קלאסיקה במיטבה

חובבי המוזיקה הקלאסית והג'אז יכולים להתחיל לנשום לרווחה. ההופעות חזרו ויש לנו כמה המלצות עבורכם להופעות שיוכלו להחזיר לכם קצת נחת לנשמה - החל משלמה גרוניך והאורקסטרה, דרך קונצרט מיוחד שמקדש דו קיום בין יהודים וערבים ועוד

שלמה גרוניך והאורקסטרה
שלמה גרוניך והאורקסטרה | צילום: יחסי ציבור

 

קונצרט מיוחד לקידום דו קיום ועשייה אמנותית משותפת בחברה הישראלית

עכשיו יותר מתמיד חשוב להזכיר לעצמנו שדו קיום במדינה הוא אחד הדברים החשובים שצריך לשים אליהם לב. האופרה הישראלית ועמותת פוליפוני מנצרת משתפות פעולה בקונצרט מיוחד תחת הכותרת "בקול אחד" אשר יתקיים בבית האופרה בתל אביב ביום חמישי, 10.6 בנוכחות שר התרבות והספורט חילי טרופר. תזמורת הגליל הקאמרית, בניצוחו של דוד זבה אשר יחלוק את דוכן הניצוח עם המנצח הערבי ינאל חורי, היא תזמורת משותפת לנגנים יהודים וערבים. בקונצרט ישתתפו סולני האופרה הישראלית ומוזיקאים צעירים, יהודים וערבים בגילאי 14-18, אשר עובדים ביחד למעלה משנתיים בתוכנית למוזיקה קאמרית ומנהיגות חברתית. מטרת התוכנית לפתח באמצעות המוזיקה דיאלוג בין תרבותי ופיתוח מנהיגות.

תוכנית הקונצרט כוללת יצירות מאת מוצרט, סן סנס, בורן ועיבוד מיוחד ליצירתו הידועה של עבד אל-והב בשם "הנהר הנצחי". כמו כן תנוגן יצירה שנוצרה על ידי תלמידי התוכנית למוזיקה קאמרית.

"בקול אחד", בניין האופרה בתל אביב, יום חמישי, 10 ביוני, בשעה 21:00.

דוד זבה וינאל חורי
דוד זבה וינאל חורי | צילום: עיסא חורי ויוסי צבקר

 

הופעות מיוחדות של שלמה גרוניך והאורקסטרה – תזמורת הג'אז הישראלית

לאחר הופעה מוצלחת בפסטיבל הג'אז באילת שנערכה בחודש אפריל, הבינו שלמה גרוניך והאורקסטרה ששיתוף הפעולה המוצלח שלהם חייב להמשיך. גרוניך נחשב לאחד המוזיקאים הגדולים והמגוונים בישראל, כשהוא נוהג לשלב פסנתרנות וירטואוזית ושירה עוצמתית. האורקסטרה היא תזמורת הג'אז הוותיקה בישראל וביחד עם גרוניך הצופים מוזמנים למסע מוזיקלי דרך הרפרטואר ארוך השנים של גרוניך דרך הפרשנות של האורקסטרה. בין השירים בהופעה ניתן למצוא את "שירים פשוטים", "יש לי סימפטיה", נואבה" ועוד.

הביצוע המשותף ל"שומקום", קלאסיקה נפלאה של גרוניך, הוא חלק מפרויקט בו התזמורת מארחת מוזיקאים  לביצועים משותפים שזוכים לעיבודים תזמורתיים עשירים, ועד כה יצאו הקלטות עם חוה אלברשטיין, שם טוב לוי, אלון אולארצ'יק ואיתי פרל.

צפו בביצוע של שלמה גרוניך והאורקסטרה לשיר "שומקום"

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-11-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_x7faz2qc' duration='']

שלמה גרוניך והאורקסטרה, זאפה הרצליה, יום שישי בצהריים, 16.7

שלמה גרוניך והאורקסטרה
שלמה גרוניך והאורקסטרה | צילום: יחסי ציבור

 

הסדרה הקלאסית – קונצרטים למוזיקה קלאסית באשדוד

תזמורת האופרה הקאמרית הישראלית (התזמורת הסימפונית אשדוד) תשתתף בסדרה הקונצרטים הקלאסיים שיתקיימו במשכן לאמנויות הבמה באשדוד.

בתאריך 8.6 תנגן התזמורת בניצוחו של ואג פפיאן. בתוכנית: רוברט שומן (סימפוניה מספר 1 – "אביב"), אדוארד אלגר (קונצ'רטו לצ'לו ותזמורת) ופרנץ פון סופה (הפתיחה לאופרטה "הפרשים הקלים"). סולן: הרן מלצר (צ'לן ראשון בתזמורת הפילהרמונית הישראלית).

