תפוח רקוב: הקבוצות מניו יורק מתמוטטות

וודסון קורס. גארנט לא פוגע בברוקלין. ורק כרמלו אופטימי

שתי הקבוצות המאכזבות ביותר של פתיחת העונה מגיעות מהעיר המפורסמת בעולם (טוב, אחרי ירושלים). אחרי עונה מוצלחת בצמרת המזרח, הניקס והנטס חשבו שהם יכולים לעשות קפיצה נוספת ולהתמודד השנה על אליפות אבל בינתיים המציאות הנחיתה אותם אל הקרקע בצורה כואבת במיוחד.

ההפסד של ניו יורק ניקס הלילה בדטרויט היה השלישי שלה ברציפות ואחרי שבעה הפסדים בעשרה משחקים, מייק וודסון כבר יכול להרגיש את הכיסא שלו מתנדנד.  כוכב הניקס, כרמלו אנטוני, התבקש להסביר את פשר היכולת החלשה שהוא וחבריו מציגים מאז פתיחת העונה לאחר ההפסד לפיסטונס אך נראה שגם לו אין תשובות. "אני לא יודע מה קורה לנו", אמר אנטוני. "אנחנו מפסידים וזאת הרגשה מבאסת. כואב הלב להפסיד ככה אבל אנחנו חייבים להבין למה זה קורה לנו וחייבים לעשות את זה מהר". כמה מהר? מאוד מהר. כבר הלילה מחכה ל"מלו" וניו יורק משחק קשה מאוד כשיארחו את אינדיאנה פייסרס במדיסון סקוור גארדן.


הניקס, שהפסידו את כל חמשת משחקי הבית האחרונים שלהם, לא יכלו לבחור מועד גרוע יותר לארח את החבורה המלוכדת של פרנק ווגל, שמובילה את המזרח עם מאזן של 9 ניצחונות מ-10 משחקים ולמי ששכח, הייתה זאת שהדיחה את הניקס בחצי הגמר האיזורי בפלייאוף של העונה שעברה.


חניכיו של וודסון מגיעים למשחק הקשה מול הפייסרס כשהם ללא הסנטר המוביל, טייסון צ'נדלר הפצוע, וגם ללא הרכז הראשון, ריימונד פלטון, שנעדר מהמשחק מול דטרויט. למרות כל הצרות, אנטוני מאמין שהכל תלוי בו ובחבריו: "אני חושב שהכל תלוי בכמה אנחנו רוצים לנצח. אנחנו חייבים לרצות יותר מהם, במיוחד בגלל שזה במגרש הביתי שלנו. יש תחושה קצת חמוצה בגלל הידיעה שהם הדיחו אותנו מהפלייאוף בעונה שעברה אבל אני מקווה שזה ייתן לנו קצת אנרגיה. אנחנו צריכים לשחק עם כעס וזה יעזור לנו לצבור מומנטום וביטחון".

אם בניקס רוצים להתעודד מעט, הם יכולים להסתכל מעבר לכביש ולצפות בג'ייסון קיד ושחקניו, שהפסידו ב-5 מתוך 6 משחקיהם האחרונים. ברוקלין צירפה בפגרה את קווין גארנט ופול פירס במטרה להתמודד על תואר האליפות אבל בינתיים השיגה שלושה ניצחונות בלבד בעשרה משחקים ונראים פשוט נורא.


בדומה לניקס, גם הנטס סובלים ממכת פציעות וחסרו במספר משחקים כמה משחקניהם המובילים כמו דרון וויליאמס וברוק לופס אך לקבוצה כל כך עמוקה ומשופעת בכוכבים זה בוודאי לא יכול להוות תירוץ. "כספורטאים ומתחרים אנחנו כועסים על עצמנו", אמר פול פירס וניסה להסביר את מצב הרוח הלא נעים בברוקלין בימים האחרונים. "אף אחד לא אוהב להפסיד וכולם פה כועסים מאוד על ההפסדים. אף אחד לא שמח אחרי הפסד".


פירס הוא דווקא אחד מנקודות האור הבודדות בנטס מאז פתיחת העונה כאשר השחקן המאכזב ביותר בנטס הוא חברו הטוב שהגיע איתו יחדיו מבוסטון, קווין גארנט. "הביג טיקט" דווקא שומר על אופטימיות ומאמין שקבוצתו תתגבר על הפתיחה הקשה.  "אני באמת מאמין שאופי של קבוצה נבנה בימים קשים כמו אלה". אמר גארנט לאחר פגישת שחקנים מיוחדת שנערכה אמש.

"רגעים כאלה מבדילים בין האנשים החזקים שיושיטו לך חבל הצלה ומי האנשים שיעזבו וייתנו לך ליפול. בינתיים כולם נשארו פה וכולם נלחמים. אגם החבר'ה הפצועים רוצים לתקן כמה שיותר מהר את הליקויים. אף אחד לא רצה להגיע למצב הזה ואנחנו לא מרגישים עם זה טוב. אין שום כיף בלהפסיד ואנחנו מנסה לתקן את זה".  


גארנט, פירס והנטס יתארחו הלילה בשארלוט אצל הבובקאטס וינסו להימנע מהפסד שלישי ברציפות ושמיני סה"כ העונה.