הצחי נוי של הרוקנ'רול!

ככה קינג קהאן רוצה שתקראו לו כשיגיע לארץ, עם ברביקיו למספר הופעות. והוא גם רוצה לעשות "מוסיקה שגורמת לך לרצות למות עם חיוך על הפנים". ראיון

המוסיקאי הידוע כקינג קהאן מגיע ארצה החודש למספר הופעות, והוא נחוש שיהיה כאן שמח, למרות שאולי היה מוותר על מעריצים המשליכים לעברו חלקי גופות של בעלי חיים, כפי שקורה לו לא פעם בהופעות. קאהן יגיע לארץ יחד עם החצי השני של ההרכב שלו, מארק סולטאן, הידוע כ"BBQ".

קהאן וסולטן עושים מה שהלחוצים על הגדרות יקראו לו גאראג'-רוק, מתובל במנה נאה של השתטות. אלא שהחיים האמיתיים של קהאן רציניים מעט יותר ממה שהוא צועק על הבמה. מדובר בכל זאת ביליד מונטריאול, קנדה ממוצא הודי-פקיסטני, שבימים אלה גר בברלין עם האשה והילדים וכבר כ-15 שנה, מאז גיל 16, עוסק במוסיקה. בתחילה זה היה במסגרת ההרכב "The Spaceshits", אחר כך כ"קינג קהאן וברביקיו" ובימינו גם בהרכב "קינג קהאן והשריינז".

לישראל הוא מגיע בעקבות המלצה חמה מה"בלק ליפס" – חבריו לקולקטיב המוסיקה "Death Cult" - שביקרו כאן לפני מספר חודשים ושכנעו אותו שאת הגמלים של ארץ ישראל כולם חייבים לראות פעם אחת בחיים לפני שמתים. אז לכבוד המאורע, קהאן הסכים להקדיש לנו מזמנו ולענות על כמה שאלות.

ספר לנו על עצמך ועל ברביקיו
"אני קינג קהאן, סולטן האר-אנד-בי. יחד עם ברביקיו, אנחנו מנגנים דת'-Pאנק-דו-וופ. רוקנ'רול מנענע קרביים, במיטב המסורת של ליטל ריצ'רד, צ'אק ברי, בו-דידלי, ג'רי לי-לואיס והוולווט אנדרגארונד. מוסיקה שגורמת לך לרצות למות עם חיוך על הפנים".

למה אתה בא לישראל?
"אני חושב שכולם צריכים לטבול בים הגליל ולצעוד במורד ה'וייה דולורוזה' לפחות פעם אחת בחיים. הייתי רוצה לומר שמדובר בטיול רוחני שמטרתו טיהור הנפש שלי, אבל האמת היא שמדובר במסע קוסמטי על מנת שהעור שלי יהיה בריא יותר. אני רוצה בוץ על כל הגוף!"

מה שמעת על ישראל?
"'הבלאק ליפס' לא הפסיקו להתלהב לגבי כמה כיף היה להם שם. למעשה, ג'ארד [הבסיסט-זמר של הבלאק ליפס] טס לברלין הישר מישראל ונשאר אתי כמה שבועות. הוא הביא איתו רימון ממתכת ששמתי מעל לדלת הכניסה של הבית שלי למזל טוב, והוא עובד מעולה. אין שום רשע בסביבה".

מה זה הדת' קאלט?
"הדת' קאלט התחילה לפני כמה שנים כשניסינו ליצור חיבור של מה שאנו מכנים 'מוסיקה קדושה'. חמשת המרכיבים כללו את:King Khan and BBQ, The Black Lips, The Spits, The Gris Gris and The Demons Claws. תחיית הרוקנ'רול משתלטת על העולם בסערה. החיבור בינינו נוצר לפני שנים רבות, כששמעתי את המוסיקה שלהם בפעם הראשונה. הלסת שלי נשמטה ולפתע לא הרגשתי בודד בעולם הזה, שזאת הרגשה שאני מתאר לעצמי שהרבה אנשים מרגישים כשהם מאזינים להם בפעם הראשונה. סופסוף אנשים מייצרים מוסיקה שהיא ברמה טובה לפחות כמו ההשפעות שלהם. למעשה, אנחנו לא 'דת' קאלט' אלא כת של חיים ואהבה, אבל זה לא נשמע מגניב כמו 'כת המוות' אז אנחנו פשוט נמשיך לקרוא לזה ככה. 'כת המוות' בשביל החיים".

לאחרונה רשמת הופעה שערורייתית ב-MTV, מה היה הסיפור שם?
"הגרסה ההודית של הרשת ביקשה ממני שאעשה תכנית על יום בחיי. שלחתי להם פיילוט שכלל ערב הלואין בניו אורלינס. הם הגיעו להופעות שלנו בניו-יורק וצילמו. ההופעה האחרונה שהם צילמו כללה הופעת אורחת של החברה שלנו מאטלנטה, ג'סיקה ג'אגס [ג'סיקה ציצים, בתרגום חופשי] שהעיפה כדורי אש מהוואגינה שלה. נדמה לי שזה היה קצת יותר מדי בשביל טלוויזיה, אפשר גם לראות קליפים כאלו בעמוד המייספייס שלי".

