שוב על מזוודות: גיי נשלח בטרייד לקינגס

טורנטו החליטה לשלוח את השחקן, שהגיע אליה רק בשנה שעברה

הרומן של רודי גיי בקנדה הסתיים מוקדם מהצפוי. הסמול פורוורד בן ה-27 שהגיע לטורונטו באמצע העונה שעברה נשלח הלילה (בין ראשון לשני) לסקרמנטו קינגס כחלק מעסקה בין שתי הקבוצות.

שבעה שחקנים נכללו בעסקה כאשר טורונטו, שמחפשת לפנות כמה שיותר מקום בתקרת השכר לקראת הקיץ הקרוב, שלחה ביחד עם גיי את הפורוורד הצעיר, קווינסי אייסי ואת הסנטר ארון גריי, וקיבלה תמורתם את פטריק פטרסון, גרייוויס ואסקז, צ'אק הייז וג'ון סלמונס.

לפי הפרשנים בארה"ב, שתי הקבוצות השיגו את מבוקשם בטרייד הנוכחי. הקינגס, אחת מהקבוצות החלשות במערב האיכותי ואחת הפעילות ביותר בשוק השחקנים בתקופה האחרונה, חיפשו חיזוק מיידי לסגל הצעיר שלהם וגיי אכן ישדרג אותם. מנגד, הרפטורס מתכננים מהפך גדול תחת הג'נרל מנג'ר החדש, מאסאיי יוז'ירי, ורצו להיפטר מחוזהו היקר של גיי, שירוויח העונה יותר מ-17 מיליון דולר ועוד 20 מיליון דולר בעונה הבאה.


כאמור, גיי הגיע לקנדה באמצע העונה שעברה אחרי 6 וחצי עונות בממפיס גריזליס, באחד המהלכים האחרונים שביצע בראיין קולנג'לו, הג'נרל מנג'ר הקודם של הרפטורס. גיי היה הקלע השני בטיבו של טורונטו העונה עם 19.4 נקודות בממוצע למשחק, אך אחוזי הקליעה שלו מהשדה עמדו על 39 בלבד - הנמוכים שלו בקריירה. בסקרמנטו יחבור גיי לדימרקוס קאזינס ואייזיאה תומאס, שיהפוך רשמית לרכז המוביל לאחר עזיבתו של ואסקז המאכזב.