בעקבות המצב: אינדינגב בוטל; הצגות בתיאטראות נדחו

הפסטיבל, שאמור היה להיפתח בסוף השבוע הקרוב במצפה גבולות, בוטל: "הלב שבור - ברור שהוא לא יתקיים" • בתיאטרון צוותא וכן בתיאטרון באר שבע דחו את כל המופעים וההצגות שתוכננו עד לסוף השבוע הקרוב • עיריית תל אביב דחתה את האירוע "אוהבים אמנות, עושים אומנות"

חרבות ברזל תקיפת צה"ל ברצועת עזה
תקיפת צה"ל ברצועת עזה | צילום: רויטרס

ישראל במלחמה: לפחות 600 ישראלים נרצחו אתמול (שבת) במתקפת הפתע של חמאס שהותירה מדינה שלמה כאובה ובעיקר מזועזעת. יותר מ-2,048 נפצעו, בהם 19 במצב אנוש, ועוד 330 שמצבם מוגדר קשה. עשרות ישראלים, בהם חיילים, אזרחים, נשים, קשישים וטף, נחטפו ומוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה. הך הגיוני שכל מוסדות התרבות יבטלו או ידחו למועד אחר את כל האירועים שהיו אמורים להתקיים בשבוע הקרוב.

הבוקר הודיעו מטעם פסטיבל אינדינגב, שנקבע מבעוד מועד לסוף השבוע הקרוב, על ביטלו. "הלב שבור", נכתב בדף הפייסבוק של הפסטיבל. "זה עוד לא הזמן לדבר על הפסטיבל אבל ברור שהוא לא יתקיים השבוע. קיבלנו המון הודעות ושאלות, ולכן מעדכנים שאתמול בערב הצוות שלנו התפנה מהאזור וכולם בריאים ושלמים. יש לנו המון משפחות וחברים באזור, עם חלקם עדיין אין קשר ואנחנו מתפללים לבשורות טובות בהקדם. מציאות בלתי נתפסת. נעדכן בקרוב, כשנדע יותר".

לכתבות נוספות:

מטעם תיאטרון באר שבע נמסר כי בשל המצב הביטחוני, כל ההצגות המתוכננות לשבוע זה - מבוטלות. "ליבנו עם עם ישראל. שנדע ימים שקטים וטובים יותר". גם בתיאטרון צוותא הודיעו הבוקר על דחיית כל המופעים וההצגות שתוכננו עד לסוף השבוע הקרוב. "משפחת צוותא משתתפת בצערן של משפחות ההרוגים ומבקשת לחזק את משפחות הפצועים והנעדרים", נמסר. בתיאטרון בית ליסין עדכנו על ביטולה של ההצגה "בין קודש לחולון", שהייתה אמורה להתקיים הערב.

מדוברות עיריית תל-אביב עדכנו כי אירוע האומנות השנתי של העירייה, "אוהבים אמנות, עושים אומנות", יידחה. מועד חדש יעודכן בהמשך; תערוכת "בתים מבפנים ירושלים 2023" נדחתה גם היא ולא תתקיים במועדה. "ליבנו עם עם ישראל בעת הקשה הזו, עם תושבי הדרום והמשפחות האבלות", נמסר. "כולנו תקווה וציפייה לימים רגועים וחזרה לשגרה ברוכה".

רשת FRIENDS, רשת מועדוני תרבות מבית ההסתדרות, ביטלה את כל ההופעות שתוכננו להתקיים עד ליום שני הבא, 16 באוקטובר - כולל. "אנו מוסרים את השתתפותנו בצער המשפחות ושולחים חיזוק לכוחות הביטחון. ניצור קשר עם כלל הרוכשים כדי לעדכן על מועד חלופי למופעים או כדי לבצע זיכוי כספי כמתבקש. אנא היאזרו בסבלנות. שנדע ימים טובים יותר".

אתמול, עם תחילת הלחימה, עדכנה הפקת לייב-ניישן על ביטול הופעתו השנייה של ברונו מארס שאמורה הייתה להתקיים במוצאי השבת בפארק הירקון. גם הזמר איתי לוי הודיע על דחיית מופע העשור שלו שתוכנן להתקיים ביום שלישי הקרוב בהיכל נוקיה, וכן הזמרת נסרין - שבעצמה מתגוררת בדרום הארץ - דחתה את הופעתה בקיסריה למועד אחר.