תתחילו לזכור את השם: ישי ריבו, הכוכב החרדי שסוחף את המדינה

הוא כבש את הקהל החילוני ואפילו סחף אחריו את שלמה ארצי לדואט מפתיע, זה הסיפור המיוחד של ישי ריבו, הזמר החרדי הצעיר שעשה את הדרך מספסלי הישיבה בירושלים אל לב המיין-סטרים הישראלי

ישי ריבו
ישי ריבו | צילום: צילום מסך -

לראות את שלמה ארצי ממלא את קיסריה זה אולי לא סיפור חדש, אלא שבקיץ הזה, נראה שאפילו מלך הרוק הישראלי זקוק לשחקן חיזוק בשביל לתת לקהל שלו את מה שהוא באמת רוצה והפעם זה לא רק שלמה ארצי, גם עידן רייכל, דודו טסה, אמיר דדון והראל סקעת; נראה שכולם רוצים חלק מישי ריבו, הזמר החרדי החם ביותר במוסיקה הישראלית. עם נוכחות מרשימה בפלייליסטים המובילים ואולמות מלאים בכל ימי החול, ריבו מפלס את דרכו ללב המיין-סטרים החילוני, והוא כאן כדי להרביץ תורה.

הנה כמה עובדות על הקול שמאחורי אחד הלהיטים החמים של הקיץ:

-הוא נולד במרסיי למשפחה מסורתית שהתחרדה, גדל בכפר אדומים, והתחנך בישיבות בירושלים. בגיל 13, החל לכתוב שירים למגירה בהשפעת עמיר בניון, והקים להקת רוק מטאל יהודית. ההורים העדיפו שיתמיד בלימודי תורה, אבל לריבו היו תכניות אחרות.

-עיבודי הרוק העכשוי לתכנים התורניים וכמובן הקול הכובש הצליחו להלהיב את עידן רייכל, שהזמין לדואט את החייל הצעיר מלהקת הרבנות הצבאית.

-משם, הדרך לאוזנו של הקהל החילוני היתה קצרה. קהל, שבדיוק כמו רייכל, למד שכדי לאהוב את ריבו הוא יצטרך לקבל על עצמו כמה תנאים הכרחיים.

נדמה שהקהל של ריבו לא מוטרד במיוחד מהסוגיות ההלכתיות האלה, השגחה עליונה היא רק הסבר אחד לפניה של שלמה ארצי, אבל יש גם פרשנויות נוספות. אז מה סוד ההצלחה של ריבו? אולי זו החסות של הגדולים, אולי זה הקול שנוגע והלחנים הקליטים. ואולי גם כי יש מי שמאמין שמוזיקה באמת יכולה לגשר בין קצוות. ריבו מוכיח, לפחות לבינתיים, שזה אפשרי.

 

לינקים

>>לעוד כתבות שאולי יעניינו אתכם:

האם צביקה פיק יעזור לנועה קירל לכבוש את העולם?

המומחים קבעו: זה הסרט הטוב ביותר של המאה ה-21