האליטות החדשות: עומר אדם חוזר לעצמו וחושב שתדברי ביידיש

גל מלכה וג'וני אנג'ל מעבירים את בת ים לקאריביים, נסרין קדרי נפתחת לקהל חדש, אבי סינואני מנסה רגאיי והראל מויאל אכל בונבוניירות עבשות

עומר אדם

עומר אדם – "פעם בחיים"

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-news-117' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_qfbwwz42' duration='243'']

אחרי הנפילונת של "פרדייז" עומר אדם חוזר לעצמו. בלדה עם גיטרה אקוסטית, סלסולים ואלמנטים אלקטרוניים בליווי, שמושפעים משירים כמו "What Do You Mean?" של ג'סטין ביבר. אלעד טרבלסי כתב על זוגיות שמתחילה בפיקניק בו הבחורה תדבר ביידיש (כנראה התלבש לו בחרוז), ונגמר בהבטחה וציפייה להצעת נישואין על רקע חומות ירושלים ("לכי תדעי אולי אשלוף טבעת, אם אשכחך את יודעת.."). המעריצות מכל הגילאים ימותו על זה, ולא פחות חשוב עבור אם בשלב הזה של הקריירה שלו - גלגלצ אמורה לחבק את השיר, שהוא תמצית מזוקקת של הצד הרומנטי בפופ הישראלי העכשווי. אדם הוא כיום כוכב בטופ 10 של הכוכבים בישראל, שלא לומר בחמישייה הראשונה. "פעם בחיים" הוא עו צע קטן שלו בדרך למעלה, שעשוי להתברר כצעד גדול.
ציון: 4.5

 

נסרין קדרי – "תאמרו לו"

[youtube_embed youtube_id='qUPDIbhuyRs']

נסרין קדרי ממשיכה להתרחב והצמד אבי אוחיון את מתן דרור ממשיך להכות. "תאמרו לו" הוא שיר בצ'אטה קליל על לב מרוסק, שעולה בגדול על הגל הלטיני-קובני האופנתי באדיבות הגיטרות של שמעון יחיא וכלי הנשיפה של עדי מאירי, וגם מתכתב גם עם הבמבולאוס והלמבדות למיניהם (שימו לב לליווי הקלידים המתוכנת שמופיע מדי פעם). שיר שמגיע בתזמון קיצי נכון ונועד לפתוח את נסרין לקהלים חדשים. עד כה המעריצים שלה הזדהו בעיקר עם היכולות הקוליות האדירות שהלכו בעיקר לכיוונים דרמטיים. כאן היא פונה גם למי שמחפש זמרת שעושה שמח וגורמת לקהל לקום ולרקוד בחתונות, ודיג'יים יוכלו למקסס אותה עד אין קץ. זה סינגל שני שלה (אחרי "באתי להחזיר לך") מאז האלבום השני "בנאדיק" והוא מצליח גם להקליל את נסרין וגם לשמור אותה במקום בטוח. יפה.
ציון: 4

 

גל מלכה וג'וני אנג'ל - Mamita

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-news-116' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_1eemy5zx' duration='215'']

בוקר אחד התעוררו הישראלים וגילו שהעבירו להם את המדינה לים הקאריבי. כי ככה נשמע כאן הקיץ הנוכחי. דדי ינקי, ג'יי בלווין, מאלומה וגל לטיני ענק בעברית. אין זמר פופ ישראלי ש(לא) מכבד את עצמו שלא הוציא שיר לטיני. יש כאלה עם הצדקות טובות. גל מלכה, שמשתף כאן פעולה עם הראפר ג'וני אנג'ל (שכבר הקליט בשנה שעברה את "אוהבת רגאטון" עם אלון דה לוקו והשנה את "חיים שלי" עם חן דוד). הוא אחד מהם. בדומה לרותם כהן שהוציא דואט עם דסמר בואנו הקובני, גם מלכה הולך חזק על ספרדית, אבל בניגוד לכהן שיצר להיט דו-לשוני אצל מלכה ואנג'ל אין מילה אחת בעברית וגם ביו טיוב של הקליפ הכל כתוב בלעז, מתוך מחשבה אמיתית לפרוץ בחו"ל. אם סטטיק ובן-אל להיט בברזיל, למה שמלכה ואנג'ל לא ישחקו אותה במדינות דוברות ספרדית? התוצאה היא להיט בנוסח "דספסיטו" שמנסה להעביר את מרכז ודרום אמריקה לנתניה ובת ים.
ציון: 4.5

 

אבי סינואני – "לעולמים"

[youtube_embed youtube_id='00lXmE5ylNo']

על גל הגרוב עולה גם אבי סינואני על הקול העמוק והחזק. באדיבות המוזיקה (לחן, עיבוד, הפקה) של בנו נאור סינואני, סינואני האב שר כאן רגאיי עם נגיעות לטיניות וגיטרה חשמלית של ראם שי שמכוונת לאיזור של סנטנה. זה שיר יפה, קליל, קליט, שנשמע לא רע והקליפ שלו צעיר ומגניב לגמרי, אבל התוצאה הסופית לא מספיק מהודקת. עם עבודה יותר מדויקת של חיבור בין הווקאל של סינואני לבין הביט והליווי, או עם איזו הברקה הפקתית שחסרה כאן, אפשר היה להגיע לתוצאה טובה עוד יותר ולתת איזה 'בום' אמיתי, שסוף סוף יהפוך את סינואני לכוכב אופנתי שמוכר בכל בית. לכן זה שיר נחמד, אבל לא להיט ענק.
ציון: 3.5

 

הראל מויאל – "כל מה שביקשתי"

[youtube_embed youtube_id='On7OCNtFPq4']

ואז מגיע הרגע שבו צריך לכתוב גם שיר חופות, כדי להופיע בחתונות וכמובן שמוציאים אותו כסינגל, בלי הרבה סיכוי להיכנס איתו לפלייליסט. כי איכשהו זה תמיד נגמר באיזה "את תמיד היית לי כל העולם" ו"בחרתי אותך מכולן" ו"הלב לא שואל כבר לאן" ו"את כל מה שביקשתי". בדקתי טוב והראל מויאל לא פספס בשיר הזה אף קלישאה רומנטית. כאילו לקחו את כל בלדות האהבה הקיטשיות ושירי החתונה בעולם, הכניסו למחשב והוא יצר שיר חדש מכל הנתונים. בחייאת, מויאל, תהיה קצת מקורי. אוקיי, אתה זמר לא רע, כותב לא רע, מלחין לא רע. מתי תתחיל כבר להצטיין? אגב, אני מאמין לו שכל מילה ומילה כאן נכתבה ממקום אמיתי של רגש אמיתי לאשתו. אבל כשכותבים שיר אהבה רומנטי, צריך לנסות ולהשתחרר מכל מה ששמעת עד היום, לא לבלוע את כל הבונבוניירות העבשות שהחבאת מהילדים לפני שנים בארון למעלה, לאכול אותן בבת אחת וליצור מתוך התקף סכרת. כי ככה בערך השיר הזה נשמע.
ציון: 1.5