יוסטון ניצחה את הווריורס, כספי לא בלט

2 נקודות לפורוורד. לפני החזרה של קובי: ניצחון לייקרס

הסיפור הגדול ביותר הלילה ב-NBA לא התרחש על הפרקט כי אם מאחורי הקלעים. מדובר בהודעה הרשמית של לוס אנג'לס לייקרס, לפיה קובי בראיינט יחזור לשחק ביום ראשון. בלעדיו, הלייקרס ניצחו 100:106 את סקרמנטו קינגס. יוסטון לא התקשתה להביס את גולדן סטייט, אם עומרי כספי כנראה טרם התאושש מהמפגש עם נשיא ארה"ב ברק אובמה וסיים עם שתי נקודות בלבד.

יוסטון רוקטס - גולדן סטייט ווריורס 83:105


הרוקטס נהנו מיום גדול של שני הכוכבים הראשיים של הקבוצה ולהבדיל מרוב המשחקים שלהם העונה, הציגו יכולת הגנתית נהדר, שגרמה לווריורס לקבוע הלילה שיא עונתי שלילי בנקודות ובאחוזי קליעה מהשדה ומהשלוש. עומרי כספי סבל מערב התקפי חלש יחסית וסיים עם 2 נקודות בלבד (1 מ-4 מהשדה, 0 מ-2 לשלוש) ו-2 ריבאונדים ב-16 דקות, אך יוסטון לא נזקקה לעזרה של הישראלי בהתקפה, כי ג'יימס הארדן התפוצץ עם 34 נקודות באחוזים מצוינים ואילו דווייט הווארד שלט ברחבות עם דאבל דאבל של 22 נקודות ו-18 ריבאונדים. טרנס ג'ונס עזר עם 16 נקודות, 10 כדורים חוזרים ו-3 חסימות. גולדן סטייט, שבמשחק הקודם מול טורונטו, הצליחה להפוך פיגור 27 נקודות לניצחון דרמטי, נקלעה שוב לפיגור גדול בשלב מוקדם של המשחק, אלא שהפעם היא לא הצליחה לחזור. סטפן קארי קלע 22 לווריורס, ומנגד גם איבד 8 כדורים. שותפו לקו האחורי, קליי תומפסון, איכזב עם 5 נקודות וללא אף שלשה.

פורטלנד טרייל בלייזרס - יוטה ג'אז 98:130


הקבוצה החמה של הליגה לא התקשתה להביס את יוטה החלשה ונהנתה מעוד משחק מצוין של כוכביה. הכוכב הראשי, לימרקוס אולדרידג', שלט בצבע מול הגבוהים הצעירים של הג'אז וסיים עם עוד דאבל דאבל מרשים של 20 נקודות ו-15 ריבאונדים. ווסלי מתיוז היה הקלע המוביל עם 24 נקודות. דמיאן לילארד קלע 21 ומסר 6 אסיסטים וניקולה באטום הוסיף 13 נקודות עם 3 שלשות ללא החטאה וגם קלט 7 ריבאונדים. אלק בארקס קלע 16 ליוטה.


סקרמנטו קינגס - לוס אנג'לס לייקרס 106:100


במשחק האחרון שלהם לפני החזרה של קובי בראיינט למגרשים, הצליחו הלייקרס לגבור על הקינגס בחוץ לאחר מהפך ברבע האחרון ובזכות שתי שלשות קריטיות של מחליפו של בראיינט, ג'ודי מיקס, ברגעי ההכרעה של המשחק. חניכיו של מייק ד'אנטוני פיגרו ב-10 נקודות הפרש בשלהי הרבע השלישי בעיקר בגלל חולשה הגנתית, אבל ברבע האחרון עצרו את סקרמנטו על 13 נקודות בלבד והשיגו את הניצחון. מיקס ופאו גאסול הובילו את קלעי הלייקרס במשחק עם 19 נקודות כ"א. דימרקוס קאזינס ובן מקלמור קלעו 20 נקודות כ"א לקינגס.


ניו יורק ניקס - אורלנדו מג'יק 83:121


ניצחון שני ברציפות לניקס, שהשפילו קבוצה נוספת תוך 24 שעות והפעם עשו זאת בגארדן. בניצחון הגדול על הנטס עצרו חניכיו של מייק וודסון רצף של תשעה הפסדים והלילה עצרו את רצף שבעת ההפסדים הביתיים בזכות עוד ערב קליעה מרשים מחוץ לקשת. לאחר שקלעו 16 שלשות מול ברוקלין, מל המג'יק הניקס צלפו 17 פעמים מבחוץ ב-50 אחוז, כשג'יי אר סמית' וטימי הרדאווי ג'וניור קלעו 5 שלשות כ"א. כרמלו הוביל עם דאבל דאבל של 20 נקודות ו-11 ריבאונדים. אנדראה ברניאני וסמית' הוסיפו 17 נקודות כ"א. ארון אפללו קלע 20 לאורלנדו, שקיבלה גם 17 מויקטור אולדיפו.


