הפייסרס גברו על ההיט, קובי שוב הפסיד

היברט כיכב בשחזור גמר המזרח. הלייקרס הפסידו לסאנס

אם לא תתרחש סנסציה בקנה מידה היסטורי, גם השנה אינדיאנה ומיאמי ייפגשו ביניהן בגמר המזרח. הלילה (בין שלישי לרביעי), שתי הקבוצות הטובות באזור נפגשו לראשונה במסגרת העונה הסדירה - והפייסרס היו אלו שיצאו עם הצהרת כוונות. מעבר לכך, קובי בראיינט נחל הפסד שני ברציפות, אוקלהומה סיטי השיגה ניצחון נוסף, הניקס הושפלו על ידי קליבלנד ופול פירס וקווין גארנט גברו על האקסית.

אינדיאנה - מיאמי 84:90


כולם חיכו למאצ' אפ בין לברון ג'יימס ופול ג'ורג', אך ה-MVP של הקרב הגדול על ראשות המזרח היה הסנטר הענק, רוי היברט, שהוביל את הפייסרס לניצחון היוקרתי בשחזור הגמר האזורי.


האלופה עלתה למשחק בטירוף. קינג ג'יימס וחבריו לחצו על מובילי הכדור של אינדיאנה והביאו שמירה כפולה על ג'ורג', שהתקשה להיכנס למשחק. ריצת 0:11 של האורחים העלתה אותם ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון. ג'ורג' קלע 2 נקודות בלבד במחצית הראשונה, שהסתיימה ביתרון 7 להיט, אלא שהקבוצה של פרנק ווגל אוהבת את הרבע השלישי יותר מכל רבע אחר וכך גם היה הפעם, כאשר במחצית השנייה המומנטום החליף צד.

היברט, שהוביל את קלעי אינדיאנה בניצחון עם 24 נקודות, ניצל עד תום את היתרון הפיזי שלו מתחת לסלים וג'ורג' חימם את הידית וקלע 15 נקודות במחצית השנייה מתוך 17 במשחק כולו. דייויד ווסט תרם 17 משלו למנצחים, שעלו למאזן 3:19 וממשיכים להוביל את המזרח.


מיאמי, שירדה למאזן של 6:16 ורחוקה כבר שלושה משחקים מהפייסרס, קיבלה 17 נקודות בלבד משני הכוכבים הגדולים שלה, כאשר לברון ג'יימס הוריד 14 ריבאונדים ומסר 6 אסיסטים ודוויין ווייד הוסיף 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים.


לייקרס - פיניקס 114:108


אפילו יכולת טובה של קובי בראיינט, במשחקו השני מאז הקאמבק, לא עזרה ללייקרס (11:10) מול הסאנס המפתיעים. הקבוצה של מייק ד'אנטוני שוב הציגה משחק הגנה רעוע במיוחד ופיניקס (9:12), אחת ההפתעות הנעימות של פתיחת העונה, ניצלה זאת היטב כדי להשיג ניצחון שלישי ברציפות.


קובי נראה הרבה יותר טוב מאשר בבכורה מול טורונטו ועם הטבעה על פי ג'יי טאקר במחצית הראשונה הראה שהוא מתחיל לחזור לעצמו מבחינת היכולת האתלטית. בראיינט היה השחקן הבולט והקלע המוביל של הלייקרס עם 20 נקודות (6 מ-11 מהשדה ו-8 מ-8 מקו העונשין) ב-30 דקות.


הסאנס מצידם לא ממש התחשבו בבראיינט וחבריו והציגו עוד משחק משובח. גוראן דראגיץ' (31 נק') ואריק בלדסו (18 נק' ו-9 אס') מצאו פעם אחר פעם את הפירצה בהגנה של הלייקרס והובילו ביחד עם התאומים מוריס את התקפת הסאנס, כאשר מרקוס קלע 22 נקודות ומרקיף הוסיף 15 נקודות ו-7 כדורים חוזרים.

אטלנטה - אוקלהומה סיטי 101:92


ניצחון 11 ב-12 המשחקים האחרונים לת'אנדר (4:16), שלא נתנו לניצחון הגדול על אינדיאנה לעלות להם לראש ונהנו מתצוגה נוספת של השלישייה המובילה שלהם בראשותו של קווין דוראנט. הסקורר הטוב בעולם רשם עוד יום עבודה במשרד עם 30 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. ראסל ווסטברוק היה רחוק ריבאונד אחד מטריפל דאבל (14 נק', 11 אס' ו-9 ריב') וגם הצלע השלישית במשולש של אוהלהומה סיטי, סרג' איבקה, החתים כרטיס, כשסיים עם דאבל דאבל של 19 נקודות ו-10 כדורים חוזרים.


