הזוכים הגדולים בטקס הגראמי: ג'ון בטיסט, אוליביה רודריגו, פו פייטרס וסוניק סילק

טקס פרסי הגראמי, טקס המוזיקה החשוב בעולם, הסתיים לפנות בוקר וג'ון בטיסט, אומן הג'אז והאר.אן.בי, לקח את הפרס אלבום השנה על " We Are". זוכים נוספים כללו את דוז'ה קאט, ליידי גאגא וטוני בנט

זמן צפייה: 05:49

אחרי עיכוב של חודשיים בגלל מגפת הקורונה נערך היום לפנות בוקר טקס הגראמי ה-64 אותו הנחה טרבור נואה, מנחה תוכנית הלילה "הדיילי שואו". הטקס מחלק פרסים בכמאה קטגוריות שונות ונחשב לטקס החשוב ביותר בתחום המוזיקה בעולם. בפרס האלבום הטוב ביותר זכה "We Are" של ג'ון בטיסט, אומן ג'אז ואר.אן.בי שעד היום לא זכה להצלחה גדולה מבחינה מסחרית. אוליביה רודריגז זכתה בגראמי לאומן החדש הטוב ביותר. הפרס שיר השנה זכה "Leave The Door Open" של הצמד סוניק סילק של ברונו מארס ואנדרסון פאאק.

 

עוד במדור המוזיקה:

נגה ארז הביאה את חו"ל להיכל נוקיה עם הופעה שמציבה סטנדרטים חדשים בתעשייה המקומית

סקר אהבה חדשה: במי אתם הייתם בוחרים?

ארוס רמזוטי, הזמר האיטלקי המצליח, חוזר להופעה אחת בישראל

 

ג'ון בטיסט זכה בחמישה פסלונים מתוך 14 מועמדויות שהוא קיבל השנה - 11 על אלבומו "We Are" ושלוש מועמדויות נוספות על הפסקול לסרט "Soul", עליו הוא כבר זכה באוסקר ובגלובוס הזהב. האלבום "We Are" יצא לפני שנה והגיע למקום ה-86 במצעד בילבורד השבועי בארצות הברית (שבוע הבא האלבום ייכנס לעשירייה הראשונה בעקבות הזכייה) והניב שני שירים שנכנסו לטופ 20 במצעד השירים האלטרנטיביים: "I Need You" ואת "Freedom" שקיבל בעצמו מועמדות בקטגוריית הקלטת השנה.

באופן מפתיע, "We Are" היה מועמד לפרס גם בקטגוריית אלבום אר.אן.בי של השנה והפסיד אותו לאלבום "Heaux Tales" של ג'זמין סליבן. בשנים האחרונות בטיסט מנהל את להקת הבית בתוכנית הלילה של סטיבן קולבר ומשמש כמנהל האומנותי של מוזיאון הג'אז בהארלם.

אחרי השנה המדהימה שעברה על אוליביה רודריגו, שכללה אלבום בכורה מצליח במיוחד ("Sour") ולהיטים שכבשו את המקום הראשון בכל העולם, רודריגו היתה מועמדת לשלושה פרסים בטקס הגראמי ויצאה עם שלושה: האומן החדש הטוב של השנה, אלבום הפופ של השנה ושיר הפופ של השנה ("Drivers License"). רודריגו היתה מועמדת לכל ארבעת הפרסים החשובים של הערב, כולל אלבום השנה, שיר השנה והקלטת השנה.

שבוע אחרי שהמתופף טיילור הוקינס מלהקת הפו פייטרס נפטר בקולומביה לפני הופעה של הלהקה, הפו פייטרס זכו בכל שלוש הקטגוריות בהן הם היו מועדמים: אלבום הרוק של השנה על "Medicine At Midnight", שיר הרוק הטוב של השנה על "Waiting On a War" והקלטת השנה בתחום הרוק על השיר "Making a Fire". הלהקה היתה אמורה להופיע בטקס אבל בעקבות פטירת הוקינס היא ביטלה את השתתפותה ובמקומה הוקרן סרטון הוקרה להוקינס. גם בילי אייליש עשתה מחווה להוקינס ולבשה חולצה עם הפנים שלו בזמן ההופעה שלה בטקס.

להקת BTS בגראמי
להקת BTS בגראמי | צילום: Getty Images

סוניק סילק, ההרכב של ברונו מארס ואנדרסון פאאק, קטף לא מעט פרסים בטקס, כולל הקלטת השנה (פרס המוענק לזמרים ולמפיקי השיר, בניגוד לשיר השנה בו הפרס ניתן לכותבי השיר) ושיר השנה על "Leave The Door Open" שהגיע למקום הראשון במצעד האמריקאי.

זוכים נוספים בטקס כללו את הראפריות דוז'ה קאט ו-SZA על "Kiss Me More" בתחום שיתוף פעולה בקטגוריית הפופ עם נאום תודה קצת מוזר, ליידי גאגא וטוני בנט זכו בקטגוריית אלבום הפופ המסורתי על שיתוף הפעולה השני שלהם באלבום "Love For Sale" ואת כריס סטפלטון על "Starting Over" בקטגוריית האלבום הקאנטרי של שנה.