כמה עלו נעליו של ג'ורדן מ"משחק השפעת"?

הזוג שנעל אלוהים מול יוטה הוצעו במכירה פומבית, ונמכרו

משחק מספר 5 בגמר הפלייאוף ב-1997 היה אחד הגדולים של מייקל ג'ורדן, ובכלל בתולדות ה-NBA. למרות שהגיע למשחק קודח מחום, בשל מחלת השפעת שפקדה אותו, קלע אלוהים 38 נקודות והוביל את הבולס ל-88:90 על יוטה בסולט לייק סיטי. ניצחון החוץ החשוב הזה העלה את שיקגו ליתרון של 2:3 בסדרה, בדרך לזכייה באליפות החמישית של הבולס.


הערב (חמישי) נמכרו זוג הנעליים שלבש ג'ורדן באותו משחק בסכום שיא של יותר ממאה אלף דולר - וניפצו את השיא הקודם שהיה שייך גם כן לשחקן הגדול בתולדות המשחק. כזכור, רק לפני חודש הסכים אספן אלמוני לשלם 31 אלף דולר תמורת הנעליים של ג'ורדן מעונת הרוקי, אלא שהלילה השיא הזה נשבר - ובגדול - במכירה פומבית מיוחדת, שהתאפשרה בזכותו של פרסטון טרומן, מחזיר הכדורים לשעבר של הג'אז.


מסתבר שלאחר אותו משחק המפורסם, קיבל טרומן מג'ורדן את הנעליים ואף תיעד במצלמה את הרגע שבו ג'ורדן חתם על הנעליים והעניק לו אותם. לאחר המכירה אמר נער הכדורים לשעבר ל-ESPN: "אני חושב שהתמונה שהמאבטח של ג'ורדן צילם, שבה מייקל נראה חותם על הנעליים ואני עומד לידו, היא זאת שהעלתה את המחיר בצורה כל כך משמעותית כי היא הוכיחה שאלו הנעליים המקוריות".


עוד חשף טרומן כי החזיק את הנעליים בכספת מאז אותו לילה וכי ברשותו זוגות נעליים נוספות של שחקנים, וגם של ג'ורדן עצמו. לטענתו, הוא מחזיק גם בנעליים של ג'ורדן מסדרת הגמר של 98.