לנה דל ריי ביטלה הופעתה בישראל "עד שאוכל להופיע גם בפלסטין"

הזמרת האמריקנית המפורסמת, שרוג'ר ווטרס ניסה להניאה מלהופיע בישראל בעוד שבוע בבקעת הירדן, הודיעה הערב כי לא תגיע מכיוון שברצונה להופיע גם בשטחי הרשות

לנה דל ריי. הלחץ הכריע אותה
לנה דל ריי. הלחץ הכריע אותה | צילום: רויטרס

הזמרת האמריקנית לנה דל ריי הודיעה הערב בחשבון האינסטגרם שלה שלא תגיע לישראל - מכיוון שברצונה להופיע גם בשטחי הרשות הפלסטינית.

 

בשבועות האחרונים ניסו פעילי BDS, ובראשם המוזיקאי רוג'ר ווטרס, לגרום לדל ריי לבטל את הופעתה שתוכננה לסוף השבוע הבא בפסטיבל מטאור בגליל.

 

"זה חשוב לי להופיע גם בפלסטין וגם בישראל, ולהתייחס לכל מעריציי באופן שווה", מסרה בפוסט שכתבה, "לרוע המזל, אין לי אפשרות לקבוע ביקורים כאלה בהתראה כל כך קצרה - ולכן אני דוחה את הופעתי בפסטיבל 'מטאור', עד לרגע בו אוכל להופיע גם בישראל וגם בפלסטין, וגם בתקווה במדינות נוספות באיזור. תודה, L".

 

באתר הפסטיבל הודיעו הערב על הביטול: "התבשרנו שלנה דל ריי לא תתארח במטאור, אנחנו רוצים להודות לה על שבחרה בנו להיות חלק מהמהלך היחצני התקופתי שלה. יחד עם זאת, מטאור מתקיים באותה המתכונת והמסע המוזיקלי שרקמנו בשנה האחרונה בהשתתפות עשרות אמנים בינלאומיים ומקומיים קורה בעוד מספר חד-ספרתי של ימים בגליל העליון, כפסטיבל עצמאי, שפוי וחלוצי בהיקף שטרם נראה במזרח התיכון. שנה טובה לכולם, נתראה בפסטיבל".

 

בחברת הכרטיסים EVENTIM, שמכרה את הכרטיסים לאירוע ובכללו להופעתה של דל ריי ביום שישי הבא, מוסרים כי יתר הפסטיבל יתקיים כמתוכנן - וכי אם מישהו מעוניין בכל זאת לבטל את הרכישה, הוא יוכל לעשות זאת עד ליום רביעי הקרוב, 5 בספטמבר.

 

 

רק לפני שבוע, דל ריי נראתה כעומדת על שלה והתעקשה כי תבוא לארץ. "אני מאמינה שמוזיקה היא אוניברסלית, ואמורה לקרב את כולנו יחד. לא תמיד אנחנו מסכימים עם הפוליטיקאים על מקומות שאנחנו מנגנים בהם, אפילו בתחומי ארצנו שלנו", הודיעה בחשבון הטוויטר שלה.

 

כעבור יומיים, פרסמו מארגני הפסטיבל הודעה נגד פעילי ה-BDS, וטענו כי אין לזהות אותם עם מדיניות פוליטית כזו או אחרת. "מטאור הוא פרויקט עצמאי ועצמאי המבוסס על חלומם של יחידים. בנינו את האירוע לבנה אחרי לבנה בעצמנו, בלי שום בקשה לתמיכה או רווח מצד ישות ממשלתית או פוליטית. ליצור זהות בינינו לבין כאלה יהיה אבסורדי - אנחנו הפסטיבל היחיד בעולם שהנו נקי ב-100% מפוליטיקה. אנחנו לא משתפים פעולה עם אף שגרירות או ממשלה, ומכסים את כל ההוצאות מכיסנו ומהלוואות שלקחנו מבנקים. גם המיקום אינו מעורר מחלוקת - שטח פרטי שנבחר כדי ליצור אווירה מכילה ככל האפשר. אנחנו מאמינים עמוקות ביכולתה של מוזיקה לרפא שסעים של האנושות... מוזיקה מרפאת - פוליטיקה הורגת".

 

בחברת הכרטיסים EVENTIM, שמכרה את הכרטיסים לאירוע ובכללו להופעתה של דל ריי ביום שישי הבא, מוסרים כי יתר הפסטיבל יתקיים כמתוכנן - וכי אם מישהו מעוניין בכל זאת לבטל את הרכישה, הוא יוכל לעשות זאת עד ליום רביעי הקרוב, 5 בספטמבר.