחקני פיניקס בדאבל פיגרס.

אינדיאנה, שסופגת הכי מעט נקודות בממוצע ומאפשרת את אחוזי הקליעה הנמוכים ב-NBA, פשוט לא שמרה הלילה וחטפה את ההפסד הכי כואב שלה העונה. גוראן דראגיץ' הוסיף 21 עבור הסאנס, שפגעו ב-54 אחוז מהשדה, כולל 11 מ-16 משלוש. פי.ג'יי טאקר, אקס חולון, קלע 13. פול ג'ורג' הוליך את הפייסרס עם 26 נקודות, שלא היו יכולים לעזור בערב ללא הגנה.


שארלוט - קליפרס 91:95
לאחר שקלע 26 נקודות בשלושת הרבעים הראשונים, הבובקאטס הצליחו להגביל את בלייק גריפין לנקודה אחת בלבד ברבע האחרון וניצחו את הקליפרס, שמתחילים להרגיש היטב את חסרונו של כריס פול. הקבוצה של דוק ריברס מתקשה העונה מחוץ לסטייפלס סנטר וירדה למאזן שלילי של 11-12 מחוץ לבית. אל ג'פרסון לא התרגש מהקו הקדמי הסופר אתלטי של הקליפרס והוביל את שארלוט לניצחון עם 24 נקודות ו-10 ריבאונדים. ג'ראלד הנדרסון וג'וש מקרוברטס, שקלעו 4 נקודות מכריעות בחצי הדקה האחרונה של המשחק, הוסיפו 13 כ"א למנצחת. גריפין קלע 27 למפסידה וג'מאל קרופורד תרם 20 נקודות.


ניו יורק - פילדלפיה 110:106
רק לפני שבועיים הניקס נראו בדרך למעלה עם חמישה ניצחונות רצופים. עכשיו הם שוב הבדיחה הגדולה של הליגה והלילה ספגו חניכיו של מייק וודסון הפסד חמישי ברציפות. אוון טרנר קלע שיא קריירה של 34 נקודות במדיסון סקוור גארדן ופילי קטעה רצף של שלושה הפסדים.

מייקל קרטר וויליאמס (12 ריב' ו-7 אס') ות'דיוס יאנג עזרו לטרנר עם 19 נקודות כ"א וג'יימס אנדרסון הוסיף 18. כרמלו אנתוני קלע 28 נקודות עם 6 מ-8 לשלוש ומסר 7 אסיסטים אבל הניקס ספגו הפסד ביתי שלישי ברציפות ולא ברור כמה הם מרוצים מכך שגם חמשת המשחקים הקרובים שלהם יערכו בגארדן. אנדראה ברניאני ואימן שאמפרט קלעו 20 ו-19 נקודות בהתאמה.


טורונטו - דאלאס 85:93
ריק קרלייל החליט לתת מנוחה לדירק נוביצקי בשל עומס המשחקים של המאבס (11 משחקים ב-18 ימים) ואחרי הרבע הראשון, שהסתיים ביתרון מבטיח של 19 נקודות (15:34), היה נראה שחסרונו של הגרמני לא משפיע אבל התוצאה הסופית מבהירה היטב את החשיבות של נוביצקי למאבס, שבפעם השנייה תוך שבוע מאבדת יתרון גדול.


דמאר דרוזאן קלע שיא קריירה של 40 נקודות והוביל את המהפך של הרפטורס, שגם במפגש הקודם בין הקבוצות הצליחו להפוך פיגור של 19 נקודות לניצחון. מונטה אליס הוליך את המאבס עם 21 נקודות ו-6 אסיסטים.


קליבלנד - שיקגו 98:87
עסקת לואול דנג-אנדרו ביינום הייתה אמורה לשדרג את הקאבס ולהחליש את הבולס אלא שתוכניות לחוד ומציאות לחוד. בעוד שקליבלנד ממשיכה לגמגם עם דנג, שיקגו נראית מצוין מאז שהפורוורד הבריטי עזב וניצחה שבעה מתוך תשעת המשחקים בלעדיו. די ג'יי אוגוסטין, שהוחתם לאחר פציעתו של דרק רוז, ממשיך להיראות מצוין במדי הבולס והלילה קלע 27 נקודות וחילק 7 אסיסטים. טאג' גיבסון, שהחליף את קרלוס בוזר הפצוע, הוסיף 26 נקודות ומייק דאנליבי תרם 22 נקודות עם 4 מ-5 לשלוש. קיירי איירווינג היה נקודת האור הבודדת של הקאבס עם 26 נקודות.


וושינגטון - בוסטון 113:111 (לאחר הארכה)
הסלטיקס הגיעו למשחק החוץ בבירה עייפים ופצועים, כשבאמתחתם 10 הפסדי חוץ רצופים וללא ראג'ון רונדו, שזכה למנוחה אחרי תצוגת הנפל בהפסד הדרמטי אמש למיאמי,  אך איכשהו הצליחו לשרוד הארכה וטריפל דאבל של ג'ון וול. ג'ף גרין סחב את הקבוצה על הכתפיים שלו עם 39 נקודות וג'ראלד וואלאס קלע את סל הניצחון כשתי שניות לסיום הארכה. ג'ון וול רשם טריפל דאבל של 28 נקודות, 11 ריבאונדים ו-10 אסיסטים אך זה לא הספיק לוויזארדס.


במשחקים נוספים: אורלנדו - אטלנטה 112:109 (פול מילסאפ 26 נק' להוקס, ויקטור אולדיפו 24 נק' למג'יק), מילווקי - דטרויט 101:104 (קיירון באטלר 30 נק' לבאקס, ברנדון ג'נינגס 30 נק' לפיסטונס).