"אין נאמנות ב-NBA, כאילו שאנחנו סחורה"

רנדולף נפגע מהשמועות על כך שממפיס מעוניינת בטרייד

ליגת ה-NBA היא ללא ספק הליגה הטובה בעולם, אבל גם האכזרית ביותר. שחקנים רבים כבר הביעו בעבר את מורת רוחם בעקבות שיטת הטריידים הידועה, שבה כל קבוצה רשאית להעביר כל שחקן משורותיה בטרייד גם ללא הסכמתו לכך ומבלי הודעה מוקדמת. זאק רנדולף מ-ממפיס החליט להביע את דעתו בנושא לאחר ששמע דרך כלי התקשורת כי הגריזליס מתכננים להעביר אותו לניו אורלינס תמורת ראיין אנדרסון.

רנדולף בן ה-32, אשר נחשב לאחד הפאוור פורוורד הטובים בליגה, נפגע מכך שקבוצתו בארבע העונות האחרונות לא מעוניינת בו ולאחר המפגש בין הגריזליס לפליקאנס אמר בראיון: "כמובן שזה מפריע לי שאני שומע דברים כאלה. אני לא אכחיש שזה אפילו פוגע, כי ממפיס זה המקום שאני אוהב ושבו אני רוצה לפרוש. מעולם לא שמרתי את זה בסוד וכולם יודעים איך אני מרגיש, אבל דברים כאלה רק מראים שאין נאמנות יותר במשחק הזה. זה נראה כאילו רק בקבוצות מנצחות כמו הספרס, הלייקרס או ההיט יש נאמנות".


אבל אם רנדולף היה שואל את דרק פישר מה דעתו על הנושא, אולי הוא לא היה מזכיר את הלייקרס. שחקן הפנים הוותיק קיבל לאחרונה מהנהלת ה-NBA את פרס התרומה לקהילה בעקבות העזרה הגדולה שהעניק לתושבים הנזקקים בממפיס, אלא שזה בוודאי לא מה שיימנע מהגריזליס לשחררו. "האמת היא שאין נאמנות או אהבה ב-NBA, בעיקר בקבוצות מסוימות שבהן מתייחסים לשחקנים כמו סחורה", אמר רנדולף בכאב.


"רק מעט מאוד מועדונים מעוניינים לשמור שחקנים עד לגיל פרישה. כמעט כולם עוברים מקבוצה לקבוצה בטריידים. זה חלק מהליגה ומהמשחק וגם אני כבר עברתי כמה וכמה פעמים בטרייד. אני באמת מבין שקבוצת כדורסל זה עסק לכל דבר ושכסף משחק תפקיד, אבל זה שונה מבעבר ואני לא יודע אם זה קשור לשינויים בחוק של תקרת השכר או לשינויים שקורים בתקופה האחרונה בכל העולם". לצערו של רנדולף, השיטה לא אמורה להשתנות בקרוב אך הוא יכול להתעודד מכך שכרגע הוא עדיין בממפיס והדיווחים על הטרייד הנרקם מאחורי הקלעים עדיין נחשבים בגדר שמועה.