אתה מתלבש כמו טינה טרנר. למה?
"זה התחיל לפני הרבה שנים: לבשתי שמלת טניס ועשיתי כאילו אני הטניסאית מרטינה נברטילובה והקהל השתגע. כשהופענו בברזיל התחלתי לעשות כאילו אני טינה טרנר והקהל באמת התחרפן. אני עושה את זה כדי לשחרר את הקהל מההתחלה וכדי לגרום לקהל להיות ממש באטרף. אומרים לי גם שיש לי רגליים סקסיות ושאני יודע להשתמש בהן".

מה הציפיות שלך מישראל והקהל המקומי?
"זמנים טובים! היאבקות בוץ! חציית ים-סוף! כאוס מוחלט!!! הרבה גברים קירחים מקפצים וחיילות חרמניות עם ציצים מקפצים. הישראלי היחידי שפגשתי הוא צחי נוי והייתי על טריפ אסיד כשלחצתי לו את היד, אז אם אתה שואל אותי למה אני מצפה אני אגיד לך שלצחי בשמי היהלומים".

ספר על משהו קיצוני שקרה לך בהופעה
"באטלנטה זרקו עלי לשון של פרה ושנה אחר כך לב של חזיר. נדמה לי שהקהל שם לוקח את הפגאניזם לקיצוניות. בסן-פאולו איזו בחורה מצצה לחבר שלה על הבמה בזמן שהופענו, פעם ראשונה שראיתי מין אוראלי בפומבי. הבחור המסכן היה ביישן ולא עמד לו, אבל לאף אחד לא היה אכפת, במיוחד לא לבחורה שפשוט המשיכה למצוץ".

אז אתה סלבריטי? ההייפ של פיצ'פוק ומגזין וייס עובד?
"אני הצחי נוי של הרוקנ'רול! זיהו אותי בקניונים ובמסעדות ברחבי העולם, אז אם זה אומר שאני מפורסם אז התשובה היא כן. אני בהחלט חושב שאנחנו יכולים להצליח עוד יותר מבחינה מסחרית, אשמח מאוד אם תהיה בובה עם הפרצוף שלי עליה".

איך אשתך והילדות מתמודדים עם סגנון החיים הזה של כוכב רוקנרול?
"מאז שאני יכול לפרנס את המשפחה שלי מהמוסיקה, ולא לסמוך על קצבת סעד, אני מרגיש נהדר. אני בסיבובי הופעות בערך 6 חודשים בשנה ואת שאר הזמן אני מבלה נטו עם אשתי והילדות. אני שמח שאני נמנע מעולם העבודה משמונה עד ארבע, ככה אני יכול באמת לבלות הרבה זמן עם הילדים שלי בזמן שהם גדלים. אני מאמין שזה מאוד טוב לילדים לראות את האבא שלהם שמח ומאוהב, ככה שאני שומר על עצמי מאושר באמצעות עשיית הדבר שאני הכי אוהב - מוסיקה".

הבת שלך גם נכנסת לעולם המוסיקה
"סבא-לו היא בת שבע והיא התחילה לכתוב שירים בגיל עוד יותר צעיר אפילו. יצא לה עכשיו סינגל בלייבל Slaughterhaus, שהוא חלק ממשפחת ה'בלאק ליפס'. היא גדלה בסביבה שהייתה מלאה באנשים יצירתיים שעברו אצלנו בבית, וזה כמובן מאוד השפיע עליה. היא הייתה מרותקת כשה'בלאק ליפס' הקליטו חצי מהאלבום שלהם "Let it Bloom" בסלון שלנו. ארין מה'ספיטס' שר קולות רגע בסינגל הבא שלה. המוסיקה היא בדם שלה ואני מאוד שמח שהיא פיתחה לעצמה טעם מוסיקלי נהדר. אני מנסה לגרום לזה להיות כיפי ככל האפשר, ומעולם לא מלחיץ אותה".

קינג קהאן וברביקיו יופיעו ב-19 וב-24 בינואר במועדון לבונטין 7 בתל אביב, וב-26 בינואר במועדון הצוללת הצהובה בירושלים

ועוד הגיגים מסולטן האר-אנד-בי

מה אישתך חושבת על השפם שלך?
היא אוהבת את זה שדומה לשפם של ליטל ריצ'ארד, אבל אם הוא גדל יותר מדי היא נבהלת.
מי היהודי האהוב עליך?
ישו או לארי דייויד.
מי המוסיקאים החביבים עליך בכל הזמנים?
הוולווט אנדרגראונד, The Falcons, THEM, הרולינג סטונז, The 13th Floor Elevators, סאן-רה, לאונרד כוהן, Mississippi John Hurt, הכומר צ'רלי ג'קסון והרשימה יכולה להימשך.
כמה חמודה הבטן שלך?
ראית פעם פנדה שמתגלשת מקשת-בענן אל תוך קערה של סוכריות גומי? אז ככה.