האופרה "יומנה של אנה פרנק" תעלה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה

לציון יום הזכרון לשואה ולגבורה תעלה האופרה של התזמורת הסימפונית ירושלים בשיתוף האופרה הירושלמית ואופרה פיקולה עם קריינות של אלכס אנסקי. הכניסה חינם בהרשמה מראש

האופרה "יומנה של אנה פרנק"
האופרה "יומנה של אנה פרנק" | צילום: אלכס קגן - צילום מתוך וידאו

התזמורת הסימפונית ירושלים, בשיתוף עם האופרה הירושלמית ואופרה פיקולה, מציינות את יום הזיכרון לשואה ולגבורה ומעלות לבמה לראשונה גרסה תזמורתית של המונו אופרה המרגשת ״יומנה של אנה פרנק״ מאת גריגורי פריד, בניצוחו של עומר אריאלי: גרסה אופראית של זמרת אחת ל"יומנה של אנה פרנק". השירה באופרה תהיה בעברית ולצידה יוקרן הליברטו בעברית ובתרגום לאנגלית.

האופרה "יומנה של אנה פרנק", פרי עטו של המלחין הרוסי יהודי בן המאה ה-20 גריגורי פריד, והיא נחשבת ליצירתו הידועה ביותר. "יומנה של אנה פרנק" הולחנה בשנת 1968 והופעת הבכורה שלה עלתה בשנת 1972. זו הפעם הראשונה שהאופרה עולה בליווי תזמורת חיה. האירוע מתקיים למען הציבור והכניסה ללא עלות בהרשמה מראש.

האופרה ''יומנה של אנה פרנק''
האופרה ''יומנה של אנה פרנק'' | צילום: אלכס קגן - צילום מתוך וידאו

את תפקיד אנה פרנק תגלם זמרת הסופרן איילת כהן, בוגרת האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים והקונסרבטוריון למוסיקה בסן פרנסיסקו. כהן הינה המייסדת והזמרת הבכירה של "אופרה פיקולה", גוף שהקימה בשנת 2014 במטרה להפיק את האופרה בישראל בעברית עם בימוי מקורי, ולהנגיש יצירות אופרה קלאסיות לקהלים ישראליים מגוונים במחירים שווים לכל כיס. כהן ביצעה את האופרה לראשונה כבר בשנת 2016 בארץ ובעולם. במהלך החזרות לאופרה לפני מספר שנים ביקרה בישראל מריה פריד, ביתו של מלחין האופרה גריגורי פריד, וסיפרה לכהן שחלומו של אביה היה שהאופרה תעלה בישראל בביצוע תזמורתי מלא. השתיים נפגשו שוב בשנת 2019 כשהאופרה הוצגה בויליאמסבורג, ארצות הברית. במהלך תקופת הקורונה התחברה כהן לחוויה הרגשית של אנה פרנק במחבוא ואמרה ש"אמנם לא הייתי בסכנת רדיפה או מוות אבל הבנתי טוב מאוד את הכמיהה לחופש".

"יומנה של אנה פרנק" הוא ספר שנכתב במקור בהולנדית, ומבוסס על היומן האישי שכתבה אנה פרנק בעת ששהתה עם משפחתה במחבוא באגף האחורי הנסתר של בית בעיר אמסטרדם, בתקופת השואה בין השנים 1942 ל-1944. היומן של אנה פרנק נחשב ליצירה האישית הפופולרית ביותר בספרות השואה והפך לרב-מכר בינלאומי ששומר על מעמדו לאורך שנים רבות.

בימוי ומולטימדיה: אלכס קגן. תרגום לעברית: דויד זבה. קריינות מוקלטת: אלכס אנסקי. הקרנה וכתוביות: נעמה זהבי אילי.

יום ה׳, 28.4.22 בשעה 19:00
באולם הנרי קראון, תיאטרון ירושלים
קונצרט למען הציבור, כניסה ללא תשלום בהרשמה מראש
הרשמה ופרטים נוספים בטלפון:   1-700-70-4000
פרטים נוספים ניתן למצוא גם באתר האינטרנט: www.jso.co.il