בוסטון סלטיקס - דנבר נאגטס 98:106


הסלטיקס סיפקו את ההפתעה של הלילה עם ניצחון ביתי נאה על הנאגטס, שספגו הפסד שני ברציפות לאחת הקבוצות החלשות במזרח ובליגה כולה אחרי רצף של 7 ניצחונות. הקבוצה של בראד סטיבנס היממה את האורחים ברבע הראשון וסיימה אותו ביתרון מבטיח של 24 נקודות - 15:39. דנבר לא וויתרה וברבע השלישי הורידה את הפער לשלוש נקודות בלבד אך הסלטיקס התעשתו בזמן ויצאו עם ניצחון נאה. ג'ורדן קרופורד קלע 22 נקודות וחילק 8 אסיסטים לבוסטון. אייברי בראדלי הצטיין לצידו עם 18 נקודות, אבל האקס פקטור בניצחון היה כריס האמפריז, שעלה מהספסל ותרם 18 נקודות ו-7 ריבאונדים. טיי לוסון קלע 20 לנאגטס.

ניו אורלינס פליקנס - אוקלהומה סיטי ת'אנדר 109:95


קווין דוראנט, ראסל ווסטברוק והת'אנדר ניצלו את חסרונו של אנטוני דיוויס הפצוע כדי להשיג ניצחון משכנע בניו אורלינס. דוראנט עמד בממוצעים שלו וסיים עם 29 נקודות, אליהן הוסיף גם 8 ריבאונדים ו-3 חסימות. ווסטברוק קלע 25 נקודות וסרג' איבקה הצטיין מתחת לסלים עם 17 נקודות, 13 ריבאונדים ו-3 חסימות. ראיין אנדרסון הוביל את קלעי הפליקאנס עם 18 נקודות. אריק גורדון וג'רו הולידיי הוסיפו 16 נקודות כ"א.


אטלנטה הוקס - קליבלנד קבאלירס 89:108


קייל קורבר נכנס לספר השיאים של ה-NBA עם משחק 90 ברציפות שבו קלע לפחות שלשה אחת. הקלע של הקאבס שבר את השיא של דיינה בארוס, שהחזיק 18 שנה, והיה אחד משמונה שחקנים במדי ההוקס שקלעו הלילה בספרות כפולות. ההישג של קורבר רק מתעצם אם מסתכלים על האחוזים המדהימים שלו מבחוץ במהלך 90 המשחקים האחרונים וכמות השלשות הכוללת - 47 אחוז עם 232 שלשות מ-502 זריקות.

אטלנטה הציגה משחק נהדר משני צידי המגרש ועצרה לחלוטין את כוכבה של הקאבס, קיירי איירווינג. עד המשחק הלילה, הרכז המצוין לא קלע פחות מ-10 נקודות באף משחק, אך מול ההוקס החטיא את כל 9 ניסיונות הזריקה שלו מהשדה וסיים ללא נקודות. ההוקס ברחו ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון ולא נתנו לאורחים להתקרב עד לסיום. אל הורפורד הוליך את קלעי אטלנטה עם 22 נקודות ו-9 ריבאונדים ושותפו לקו הקדמי, פול מילסאפ, רשם דאבל דאבל של 16 נקודות ו-14 ריבאונדים. דיון ווייטרס ממשיך להוכיח שהוא יעיל יותר כשהוא עולה מהספסל וקלע 30 נקודות לקאבס. אנדרו ביינום המשיך בגרף השיפור למרות ההפסד וסיים עם דאבל דאבל של 20 נקודות ו-13 ריבאונדים. 

יתר התוצאות: פיניקס - טורונטו 97:106 (מרקייף מוריס 25 נק' ו-11 ריב' לסאנס, אמיר ג'ונסון 21 נק' לרפטורס); שארלוט - פילדלפיה 88:105 (ג'ף טיילור 20 נק' ו-8 ריב' לבובקאטס, טוני רוטן 21 נק', 9 אס' ו-8 ריב' לסיקסרס, ששיחקו ללא מייקל קרטר וויליאמס הסובל מכאבים בברך); וושינגטון - מילווקי 109:105 לאחר הארכה (ג'ון וול 30 נק' ו-8 אס' לוויזארדס, כריס מידלטון 29 נק' לבאקס).