מווסטברוק עד הווריורס: השבוע ב-NBA

גולדן סטייט ואינדיאנה לא עוצרות, רכז הת'אנדר קם לתחייה

ראסל ווסטברוק חוזר לעניינים


אוקלהומה פתחה את העונה עם ניצחון דחוק על יוטה החלשה ותבוסה למינסוטה, אך למזלה הגארד החלים מהפציעה במיניסקוס כחודש לפני המועד המקורי שנקבע לחזרתו והפיח חיים מחודשים בת'אנדר, שחזרו בזכותו להיות מהקבוצות הכי מפחידות בליגה וניצחו השבוע את פיניקס ודאלאס. ווסטברוק נראה מצוין בשני המשחקים ועם שום זכר לפציעה בברך כשבמשחק הראשון, מול הסאנס, קלע 21 נקודות ובניצחון על המאבס קלע 22.

פול ג'ורג' לא רוצה לעצור


כוכבה של אינדיאנה התחיל את העונה הוכחית בדיוק מהיכן שסיים את הקודמת והשבוע רשם 31 נק' ו-10 ריב' נגד דטרויט ו-21 נק' ו-6 ריבאונדים מול שיקגו. בסה"כ בן 23 ובעונתו הרביעית בליגה, ג'ורג' מפגין יכולות של סופרסטאר ומפחיד לחשוב לאן הוא עוד יכול להתקדם בעתיד. בהנהגתו הפייסרס רושמים את פתיחת העונה הטובה ביותר של המועדון בארבעים השנים האחרונות כשהוא רושם ממוצעים של 25.8 נקודות, 8.2 ריבאונדים ו-4 אסיסטים למשחק. 


אנדרה איגואדלה מרגיש כמו בבית


אין הרבה שחקנים שמסוגלים להסתגל במהירות לקבוצה חדשה כמו איגואדלה. הפורוורד בן ה-29 שהגיע מדנבר השתלב באופן מושלם בגולדן סטייט ונראה כמו השחקן שהיה חסר לווריורס כדי להפוך אותם למועמדים לגיטימיים לאליפות. איגואדלה הוא כבר מזמן לא רק סופר אתלט שמתמחה בהגנה והטבעות אלא שחקן שלם שיכול לעשות כמעט הכל על המגרש והשבוע קלע 32 נקודות עם 7 שלשות על הראש של פילדלפיה ובניצחון על מינסוטה קלע 20 נקודות וחילק 6 אסיסטים. האסיסט מאחורי הגב לדיוויד לי בניצחון על הסיקסרס מועמד כבר עכשיו לתואר מסירת השנה.


זו העונה של אנטוני דייויס?


הבחירה הראשונה בדראפט 2012 הגיע לעונה הנוכחית בכושר הרבה יותר טוב מאשר לעונת הרוקי ונראה בדיוק כמו השחקן שהפליקאנס קיוו כשבחרו בו. בשני משחקים השבוע רשם הפאוור פורוורד 17.5 נקודות, 10 ריבאונדים ו-4 חסימות למשחק ושימו לב לאחוזים מקו העונשין מפתיחת העונה - כמעט 92% - נתון מדהים יחסית לשחקן פנים.  

ניקולה ווצ'ביץ' מתפוצץ


לפי התצוגות של הסנטר המונטנגרי מפתיחת העונה, עולה החשש שהנבחרת שלו שלחה הקיץ מתחזה לאליפות אירופה. דווקא אחרי עונת הפריצה באורלנדו, ווצ'ביץ' לא מצא את הטבעת במדי הנבחרת ונראה כמו הצל של עצמו במהלך בסלובניה אבל במדי המג'יק הוא ממשיך בקפיצה המטאורית ובקצב הזה הוא ישכיח גם את דווייט הווארד. אורלנדו עשתה שני ניצחונות גדולים השבוע מול הנטס והקליפרס כשמול הנטס ווצ'ביץ' רשם 19 נקודות ו-12 ריבאונדים ואז התפוצץ על בלייק גריפין ודיאנדרה ג'ורדן עם 30 נקודות ו-21 כדורים חוזרים. עד עכשיו מדורג ווצ'ביץ' במקום הרביעי בליגה בריבאונדים עם 13.2 למשחק ואורלנדו מובילה את ה-NBA בתחום בעיקר בזכותו.    


