פסטיבל מדיטרנה חוזר לאשדוד עם הופעות של יובל דיין, עידן חביב, מופע מחווה לאריק איינשטיין ועוד

אחרי שנת הקורונה חוזר פסטיבל מדיטרנה בפעם השמינית לאשדוד ויוקדש כולו לאמנים ישראלים ויצירה ישראלית מקומית ויצירות ממדינות הים התיכון

יובל דיין
יובל דיין | צילום: אוהד רומנו

פסטיבל מדיטרנה אשדוד השמיני למוזיקה, קולנוע, אמנות וטעמים ממדינות הים התיכון חוזר במתכונת מצומצמת בתאריכים 13-18 ביוני. לאחר שנת הפסקה בגלל הקורונה, חוזר השנה הפסטיבל לחגוג את המיטב של המוזיקה הישראלית עם ניחוחות תרבותיים ממדינות הים התיכון.

בין ההופעות בפסטיבל אפשר למצוא מופע מחווה לזמר אריק איינשטיין בביצוע של להקת טרנזיסטור, בה חבר המפיק המוזיקלי משה לוי, שגם הפיק מוזיקלית את "מוסקט", האלבום המשותף של איינשטיין ושלום חנוך. במופע יבוצעו הקלאסיקות הגדולות של איינשטיין לאורך הקריירה הענפה שלו: "עטור מצחך", "בדרך לגימנסיה", "יושב על הגדר", "כשאת בוכה את לא יפה" ועוד רבים אחרים. במופע יתארח מיקי גבריאלוב, שגם לו יש היסטוריה ענפה עם איינשטיין, ושביחד הם עבדו על חמישה אלבומים.

מחווה לאריק איינשטיין
מחווה לאריק איינשטיין | צילום: אבי ולדמן (גבריאלוב) ורועי ברקוביץ (טרנזיסטור)

במופע המרכזי של הפסטיבל השנה יארח ישי ריבו את עידן עמדי. אלבום הבכורה של ריבו הזניק אותו לקריירה מטאורית והפך אותו לאחד הזמרים האהובים בישראל בשנים האחרונות, עם תארים של זמר השנה ואלבום השנה. בין השירים שיבצע ריבו בהופעה אפשר למצוא את "הנה ימים באים", "לשוב הביתה" ו"מציל אותי כל יום".

ישי ריבו
ישי ריבו | צילום: שלומי פינטו

עוד יופיעו בפסטיבל יובל דיין, שלאחר עשור של עשייה שכלל שלושה אלבומים, תפקיד ראשי במחזמר "מיקה שלי" ושהפכה לשופטת בתוכנית "דה וויס" בה היא התגלתה כמה שנים קודם לכן, עם השירים האהובים שלה שהפכו לחלק בלתי נפרד מהמוזיקה הישראלית; עידן חביב עם המופע "שלמים" שיכלול את מיטב שיריו משלושת אלבומי האולפן שלו, כולל "מחכה", "עד שתחזור" ו-"אין פה מקום"; "משט מוזיקלי בים התיכון" – מופע שהוא מסע מוזיקלי המשייט בארבעה מנמלי הים התיכון: ברצלונה (ספרד), מרסיי (צרפת), נאפולי (איטליה) וסלוניקי (יוון). המופע יחגוג את הלהיטים הגדולים והקלאסיקות המוזיקליות של כל מדינה. השירים יבוצעו על ידי ניצה טרמין ודורון מזר, כשעל ההנחיה מופקד דן כנר;

עידן חביב
עידן חביב | צילום: מאיר כהן

 

לפרטים נוספים:

אתר הפסטיבל: www.medifestival.co.il