האליטות החדשות: מה הופך את גילי ארגוב לעוף החול של הזמר המזרחי?

ישי לוי נפלא, גילי ארגוב נשמע טוב ושפוי, אתניקס פטריוטים, דדי גל, שחר חסון ודקלון פטריוטים עם קריצה ורון נשר שירד על סטטיק ובן-אל מחקה אותם

ישי לוי - "ליפול"

תענוג לשמוע את ישי לוי בשיר החדש, שיצרו עבורו אור פריי ומאור שושן, כולל העיבוד וההפקה. יש בשיר הזה את כל מה שהמאזין יכול לקוות לקבל מלוי, ויותר. הוא קצבי וסוחף, הוא עדין ומרגש, הוא גם קליט וגם אינטליגנטי, הוא מערבי ומזרחי. זה שיר שמבליט את לוי הזמר כדמות ייחודית בנוף המקומי. מה שיפה במיוחד זה שהמילים מספרות את סיפורו של לוי, שנפל וחזר הביתה ולא יכול יותר ליפול. שנים אחרי שנפל וחזר, השיר חוזר ומזכיר את קורותיו יוצאי הדופן ומצבו הייחודי. זה שיר ממכר שבא לך לשמוע שוב ושוב. סינגל שלישי מעולה לקראת האלבום החדש.
ציון: 5

[youtube_embed youtube_id='zZW__pBCLRg']

גילי ארגוב - "השפיות היחידה"
ואם כבר סיפור גדול מהחיים של זמר שנפל וחזר, הנה גילי ארגוב, עוף החול הנצחי של המוזיקה המזרחית, שכבר 25 שנה נופל וקם. בשבוע שעבר היה נדמה ששוב הוא התרסק, אבל רגע אחרי כן יצא השיר הזה, ששב ומזכיר איזה זמר נהדר הוא, כשהוא איתנו. המילים של צחי דדו טובות, ומחברות בין החיים הקשים בארץ, למאבק של ארגוב על השפיות, כשהאהבה והאישה הן המזור. הלחן של דנה מלכה מרים את המילים האלה יפה למקום טוב. העיבוד וההפקה המוזיקלית של יוגב סמינה מפיקות מהגרון של ארגוב את המיטב שהוא יכול לנפק כרגע. שיר טוב. כן ירבו.
ציון: 4.5

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-news-043' autoplay='1' credit='' kid='1_zc4gfg9c' duration='212']

אתניקס - "בטוח"
רק לפני שלושה שבועות שחררו "אתניקס" את "הזמן ירפא" וכבר עכשיו מגיע הסינגל השני מאלבומם החדש. הקדחתנות ניכרת לא רק בקצב ההוצאה של השירים, אלא גם בשיר עצמו, שנשמע פטריוטי מתמיד. זאב נחמ כותב ושר על כך שישמור, כנראה על המדינה והארץ, כאשר אין שומר. הוא עולה להר-הבית הוא חוזר מהמדבר והכל כלול בדיל. חיבור שרק נחמה יכול לעשות בין אמונה דתית, מיתולוגיה לאומית ונופש אופנתי. וכשהשמיים מתכסים בעניים ובעיניים דמעות של שינויים, המלאכים יורדים מהשמיים. רק הוא, בכל המוזיקה הישראלית, מסוגל לכתוב ולבצע שיר כזה, ולהישמע אמיתי ולא מופרך לחלוטין. זה סוד הקסם של נחמה. את ההשלמה המוזיקלית, אחרי ש"אתניקס" נפרדו מתמיר קליסקי, ממשיך לעשות יועד נבו כמלחין שותף, מעבד ומפיק מוזיקלי. התוצאה היא שילוב של רוק אקוסטי עם פופ אלקטרוני, ונשמעת "אתניקסית" כמעט קלאסית, ביר קליט שתוך שניה נתפס באוזן.
ציון: 4

[youtube_embed youtube_id='S5isnLuwCBQ ']

רון נשר מארח את עידו ונה - #דלהדלה
אם אתם רוצים ממש להעליב את רון נשר, תגידו לו שהשיר החדש שלו עם עידו ונה מזכיר את סטטיק ובן-אל תבורי. אבל מה לעשות שזו האמת. לא מזמן הופיע נשר בטלוויזיה ושחט את בן-אל וסטטיק, טען שהמוזיקה שלהם היא פח. והנה הוא, ראפר, מתחבר עם זמר מזרחי, ומוציא דואט שמחבר רגאטון עם סלסולים. נשמע לכם מוכר מאיפשהו? המילים מספרות על טיסה לתאילנד דרך תב"ג ומזכירות את ז'אנר שירי הטיסות, שכבר נחרש על ידי זמרים כמו דודו אהרון, משה פרץ, עומר אדם וליאור נרקיס. הראפ של נשר מספר על מסיבה שבה הוא מזמין לדרינק בחורה ומתגאה שהוא הזמר מהלהיט "דובי גל". אחר כך הוא אומר: "פה אוהבים את כולם מרמת גן לחיפה דימונה למטולה / אם היא רזה או רולה זה לא משנה לי". שילוב התחנפות לטעם הקהל עם שחצנות ראפרית אופיינית. השיר כולו הוא ניסיון קצת פאתטי למצוא חן בעיני המעריצים, שפינקו אותו בכ-220 אלף צפיות בשבוע הראשון. לא רע. אבל השיר עצמו לא טוב.
ציון: 2

[youtube_embed youtube_id='oyzncdwRSno']

דדי גל, דקלון ושחר חסון - "שיר ישראלי"
החיבור בין הסטנדאפיסטים דדי גל ושחר חסון לאליל הוותיק דקלון תחת הכותרת "שיר ישראלי", אמור לספק שילוב בין ראפ, צחוקים, פטריוטיות, מפגש אשכנזי-מזרחי וארומה של מוזיקה מזרחית ישנה וטובה. התוצאה מוצלחת באופן חלקי. דקלון, שכבר שיתף פעולה עם "הדג נחש", תורם כאן את חלקו כפי שמצופה ממנו. הטקסט והביצוע של גל וחסון מדברים, כצפוי, על ההבדלים התרבותיים והמנטאליים בין חלקי העם השונים, על המאבקים הפנימיים, בעיקר בין אשכנזים למזרחים, ועל איך כולם נגד כולם, מנסים לדפוק אחד את השני. לצד ההבדלים הם מחפשים גם את המאחד, כשבזמן שיש פחד מטרור כולם נפגשים בכיכר, ופותרים את הכל במסיבה בשכונה שבסופה "הכל דבש". הם לא שוכחים גם להתריס ולמחות, בעיקר על המצב הכלכלי-חברתי, וקצת נגד פוליטיקאים, אבל זו מחאה שמובלעת בתוך שיר שמהותו היא סבבאית, כמו ב"החיים שלנו תותים", לא מחאה שבה מכים עם פטיש כבד. נחמד פלוס, לא יותר מזה.
ציון: 3.5

[youtube_embed youtube_id='31JvcoyJddk ']

עוד ברשת סלבס:

קרב הענקים של אביב גפן ואסי עזר

הקרב על רוסלנה: עומרי בן נתן VS שגיא ברייטנר

כמה תעלה לכם בובה בדמותה של גל גדות?

קרן פלס נגד צלמי הפפראצי: "F**k you"

לראות ולא להאמין: התוכי ששר כמו ריהאנה