ה-NBA שמו סוף לדיל הטוב בתולדות הספורט

לפני 38 שנה בעלי סנט לואיס עשו עסקת ענק. איך זה נגמר?

הנהלת ה-NBA החליטה לשים סוף לאחת הפארסות הגדולות בתולדותיה. ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי קברניטי הליגה הטובה בעולם הגיעו להסכם עם האחים, דניאל ואוזי סילנה, הבעלים לשעבר של קבוצת הכדורסל סנט לואיס ספיריטס, וישלמו להם 500 מיליון דולר, על מנת שיוותרו על ההסכם שנחתם עימם בשנת 1976.


מדוע? כי ההסכם ההוא מ-76' מעניק לאחים סילנה, כשביעית מכל ההכנסות של ה-NBA משידורי הטלוויזיה (!) של הקבוצות אשר הגיעו לליגה מליגת ה-ABA - סן אנטוניו ספרס, דנבר נאגטס, אינדיאנה פייסרס וברוקלין נטס.

סנט לואיס ספיריטס, קבוצתם של האחים סילנה, שיחקה בשנות ה-70 בליגת ה-ABA, והתפרקה ב-76 לאחר המעבר של 4 הקבוצות הנ"ל ל-NBA. לקבוצות שלא עשו את המעבר הוצע פיצוי כספי אך האחים סילנה סירבו לקבלו והגיעו בסופו של דבר להסכם עם הנהלת ה-NBA, לפיו יקבלו 14 אחוזים מההכנסות העתידיות משידורי הטלוויזיה של משחקי 4 הקבוצות שכן עשו את המעבר והרוויחו בגדול. 


ההסכם הכניס עד כה לקופתם של האחים סילנה סכום מדהים של 300 מיליון דולר ובליגה החליטו לשלם להם עוד 500 מיליון דולר רק כדי לסיים אותו.


אז למה בהנהלת ה-NBA החליטו לפעול דווקא עכשיו? כנראה מכיוון שהסכם זכויות השידור של הליגה מסתיים בסוף עונת 2015/2016 והם לא רוצים שהאחים סילנה ירוויחו ממנו.