מכונת אדם: המספרים המטורפים של דוראנט

מה הממוצע שלו בינואר? ומה אמרו על ההצגה שלו הלילה?

אם העונה הסדירה הייתה נגמרת היום, סביר להניח שקווין דוראנט היה זוכה לראשונה בתואר ה-MVP של הליגה. הסקורר הבלתי נלאה, שקלע הלילה 46 נקודות בניצחון על פורטלנד, נמצא בתקופה הכי טובה בקריירה שלו מבחינה אישית וזהו משחק שמיני ברציפות שהוא קולע לפחות 30 נקודות.


יתרה מכך, בעשרת המשחקים האחרונים רשם דוראנט את ארבע תצוגות ההתקפה הטובות ביותר של העונה ב-NBA עם 54 נקודות מול גולדן סטייט, 48 נקודות מול יוטה ומיניסוטה וה-46 מול הבלייזרס. חוץ מזה, דוראנט מחזיק בממוצע פסיכי של 38 נקודות ב-10 המשחקים האחרונים ועומד על ממוצע של 37 נקודות בחודש ינואר. אה, ונגד פורטלנד הממוצע שלו עומד על 38.7. מדהים.

מאמן הת'אנדר, סקוט ברוקס, לא חסך במחמאות לכוכב הגדול שלו אחרי המשחק כשאמר: ''מה אני כבר יכול להגיד על KD? אנחנו רואים שחקן מדהים מתפתח לנו מול העיניים. הוא באמת מדהים ומה שהכי חשוב לו זה לעשות את הדבר הנכון. פשוט שחקן נהדר. אני אוהב את הבחור הזה".


גם טרי סטוטס, מאמנה של פורטלנד, בחר להחמיא ל-KD בסוף המשחק: "דוראנט נתן הצגה של MVP. לקלוע 46 נקודות עם 25 זריקות בלבד ו-6 שלשות מ-7 ניסיונות זה פשוט הופעה יוצאת דופן שתיזכר לשנים רבות וראויה לכל השבחים. הדבר הכי מרשים היה היכולת שלו ברגעי הכרעה. הוא קלע את הסלים החשובים ביותר ובזמן הקריטי ביותר. לא נתנו לו, הוא פשוט לקח".


דוראנט עצמו, נשאר צנוע כהרגלו ובחר להחמיא לחברים שלו לקבוצה: "זה היה מאמץ קבוצתי לחלוטין. לא נשברנו אחרי שהם קלעו כמה זריקות קשות והשגנו ניצחון יפה. ידענו כמה קשה לנצח אותם. הם קבוצה קשוחה. צריך להשקיע המון אנרגיה מולם. פרקינס וסרג' (איבקה) עשו עבודה טובה בהגנה על לימרקוס (אולדרידג') והצליחו לעייף אותו ברבע האחרון. אני שמח שהכרחנו אותו לזרוק זריקות קשות, לקחנו את הריבאונד בהגנה ובצד השני הצלחנו לקלוע את הזריקות החשובות בסיום".

בזמן שדוראנט מנצל את היעדרותו של ראסל ווסטברוק הפצוע כדי לפתוח פער במירוץ לתואר ה-MVP, הזוכה בתואר בשנתיים האחרונות, לברון ג'יימס, דולק אחריו ובעוד שבוע יערך המפגש המסקרן בין שני הסופרסטארים הגדולים של הליגה הטובה בעולם.


אלא שבינתיים, ג'יימס ומיאמי מתקשים להתמודד עם חסרונו של דוויין ווייד, הסובל מכאבים בברך והחמיץ שלושה משחקים רצופים. האלופה אמנם הצליחה לנצח הלילה את בוסטון בלעדיו אך אין ספק שהחיים של לברון וחבריו הרבה יותר קשים כשווייד מחוץ למגרש וג'יימס לא מתבייש להודות בכך. "זה קשה. אנשים חושבים שזה קל אבל זה מאוד קשה", סיפר ג'יימס ל-ESPN והתייחס גם למכת הפציעות שתקפה את מיאמי.


"זה פגע לנו בקצב ובשטף. אנחנו תלויים בשטף הזה ובכימיה הקבוצתית", אמר לברון. ''היו לנו כל כך הרבה שינויים בחמישייה הפותחת וכל כך הרבה שחקנים באו ויצאו בגלל פציעות כך שזה פגע ביכולת שלנו. אנחנו לא אוהבים להשתמש בזה כתירוץ. לכולנו זה קשה ואנחנו מנסים למלא את החלל שנוצר. אנחנו חייבים להתרגל לסיטואציה הזאת. כאחד המנהיגים של הקבוצה הזאת אני חייב לדאוג ששאר השחקנים יבואו מוכנים לכל משחק עד שהוא יוכל לחזור ולשחק איתנו".