רוקי השבוע: ויקטור אולאדיפו


מייקל קרטר-וויליאמס, הסנסציה של פתיחת העונה, התקרר מעט השבוע אז הגיע הזמן לעשות היכרות עם הגארד הסופר אתלטי שנבחר במקום השני בדראפט האחרון ומסתמן כאחד המועמדים המרכזיים לתואר רוקי העונה. אם מתחשבים בחולשה היחסית של מחזור הרוקיס הנוכחי ובחולשה של הבחירה מספר אחת, אנטוני בנט, שפתח את קריירת ה-NBA שלו עם 15 החטאות רצופות, נראה שאולאדיפו וקרטר-וויליאמס יתמודדו אחד עם השני ראש בראש עד לסוף העונה. 


אולאדיפו אומנם עולה מהספסל אבל מהווה חלק חשוב בקבוצה של זאק וון וכמו בימיו במכללת אינדיאנה, תורם בכל האספקטים של המשחק כפי שציפו ממנו כאשר בניצחון על הנטס רשם אולאדיפו 19 נקודות, 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים ב-21 דקות ומול הנטס קלע 11 עם שתי שלשות ב-23 דקות. עכשיו זה הזמן של קרטר-וויליאמס להגיב.

קבוצות השבוע


מזרח: אינדיאנה פייסרס


יש המעריכים כי שתי הקבוצות הללו ייפגשו בגמר ה-NBA העונה ולפי היכולת שהם מציגים עד עתה יש סיכוי לא רע שהתסריט הזה ריאלי ממה שהרוב חושבים. הפייסרס הם הקבוצה היחידה שעדיין לא נוצחה העונה. שלישיית הכוכבים שלה- ג'ורג', ווסט והיברט הגיעו במטרה לטרוף את הליגה העונה כאשר בצוותא עם לאנס סטיבנסון, שהופך מיום ליום לכוכב בפני עצמו, ולואיס סקולה הוותיק, ששידרג משמעותית את הצוות המסייע מהספסל, יש לפרנק ווגל קבוצה נהדרת.


 לאינדיאנה יש את ההגנה הטובה בליגה עד כה עם ממוצע ספיגה של 84 נקודות למשחק, כשהיברט מוביל את הליגה בגגות עם יותר מ-5 למשחק. את השבוע החולף פתחו הפייסרס עם ניצחון חוץ על הפיסטונס. בהמשך ניצחו את דריק רוז ושיקגו באופן משכנע (80:97) ושלחו מסר ברור לליגה לגבי ההיררכיה הנוכחית במזרח.


מערב: גולדן סטייט ווריורס


הווריורס הם קבוצת ההתקפה הטובה בליגה עד כה. בזכות ההשתלבות המהירה של איגואדלה, השילוב הקטלני בקו האחורי בין קליי תופסון לסטפן קארי והיעילות של אנדרו בוגוט ודייוויד לי בצבע גולדן סטייט קולעת יותר מ-110 נקודות למשחק עד עתה ולאחר שעצרו את הריצה המפתיעה של פילדלפיה עם ניצחון חוץ מרשים ב-20 נקודות הפרש, גברו גם על קווין לאב ומינסוטה באופן משכנע. אם הקרסול של קארי לא יעשה בעיות כמו שהוא בד"כ עושה, הווריורס ימשיכו להיות אחת הקבוצות הכי אטרקטיביות לצפייה ומועמדת לגיטימית לראשות המערב.