עם אחד השירים הכי מושמעים בארץ, גיל ויין חושף הכל בראיון

גיל ויין, מי שחתום על הלהיט "אל תשאלי" שהגיע למקום השני ברשימת השירים הכי מושמעים השנה, חובק שיר חדש ומספר על ההצלחה המטאורית, ראיון מיוחד

גיל ויין
גיל ויין | צילום: דיאבלו

לא בכל יום פוגשים אמנים המחוברים ליצירה שלהם בצורה טוטאלית ונאמנה ללב, וכשזה סוף סוף קורה, אי אפשר שלא להתרגש מהתוצאה, שגם אם דורשת תהליך לא קצר ומפרך, ראויה לשבח. גיל ויין הוא אחד מהאמנים האלה.

 

הפעם הראשונה בה נתקלתי ביצירותיו של ויין (או בשמו האמיתי גיל וינגרטן) הייתה ב"גלגולו" כדי ג'יי אונלי, יוצר, די ג'יי ואמן שחתום בין השאר על להיטי ענק כמו "עד המדבר" (עם טליסמאן) ו"מסיבה בחיפה" (עם איתי לוי והאולטראס).

 

 

ביולי 2017 החליט וינגרטן, בצעד אמיץ, לשנות את שמו המקצועי ל"גיל ויין" ולצאת בפרויקט ראשון השם אותו בפרונט.

 

"החלטתי שאני רוצה להתחיל לקדם את היצירה האישית שלי ולכן החלטתי גם לשנות את השם המקצועי ל'גיל ויין' שזה יותר אני. בהתחלה כתבתי שירים בשביל הכיף, לא מתוך מטרה שהם יהפכו ללהיטים, אבל אז דברים התגלגלו וזה קרה".

 

הפעם הראשונה בה הייתי מודע לצעד הזה הייתה כשאשת יחסי הציבור של ויין, אלין קינן, שלחה אליי שיר בכורה מהפרויקט בשם "אל תשאלי", שיר אותו הקליט ויין עם בניה ברבי, יוצא "דה ווייס".

 

 

השיר נשמע כמשהו אחר ושונה ממה ששמעתי עד אז וכמעט מיד פרט על נימי הרגש. השבוע התבשרו ויין וברבי כי שירם המשותף העפיל למקום השני במצעד ההשמעות הארצי ברדיו הישראלי עם 2783 השמעות לפי נתוני "מדיה פורסט".

 

"זה נשמע לי בהתחלה מדע בדיוני לחשוב שהשיר הזה יגיע לכזה מעמד", מספר ויין, "אמנם תכננתי והאמנתי בשיר, אבל לא שיערתי שהוא יזנק למימדים כאלה וזה פשוט מרגש. כנראה שהולכים עם הלב- זו התוצאה".

 

לאורך השיחה איתו, השתמש ויין לא מעט במונח "ללכת עם הלב", ונדמה כי הכנות הטוטאלית שלו לעצמו והחיבור המיוחד שלו לרגש הם שיצרו מלבד "אל תשאלי" להיט נוסף מהפרויקט שלו שחורך בימים אלו את תחנות הרדיו והעפיל לצמרת המצעד של גלגל"צ: "צבעים" בו אירח את הזמר רון בוחניק. שירים נוספים שהקליט במסגרת הפרויקט היו "סצנות" (עם דה צ'ויס) ו"אוהבת את עצמי" (עם קרן קריספיל).

 

"אני אף פעם לא חושב שיש סוד או נוסחא ליצירת להיט. להיט זה תואר שמגיע רק אחרי ששיר יוצא. אני לא מסתכל על שיר במונחים של אם הוא יהיה להיט או לא, אני קודם כל כותב שירים מהנשמה וכשאני כותב אותם, אני רואה במוחי כיצד אני רוצה שהם יישמעו ומי הקול שיבצע אותם, כך גם אני בוחר את האמנים".

 

 

הפרויקט צפוי לצאת על אלבום?

 

"בטח, כרגע עדיין לא יודע מתי, אבל הוא ייצא על אלבום בסופו של דבר".

 

עד כמה השיווק ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטוש) תורם לאמן כיום לדעתך?

 

"זה מאד תורם. מאחורי כל התוכנות הללו בסופו של דבר יושבים בני אדם ואם אתה נוגע בהם- זה שווה את הכל".

 

הפופ הפך עכשיו למעצמה. חושב שזה פה בכדי להישאר, או טרנד חולף?

 

"פופ לקוח מהמונח 'מוזיקה פופולארית' שזה לא מגדיר סגנון מסוים אלא משהו שהוא פופולארי. כל פעם הפופ משתנה וקרוב לודאי שגם הגל העכשווי יתאים עצמו לזמנים. הוא תמיד היה מעצמה כי הוא מגדיר את מה ש'הולך' היום".

 

מה היעד הבא שאתה רוצה לכבוש?

 

"להמשיך בעשייה, להמשיך ליצור את המוזיקה שאני אוהב ולהמשיך להכיר עוד אמנים מוכשרים ולעבוד עם עוד יוצרים".