בתאריך 5.7 תנגן התזמורת בניצוחו של ואג פפיאן. בתוכנית: וולפגנג אמדאוס מוצרט (קונצ'רטו לשלושה פסנתרים ותזמורת), פרנץ שוברט (פנטזיה "הנודד" – גרסה לשני פסנתרים ותזמורת בעיבודו של אלכס תמיר). סולנים: פסנתרנים "מולטי פיאנו" בניהול תומר לב.

 הסדרה הקלאסית, המשכן לאמנויות הבמה באשדוד, 8.6 ו-5.7, 20:30.

לפרטים נוספים: ashdodsymph.co.il

תזמורת האופרה הקאמרית הישראלית
תזמורת האופרה הקאמרית הישראלית | צילום: מרק זילקובסקי

 

"התרנגולים – הרמיקס" חוזרים לבמות

"התרנגולים – הרמיקס" הוא מופע שיצרה תזמורת המהפכה, בניהולם של רועי אופנהיים וזהר שרון, ושמעניק פרשנות מוזיקלית ותנועתית חדשה לקלאסיקה הישראלית של התרנגולים. הרעיון למופע הגיע לאחר הצלחת המופע "קונצ'רטו לגשש ותזמורת" שהוקדש לגשש החיוור וזכה להצלחה גדולה.

להקת התרנגולים הפכה לחלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית מאז שהחלה לפעול בשנות ה-60. את הלהקה הקימה והדריכה זוכת פרס ישראל, נעמי פולני, וחלק גדול מחברי הלהקה לדורותיה המשיכו לככב בתרבות הישראלית: גברי בנאי, שייקה לוי, ישראל פוליאקוב, עליזה רוזן ועוד.

כחלק מהמופע מוקרנים קטעי וידאו נדירים, כולל תיעוד מצולם יחיד של הלהקה שנמצא בארכיון הטלוויזיה הישראלית אשר הוקלט עבור הטלוויזיה הבלגית בשנת 1963 במהלך סיור הלהקה בחו"ל. חומרי הוידאו משתלבים כחלק מקטעי הנגינה החיה של התזמורת, כאשר הזמרים והשחקנים מוסיפים רובד תיאטרלי תנועתי למופע.

בין הלהיטים האהובים של התרנגולים המבוצעים במופע נמצאים "שיר השכונה", "שיר השוק", "יוסי ילד שלי מוצלח", "ככה סתם" ועוד.

"התרנגולים – הרמיקס", האופרה הישראלית ת"א (17.6, 15.7, 17.8), אודיטוריום חיפה (26.6) ותיאטרון ירושלים (1.7)

לפרטים נוספים: www.israel-opera.co.il  www.bimot.co.il

תזמורת המהפכה
תזמורת המהפכה | צילום: משה צ'יטיאת

 

"תרבות על המסך" – קיץ בסינמטק ירושלים

סינמטק ירושלים מציע בילוי קסום בשבת בבוקר של תיאטרון, אופרה ומוסיקה על המסך הגדול של ההפקות המרהיבות של התיאטרון הלאומי לונדון, המטרופולין אופרה ניו יורק וקונצ'רטו לקולנוע מיוחד עם המוזיקה של ריי צ'ארלס ועוד. תחת הכותרת "תרבות על המסך", יתקיימו ההקרנות בסינמטק ירושלים החל מיום שבת הקרוב, 12.6 ועד לסוף חודש אוגוסט. בין התוכניות ניתן למצוא את "פורגי ובס" – האופרה מספרת את סיפורו של קבצן נכה בשם פורגי וסיפור אהבתו לבס המכורה לסמים. מדובר בהפקה חדשה בבימויו של ג'יימס רובינסון ומככבים בה אריק אוונס ואיינג'ל בלו; "קונצ'רטו – ריי צ'ארלס" – מלבד הקרנת הסרט על אגדת המוזיקה, ריי צ'ארלס בכיכובו של ג'יימי פוקס שזכה על תפקידו בסרט בפרס האוסקר, תתקיים הרצאה מפי רועי בן סירה וקונצרט שיחגוג את שיריו של צ'ארלס לאורך השנים; "הדוד וניה" – הקרנה ראשונה בישראל להפקה של תיאטרון הרלד פינטר לונדון על המסך הגדול. סיפורה של משפחה שבעקבות ביקור של האב עם אשתו החדשה, כל חזות של נימוס משפחתי מתפורר, רגשות מודחקים מתחילים לצוף והמשפחה נאלצת להתמודד עם הייאוש והבדידות; "כרמן" – הפקה מרהיבה של המטרופולין אופרה ניו יורק לאופרה של ביזה.

לפרטים נוספים:

www.jer-cin.org.il  או בטלפון: 9377*

פורגי ובס
פורגי ובס | צילום: Ken Howard