בצד המפסיד, קייל קורבר המשיך את הרצף המטורף של קליעות משלוש, אך דייק בשלשה אחת בלבד משישה ניסיונות. פול מילסאפ היה הקלע המוביל בשורות ההוקס (11:11) עם 23 נקודות ו-12 ריבאונדים. ג'ף טיג ושלווין מאק הוסיפו 17 כ"א.


טורונטו - סן אנטוניו 116:103


הרפטורס, עדיין ללא שחקני הרכש מסקרמנטו, רכבו בפתיחה על גלי ההצלחה מהניצחון על קובי בראיינט והלייקרס ובזכות יכולת מצוינת משני צידי המגרש סיימו את הרבע הראשון ביתרון מבטיח של 12 נקודות (24:36). אולם, הספרס הם קבוצה טובה בהרבה מהלייקרס ועד המחצית היתרון כבר עבר אל הקבוצה המצוינת של גרג פופוביץ'.


לטורונטו לא הייתה תשובה למשחק ההתקפה המהיר והאינטיליגנטי של הספרס, שמסרו 30 אסיסטים ושייטו לניצחון קליל. שבעה שחקנים בשורות סן אנטוניו (4:16) קלעו בספרות כפולות כאשר מאנו ג'ינובילי הוביל עם 16 נקודות ו-9 אסיסטים. טוני פארקר קלע 15. טים דאנקן, דני גרין ופטי מילס הוסיפו 14 כ"א.  אצל הרפטורס (13:7), דמאר דרוזאן ואמיר ג'ונסון קלעו 19 נקודות כ"א.

קליבלנד - ניו יורק 94:109


קיירי איירווינג היה בלתי ניתן לעצירה ועם משחק שיא של 37 נקודות ו-11 אסיסטים הנחיל לניקס האומללים הפסד נוסף, ה-11 שלהם ב-13 המשחקים האחרונים. מייק וודסון וחניכיו קיוו להתאושש מהתבוסה הקשה לבוסטון ובפתיחת המחצית השנייה עוד היו בתמונה, אך זה היה הלילה של איירווינג והקאבלירס. הרכז הנהדר פתח את העונה בצורה מאכזבת ועד המפגש מול הניקס (15:5) קלע באחוזים הכי נמוכים מאז הגעתו ל-NBA, אבל מול ההגנה המפורקת של ניו יורק הוא עשה כרצונו והוביל את הקאבס (13:8) לניצחון. ג'ארט ג'ק הוסיף 17 נקודות לקליבלנד. כרמלו אנתוני קלע 29 לניקס.


ברוקלין - בוסטון 96:104


בכל פעם שברוקלין ובוסטון ייפגשו, כל העיניים יופנו לקווין גארנט ופול פירס, אבל דרון וויליאמס גנב להם את ההצגה הלילה. הרכז המוביל של הנטס (15:7) חזר מפציעה בקרסול שהשביתה אותו תקופה ארוכה והוביל את קבוצתו לניצחון עם שיא עונתי של 25 נקודות. וויליאמס, שמסר 7 אסיסטים, קיבל עזרה גדולה מהסופרסטאר השני של ברוקלין, ברוק לופז, שקלע 24 נקודות באחוזים נהדרים.


ומה עשו האקסים של הסלטיקס, אתם שואלים? פירס התאושש במהירות מפתיעה מהפציעה בידו, אך סיים ללא סל שדה וקלע 4 נקודות בלבד ב-22 דקות. גארנט לעומתו רשם משחק טוב יחסית לעונה הנוכחית עם 11 נקודות ו-9 ריבאונדים ב-25 דקות. אייברי בראדלי קלע 22 נקודות לבוסטון (13:10),  ג'ף גרין הוסיף 19.


תוצאות נוספות: דטרויט - מינסוטה 121:94 (קווין לאב 26 נק', 16 ריב' ו-7 אס' לוולבס, ברנדון ג'נינגס 20 נק' ו-7 אס' לפיסטונס); שיקגו - מילווקי 78:74 (ג'ון הנסון 25 נק', 14 ריב' ו-6 חס' לבאקס, מייק דאנליבי ג'וניור 24 נק' לבולס).