סולן UB40 מגיע לארץ

אלי קמפבל, הסולן הפורש של להקת הרגאיי הבריטית UB40 יגיע לישראל יחד עם צמד מפיקי הרגאיי סליי & רובי להופעה חד פעמית בהאנגר 11

אלי קמפבל, הסולן והגיטריסט הפורש של להקת הרגאיי הבריטית UB40, יגיע לישראל ב-20 בנובמבר להופעה בהאנגר 11 ויבצע שירים מהרפרטואר של להקתו לשעבר. קמפל, לבן עם קול שחור, ייסד את הלהקה ב-1978 יחד עם אחיו רובין כשהשניים עוד לא ידעו לנגן, ועסקו בעיקר בגיוס חברים נוספים ללהקה.
שנתיים לאחר מכן, כשהלהקה מנתה שמונה חברים כולל האחים קמפבל, שוחרר Signing Off, אלבום הבכורה של UB40, שזכה להיות 72 שבועות במצעד האלבומים הבריטי והגיע עד למקום השני בו.

למרות ההצלחה בבריטניה, הלהקה לא זכתה להצלחה משמעותית בארה"ב עד ל-1983, אז הוציאה הלהקה אלבום קאברים בשם Labour of Love, שכלל גרסת כיסוי לשיר “Red Red Wine” של ניל דיאמונד. קאבר פופולרי אחר ואף יותר מוכר של הלהקה הוא השיר "(I Can't Help) Falling In Love With You" שבוצע במקור על ידי אלביס פרסלי, וזכה להצלחה מסחררת כששוחרר ב-1993.

UB40 נחשבת לאחת מלהקות הרגאיי הפופולריות בעולם, הן בזכות היקף מכירות חסר תקדים שמתבטא במכירות של יותר מ-70 מיליון אלבומים, והן בשל כך שהיה לה תפקיד משמעותי בהפצת הרגאיי ברוסיה ובדרום אמריקה. בשנת 2006 היתה מועמדת הלהקה לפרס הגראמי בקטגוריית הרגאיי על אלבומה Who You Fighting For? שחזר לשורשי המחאה הפוליטית והחברתית שאפיינו את הלהקה באלבומיה הראשונים בתחילת שנות השמונים. על אף הצלחתה, לא מעט ביקורת שלילית הופנתה כלפי הלהקה – נטען שהיא ממחזרת את עצמה, ושעיקר ההצלחה המסחרית שלה הגיעה מגרסאות כיסוי שהיא ביצעה ולא משירים מקוריים, לראיה: שלושת הסינגלים שלה שהגיעו לעשירייה הפותחת במצעד הלהיטים הבריטי הם קאברים, וכך גם ארבעה מתוך החמישה שהגיעו למצעד המקביל בארה"ב.

בתחילת 2008 הודיע קמפבל על כוונתו לפרוש מהלהקה לאחר שלושה עשורים של פעילות בו, במטרה להתמקד בקריירת הסולו שלו, שקמה לתחיה ב-2007 כשהוציא את האלבום Hold Me Tight, 12 שנים לאחר אלבום הסולו הקודם שלו.

באותו ערב, בנוסף לקמבפל, יופיעו גם צמד מפיקי הרגאיי הג'מייקאנים סליי & רובי, שלקחו חלק באלבום הסולו האחרון שלו. השניים, שפועלים יחד מאז 1974, יגיעו בליווי של 9 נגנים וזמרות ליווי. במהלך הקריירה שלהם סליי & רובי שיתפו פעולה עם אמנים רבים מכל קצוות הקשת המוזיקלית, ביניהם וב דילן, רולינג סטונז, ג'ו קוקר, בן הרפר, סימפלי רד, ושייניד אוקונר.

המופע יתקיים בהאנגר 11 במסגרת פסטיבל "פפסי מקס מיוזיק שואו", יום חמישי 20/11. מחיר כרטיס: 229 ש"ח