חיפושית מודל 2018: איך כבש פול מקרטני את פסגת המצעד בגיל 76?

לשפשף את העיניים ולא להאמין: 36 שנים אחרי, חזר פול מקרטני, כוכב הביטלס לשעבר, לראשות מצעד הבילבורד. האם זה בזכות מתקפת הנוסטלגיה, או מתקפת יחסי הציבור?

פול מקרטני
פול מקרטני | צילום: חדשות עשר

בגיל 76, פול מקרטני כובש את מצעד הבילבורד לראשונה מזה 36 שנים עם אלבומו החדש Egypt station.

 

אולי זה הודות לשירים החדשים באלבום, ואולי בגלל גל הנוסטלגיה ששוטף את העולם, שהחזיר את החיפושית לשעבר אל ראש המצעד; כך או כך, מסע הקידום האינטנסיבי שניהל לקראת צאת האלבום כנראה לא הזיק.

 

 

כבר ביוני התארח מקרתני אצל ג'ימס קורדן. יחד נסעו לסיבוב בשכונת ילדותו וחזרו לרחוב אולי הכי מפורסם באנגליה, פני ליין. הם אף הפתיעו את אנשי הפאב המקומי כשפצחו בהופעה בהפתעה. משם נמשך מסע יחסי הציבור בראיונות בתוכניות אירוח רבות כולל זו של ג'ימי פאלון, והיו גם ראיונות נרחבים לעיתונים בהם סיפק כותרת אחר כותרת.

 

 

למגזין בריטי אחד סיפר איך באחד הטריפים שלקח הוא ראה את אלוהים, לאחר סיפר על "חוויות משותפות" עם ג'ון לנון שאולי היו מקור ההשראה לשיר "עם קצת עזרה מחברים"; במגזין GQ הוא חשף את הסיפור המרגש מאחורי השיר "היי ג'וד", וגם סיפר איך כמעט קיבל מכות מצעיר יהודי שחשב שיש ניחוח גזעני בשיר; באותה הזדמנות הפריך את השמועה על מערכת היחסים העכורה עם ג'ון לנון. דווקא על השאלה הקונספירטיבית מכולם, "האם פול מקרטני מת", לא מצאנו תשובה בראיון הזה.

 

 

מעל הכל, סר פול מקרטני לנצח יהיה חלק מהלהקה המשפיעה ביותר בכל הזמנים, ובעזרת מרתון ראיונות וחשיפה של עוד ועוד סודות מהעבר החיפושית הותיקה הוכיח שהוא יכול לכבוש את המצעדים גם בהווה.