האוורד פוגש את הלייקרס: לא העסק שלי

סנטר הרוקטס מול האקסית. גם כספי יחפש להמשיך במומנטום

עומרי כספי ויוסטון רוקטס יארחו הלילה (04:30 שעון ישראל) את לוס אנג'לס לייקרס, כשבמוקד העניינים נמצא המפגש הפיקנטי בין דווייט האוורד לאקסית. הרכש הנוצץ של הרוקטס יפגוש לראשונה מאז המעבר המתוקשר את קבוצתו בעונה שעברה, אך הסנטר לא אוהב את כל ההתעסקות סביב הנושא ואף אמר על כך לכלי התקשורת: "הגיע הזמן שכולם יעברו הלאה. אני גמרתי להתעסק עם הלייקרס. אין שום סיבה להתרכז במה שהיה יכול לקרות אם הייתי נשאר בלוס אנג'לס. עשיתי את ההחלטה שלי ואני חי איתה. אני שמח במקום שאני נמצא בו כרגע. אני במקום מצוין".


יוסטון פתחה נהדר את העונה והשילוב בין ג'יימס הארדן להאוורד נראה מבטיח, כאשר ללייקרס, שקיוו לראות שיתוף פעולה כזה בינו לבין קובי בראיינט בעונה שעברה, נותר רק להביט מהצד ולקנא. במשחק האחרון, הובילו הארדן והאוורד את יוסטון לניצחון חוץ נאה בפורטלנד (101:116), כשהסנטר רשם דאבל דאבל של 29 נקודות ו-13 ריבאונדים והגארד היה הקלע הבולט עם 33 נקודות.


"דווייט הופך לנו את החיים לקלים יותר ואת המשחק לפשוט יותר", החמיא הארדן. "הוא עושה הכל - שולט בצבע עם נקודות, ריבאונדים וחסימות, והוא מוסר מצוין לשחקנים החופשיים כשהיריבות מביאות עליו שמירות כפולות". בחמשת משחקי הפתיחה של העונה רשם הארדן יותר מ-25 נקודות בממוצע למשחק והאוורד, שקולע 17.5 נקודות לערב, מוביל את טבלת הריבאונדרים של הליגה עם כמעט 15 כדורים חוזרים למשחק.


ומה עם כספי אתם שואלים? הפורוורד הישראלי יקווה להמשיך את פתיחת העונה הטובה שלו, כאשר מול ההגנה המקרטעת של הלייקרס, אין סיבה שזה לא יקרה. עד כה מעמיד כספי ממוצעים של 10.5 נקודות, 5.8 ריבאונדים ו-3.3 אסיסטים ב-23 דקות למשחק, ועם אחוזי הקליעה הנהדרים שלו מחוץ לקשת (46 אחוז), הוא צפוי להמשיך לקבל קרדיט מקווין מקהייל.
   
מנגד, הלייקרס, שעדיין מחכים לחזרתו של קובי בראיינט מהפציעה באכילס, פתחו בצורה חלשה את העונה ללא הכוכב הגדול שלהם ועומדים על מאזן שלילי (3:2). אין ספק שהיעדרותו של בראיינט פוגעת קשות בחניכיו של מייק ד'אנטוני, אבל חסרונו של דווייט האוורד מורגש לא פחות, בעיקר בצד ההגנתי. מאז פתיחת העונה, הלייקרס ספגו 109 נקודות בממוצע למשחק ומדורגים במקום הלפני אחרון בליגה בתחום, כאשר במשחק האחרון הובסו ע"י דאלאס 123:104. "אי אפשר לחשוב על ניצחון כשאנחנו מובסים בצורה כזאת. אנחנו עדיין צריכים ללמוד איך לשחק, כי כרגע אנחנו לא משחקים כדורסל", אמר ד'אנטוני בדאגה לאחר התבוסה בדאלאס. ערב המשחק מול הווארד ויוסטון הלוהטת וכשתאריך חזרתו של בראיינט למגרשים עדיין לא ידוע, יש לו בהחלט סיבה טובה להיות מודאג.