אקו"ם: פרס מפעל חיים לרמי קליינשטיין ויזהר אשדות; אודיה היא תגלית השנה

בטקס פרסי אקו"ם לשנת 2022/23 יוענק פרס הישג השנה לפול טראנק וג'ימבו ג'יי על "סתלבט בקיבוץ" • פרס און אייר ליצירה הישראלית המושמעת ביותר יוענק לאנה זק על "לך לישון" • ועדת השיפוט שבחרה את הזוכים מנתה את הזמרים מוקי, זאב נחמה וגיא מזיג וכן את השדרן אהרון פררה

רמי קליינשטיין
רמי קליינשטיין | צילום: אורית פניני

אקו"ם הכריזה הבוקר (חמישי) על הזוכים בטקס פרסי אקו"ם לשנת 2022/23: פרסים על מפעל חיים יוענקו לרמי קליינשטיין ויזהר אשדות, פרס הישג השנה לשיר יוענק לפול טראנק וג'ימבו ג'יי על "סתלבט בקיבוץ" ופרס תגלית השנה יוענק לאודיה. הטקס, שיתקיים זו השנה ה-66, יערך ב-9 ביולי בסינמה סיטי גלילות בהנחיית יאיר ניצני. ועדת השיפוט שבחרה את הזוכים מנתה את הזמרים מוקי, זאב נחמה וגיא מזיג וכן את השדרן אהרון פררה מכאן ג'.

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

בנימוקי הוועדה לבחירתו של אשדות לקבלת הפרס נכתב כי "אשדות הוא מוזיקאי מלחין, מבצע, גיטריסט, מפיק ומעבד מוזיקלי ומבכירי המוזיקאים והיוצרים בארץ. מוזיקה מאז ומעולם היתה נדבך חשוב ובלתי נפרד בחייו, וכבר בגיל 11 הוא הבין את ייעודי בחיים - מוזיקה".

על קליינשטיין כתבו כי "מעל לשלושה עשורים הטביע את חותמו בכל תחום במוזיקה הישראלית כזמר, מלחין, פסנתרן, מעבד ומפיק מוזיקלי. מאז ועד היום הוא הוציא כ-20 אלבומים ואוטוטו סוגר ארבעה עשורים של יצירה. אין ספק כי התרומה של רמי למוזיקה הישראלית היא אדירה עם מאות שירים שכתב והלחין לעצמו, לריטה ולאחרים".

רשימת הפרסים המלאה:

פרס ע"ש אהוד מנור על מפעל חיים יוענק לרמי קליינשטיין

פרס ע"ש נעמי שמר על מפעל חיים יוענק ליזהר אשדות

פרס הישג השנה לשיר ע"ש משה וילנסקי יוענק ל"סתלבט בקיבוץ" של פול טראנק וג'ימבו ג'יי

פרס הישג השנה לאלבום ע"ש עוזי חיטמן יוענק לפאר טסי ואיתן דרמון על האלבום "רדיו שטח"

פרס הישג השנה לתגלית ע"ש ענבל פרלמוטר יוענק לאודיה

פרס הישג השנה למלחין ע"ש סשה ארגוב לאבי אבורומי

פרס הישג השנה למחברת ע"ש יוסי בנאי יוענק לתמר יהלומי

פרס הישג השנה למעבד ע"ש יאיר רוזנבלום יוענק למתן דרור

פרס אקו"ם און אייר ליצירה הישראלית המושמעת ביותר - "לך לישון" ביצוע: אנה זק, מילים ולחן: רון ביטון, ירדן פלג ואיתי שמעוני , עיבוד: ירדן פלג (ג'ורדי)

פרס אקו"ם און אייר ליצירה הלועזית המושמעת ביותר- As it was" " בביצוע Harry Styles למו"ל המייצג בארץ- יוניברסל ישראל.

פרסים מיוחדים מטעם דירקטוריון אקו"ם על תרומה למוסיקה ולתרבות הישראלית יוענקו ליוצרת והזמרת אסתר שמיר ולמפיק המוסיקאלי לואי להב.