כל אחד רוצה להיות זמר: מה באמת קורה באליפות הקריוקי העולמית?

בפּעם הראשונה בהיסטוריה, תשלח השנה ישראל נציגות לגמר העולמי בקריוקִי שיתקיים בקנדה, אז למה זו לא חן ליברמן חובבת הקריוקי המושבעת ומה הקשר של פחד מבלונים לכל זה?

קריוקי באוטו
קריוקי באוטו | צילום: צילום מסך -

נהוג לומר שכשאוהבים את מה שעושים, עושים את זה טוב- זה נכון לגבי רוב המקצועות אבל היכולת לשיר היא נחלתם של מעטים- למרות שההמונים מתעקשים להצטרף לקאנון. לכן תחביב הקריוקי, שהתפתח ביפן הפך במהירה למגיפה עולמית, שהשתלטה בעשור האחרון גם על ישראל- 13 שנים מאז החלה תחרות הקריוקי העולמית (כן, יש דבר כזה) ועכשיו ישראל מצטרפת לראשונה לשלושים המדינות המשתתפות.

מאות מתמודדים מרחבי הארץ שלחו אודישנים לקראת גמר אליפות הארץ בקריוקי- מעין קדם אירוויזיון שבו ייבחרו הנציג או הנציגה שישירו למען הדגל, בתחרות שתיערך השנה בקנדה. כזייפנית שאוהבת לשיר, קריוקי הוא הנחמה היחידה שלי ולכן תכננתי להשתתף בעצמי בגמר, בהנחה שהקריטריונים לביצוע קריוקי טוב הם ידיעת מילות השיר, היצמדות לקצב הנכון, והופעה מלאת כריזמה וביטחון - כשהגעתי לגמר נחרדתי לגלות, שכמו תמיד- אפילו באליפות שירה חובבנית, המוכשרים הם אלה שזוכים להגיע לגמר. 

אפילו את הקריוקי ניכסו לעצמם הזמרים והזמרות האמביציוזיים, שמחפשים אחר תהילת עולם- עם עשרה מתמודדים, שתשעה מהם רואים בגמר את הזדמנות חייהם, אחת שעושה את זה בשביל הספורט, ועוד אחת- שסתם נדחפת- גמר הקריוקי של ישראל יצא לדרך.

אחרי חמישה מועמדים מרשימים במיוחד, הבנתי סופית שאין לי שום סיכוי לייצג את ישראל בגמר העולמי- אבל בכל זאת ביקשו ממני לעלות להופיע- אולי על תקן האתנחתא הקומית של הערב.

התמזל מזלה של שרה לעלות אחרי לבמה, היא כבר סומנה מראש כאחת הפייבוריטיות, וגם צברה קילומטראז' בתחרויות שירה בתוכניות דה וייס ובכוכב הבא, אבל נכשלה בשלבים המוקדמים. גמר הקריוקי הוא עוד שלב בשבילה, 
ואחרי שרה חדורת המטרה, עלתה קקטוס שוורץ, שכבר הבהירה שבשבילה קריוקי הוא רק תחביב- אבל הצליחה בכל זאת לגנוב את ההצגה, עם סיפור אישי מעניין, ממש כמו בריאליטי- בניגוד למקצוענים שעלו לפניה- קקטוס נתנה את כל כולה בשלב מוקדם מדי ולא נותר לה כבר אוויר כדי לסיים את השיר.

 

 

לינקים

לכתבות נוספות:

>>"לבד בברלין": הפוטנציאל עצום, הסרט לא מתקרב לזה. ביקורת

>>מצעד הפאדיחות הכי גדולות של הכוכבים

>>"שבוע ויום": מהסרטים הישראלים הגדולים של השנים האחרונות. ביקורת

לטוויסט הזה בעלילה אף אחד לא ציפה- המתמודדת קקטוס שוורץ סובלת מגלובופוביה- תופעה מוכרת של פחד מפני בלונים- ברגע שיוכרז הזוכה או הזוכה, יפרוץ כאן גשם של בלונים שישתחררו מהרשת הזו, והרגע הזה עלול לגרום לשוורץ התקף חרדה...

אז אחרי כל המכשולים שעמדו בפני שוורץ הערב, האוויר שנגמר באמצע השיר, איום הבלונים שריחף מלמעלה, היא הזוכה הגדולה בגמר אליפות הקריוקי הישראלית והיא זו שתייצג אותנו בגמר, למרות שהיא בכלל לא חולמת להיות זמרת מקצועית, ואולי לא למרות- אלא בגלל. רק נקווה שבקישוטים של התחרות בקנדה, יסתפקו בקונפטי.