5 תחנות בזמן עם חן אהרוני

לקראת ההופעות בספרדית של חן אהרוני שיתקיימו בסוף החודש, חזרנו איתו לחמש תחנות משמעותיות בחייו. איך נולד הדואט "נשימה" עם אסתי גינזבורג, מה היתה ההשפעה של "כוכב נולד" על החיים שלו, עד כמה היציאה מהארון קידמה אותו כבן אדם ולמה הוא התבייש להודות שהוא חובב טלנובלות

חן אהרוני
חן אהרוני | צילום: ערן לוי

"כוכב נולד " / "הכוכב הבא לאירוויזיון"

"האמת שיש הבדל גדול בין שתי התוכניות. ל'כוכב נולד' הגעתי בשנת 2077 ילד בן 17. הייתי יהיר, חשבתי שאגיע לשם, אהיה כוכב וזה המסלול שמיועד לי. זה נעשה עם הרבה תמימות והרבה אמביציה של ילד שלא רואה בעיניים. אני גאה מאוד בילד הזה בדיעבד. הגעתי למקום הרביעי וזה לא מובן מאליו. אני שמח שהכירו אותי ככה, מהמקום הזה. ל'כוכב הבא לאירוויזיון' הגעתי עשור מאוחר יותר, כשהייתי בן 27 עם הרבה יותר ניסיון בחיים ובקריירה. הגעתי לשם כשעדיין הייתי בארון אבל הסביבה הקרובה אלי ידעה. היה לי את הרצון לצאת מהארון אבל האנשים מסביבי דאגו שאשאר בו, בעיקר אנשים מתוך התעשייה. הלכתי לתוכנית גם כדי להגיע לאירוויזיון אבל גם כדי לתת צ'אנס נוסף לתדמית שניסיתי לקדם בעשור הזה. ברמה האישית התוכנית סגרה לי פרק משמעותי בחיים. הייתי בטוח שאגיע לאירוויזיון והכל יהיה מהמם אבל קיבלתי מזה משהו הרבה יותר גדול מהתחרות או מכל הישג מקצועי – קיבלתי סגירת מעגל וסגירת פרק גדול בחיים. ישר אחרי זה יצאתי מהארון וחידדתי דברים ברמת היצירה שלי, איך שאני מציג את עצמי. זו אחת החוויות הכי חשובות שהיו לי בחיים".

 

"נשימה"

"לקוח מתוך האלבום הראשון שלי. הייתי בצבא, בן 20, חייל שמנסה להשתלב מבחינה חברתית. הכרתי את אסתי גינזבורג בצבא והיא הפכה להיות חברה קרובה. השמעתי לה את האלבום לפני שהוא יצא והיא אהבה מאוד את השיר. שאלתי אותה אם בא לה לשיר איתי את השיר באחת הפעמים שהסעתי אותה הביתה ויצא מזה משהו מדהים. באמת שלא ציפיתי ש'נשימה' יהפוך ללהיט כזה גדול. 11 שנה אחרי שהוא יצא ועד היום מתייחסים אליו כאל משהו אייקוני או נוסטלגי. אנשים גדלו על השיר הזה וקשה לי לתפוס את זה. פחדתי שיש לי שיר כזה גדול כי מה הדבר הבא? כל הזמן צריך להתעלות על זה אבל אני מאמין שהשיר הזה נותן לי משהו טוב. הוא לא עושה צל כמו שהוא שם זרקור על דברים אחרים שאני עושה ועלי. גאה מאוד שהוא חלק מהרפרטואר שלי".

 

היציאה מהארון

"היציאה מהארון נתנה לי פתח להרגיש בנוח עם עצמי ולבדוק את עצמי. עצם זה שלא דיברתי על זה בפומבי סגרה אותי מאוד. לא היתה לי אופציה להכיר את עצמי כמו שצריך. זה היה תהליך ארוך ולקח לי זמן להשלים עם עצמי וגם עם החלום המאוד ספציפי של איך אני אמור להיות, מה הפוטנציאל שלי והדרך הנכונה לממש אותו. זה לא הסתדר לי עם להיות גיי ולקח לי זמן לעבור את המסע הזה ולהבין שהשלם שלי זה מה שיביא אותי לאן שאני רוצה להגיע".

 

"אני בחוץ" (שיר ואלבום חדש)

"האלבום שייצא בקרוב נקרא על שם השיר ששחררתי לאחרונה. כל האלבום מתעסק בתוכן מאוד אישי ומאוד חשוף. אני מדבר באלבום על דברים שקשורים להתפתחות אישית, על בדידות וגם על אהבה. 'אני בחוץ' נכתב ממקום של תסכול של משהו שלא עובד. מכיר את זה שאתה נכנס למערכת יחסים עם בן אדם שבסוף מזיין את המוח, שחקן, כזה שסוגר אותך ולא נותן לך להיות אתה בתוך הזוגיות? אז כזה. גיליתי מחדש למה אני שק ולמה אני עושה מוזיקה, אני מרגיש בנוח עם מי שאני ומרגיש בנוח עם המקום שלי בעולם ועם האופי שלי. הוצאתי הכל על הכתב ואני מקווה שזה יעזור לאנשים נוספים להרגיש בנוח עם עצמם ועם מי שהם. זה אלבום להטב"י כי אני מדבר בו על עצמי ואני חלק מהקהילה אבל כל בן אדם יכול להתחבר לשירים כי כולנו חווים את אותם הדברים בסופו של דבר, בלי קשר לנטייה מינית או מגדר".

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-07-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_jjvm9sre' duration='180']

 

הופעות בספרדית

"גם הפרויקט הזה הוא תולדה של היציאה מהארון. גדלתי על נטליה אוריירו, 'קטנטנות' ו'המורדים'. למדתי ספרדית בצורה שוטפת דרך הטלנובלות. לאורך תקופה ארוכה התביישתי בזה, חשבתי שאם אני אגיד שגדלתי על זה יבינו שאני הומו. בשנייה שיצאתי מהארון השלמתי עם מי שאני, עם ההיסטוריה שלי ועם הטעם שלי. בתקופת הקורונה יצא לי לשרוף קצת זמן בטיק טוק ולנסות להבין מה הגרוב שלי שם ואיזה תוכן אני יכול להעלות לשם. יום אחד שרתי שיר מ'המורדים' וזה פשוט התפוצץ. התחילו לבקש ממני להעלות עוד שירים בספרדית ופתאום היה לזה ביקוש מטורף. ההופעות האלה הן הגשמת החלום של חן בן העשר, וזו בדיוק ההופעה שהוא היה עושה. שנים אני חולם על קריירה בינלאומית וספרדית זו בהחלט שפה בינלאומית. לא ציפתי שההופעה תהיה סולד אאוט תוך 48 שעות וההופעה השנייה תיכף מגיעה לשם גם כן. אני משלב בהופעה גם חומרים שלי וזה מקום מגניב עבורי, להפוך לבן אדם בוגר וגם לתת לילד שבי להרגיש חופשי ומשוחרר".

 

חן אהרוני – שר בספרדית

ההופעות יתקיימו בתאריכים 27-28.6 ברדינג 3 בתל אביב.

חן אהרוני במופע חדש
חן אהרוני במופע חדש | צילום: אור גפן