מגשימת הפנטזיות: בריטני ספירס כבשה את הפארק בהופעה סקסית במיוחד

בריטני ספירס, הקוקה קולה של הפופ התאגידי, לא שרה, אבל נתנה שואו בידורי מושקע וסקסי, שהחזיר לילדות 55 אלף מעריצות ומעריצים

בריטני ספירס | צילום: צילום: סיוון פרג'

באיחור קל של 18 שנה עלתה בריטני ספירס לבמה בפארק הירקון, שהרגיש לפתע קרוב ואינטימי כל כך, כמו חדר לשעה במלון, כמו צימר מערה בגליל, כמו חדר הנעורים מימי התיכון. בבת אחת היא החזירה 55 אלף מעריצים ומעריצות נרגשים לימי הילדות והנעורים. יום קודם הפפראצי תפסו אותה מעשנת במרפסת שמעל הטיילת כאחרונת התיירות, אבל על הבמה, עם פרטי לבוש צמודים וחשופים, שהלכו והצטמצמו ככל שהמופע התקדם, עם התזת שיזוף ושיער מלאכותיים וגוף פצצתי, בריטני נראתה לא כמו השכנה שהרגע סיימה לתלות כביסה מהפפראצי, אלא כמו הכוכבת הצעירה ההיא, מהחלומות הרטובים, שהתבגרה.

עוד ברשת תרבות ובידור:

הבר מצווה היקרה ביותר בישראל

10 סדרות מומלצות לקיץ הקרוב

הוידוי החושפני של כוכבת משחקי הכס

כמו הכוכבת מפעם. בריטני ספירס

עוד לפני תחילת המילניום היא הייתה הנערה-אישה שהבנות העריצו וכל הבנים פנטזו עליה. הבלונדינית הסקסית עם הקול המגרה וחיתוך השירה המתפנק, המחשוף המבליט, המבט המזמין בעיניים והשם שנשמע מהרגע הראשון כמו של שחקנית פורנו; הנערה שפרצה בגדול בגיל 16 ובעל-כורחה הייתה מושא לשתי בדיחות הכי גסות (נרמוז רק שבשתיהן מדובר בנוזל גוף מסוים, ובאחת מככבת גם כריסטינה אגילרה). כי מהרגע הראשון היא מכרה סקסיות. אלה חוקי המשחק המיזוגניים של השואו-ביזנס, והיא שיחקה לפיהם בגדול.

כל הבנות רצו להיות כמוה וכל הבנים רצו אותה

בריטני ספירס היא ממותגי הפופ הגדולים בעולם כבר שני עשורים, ומהמצליחים בתולדות הז'אנר; כוכבת מדיי-וואן שהגדירה מחדש את הפופ התאגידי. הפכה אותו למוצר בידורי לכל המשפחה, לקוקה קולה, ופתחה את הדלת לעשרות אריאנה גראנדות וג'סטין ביברים שצמחו בעקבותיה. אפילו הקנאים שברוקרים יסכימו שהסטנדרטים של ההפקה המוזיקלית והסאונדים, שהביאו למצעדים האנשים שעבדו עם ספירס לאור השנים, היו מעולים, לעיתים פורצי דרך - כי הכסף של חברות התקליטים הגדולות יכול לקנות את אנשי המקצוע הטובים ביותר. המוזיקה של בריטני, בעיקר זו של תחילת הקריירה, שינתה את הצליל של הפופ האמריקני הלבן (שכמובן מושפע מאר אנד בי והיפ הופ) ואת הדרך שבה הוא נשמע ומתנהג מסוף שנות התשעים ואילך.

שינתה את הצליל של הפופ

גם בגיל 35 היא נראית על הבמה כמו מיליון דולר ועדיין נחשבת לפנטזיית פופ מהיותר סקסיות. בסיומו של סיבוב הופעות אסיאתי היא נחתה בתל-אביב (צרחה את השם בקול צווחני משהו) ובאה לתת עבודה. במשך כשעה וחצי הגישה מופע מושקע, שמבוסס על השואו שהיא נותנת בלאס וגאס כבר יותר משלוש שנים. מופע פופ נוצץ, ללא שום יומרות אמנותיות, שמייצר חוויית בידורית נטו ונחשב כיום לאחד הטובים בתחומו בעולם. הוא מתבסס על שילוב בין שורת אלמנטים, שהמוזיקה עצמה היא רק אחד מהם: להקת רקדנים מצוינת, להקת נגנים שמופיעה ברקע, החלפת תלבושות כל כמה שירים, תאורה מרהיבה, תפאורה תואמת, וידיאו-ארט יפה ועבודת מסכים נהדרת, ו(כמעט) כל הלהיטים. ראינו כאן בקיצים האחרונים את מדונה (פעמיים), ריהאנה (פעמיים), ליידי גאגא (פעמיים), ג'סטין ביבר (פעמיים), ג'סטין טימברלייק ורובי וויליאמס, והמופע של בריטני נמצא ביחס אליהם במקום טוב באמצע.

מופע פופ נוצץ, ללא שום יומרות אמנותיות

וכן, כל השירה אצלה, ו-95 אחוז מהמוזיקה, היו בפלייבקים מלאים. אין מה להתפלא, ככה היא מופיעה כבר מהניינטיז. זה הדיל. זמרת באולפן, שואו-וומן על הבמה. אנטרטיינרית, רקדנית, בובת פופ ממוכנת, רובוטית מהונדסת. מה שתרצו. כן, זה מפחית מהתהילה שלה כזמרת, אבל היא מעולם לא התיימרה להיות זמרת-על. אגב, גם לא מדונה, שתמיד היוותה עבורה סוג של מודל.

בריטני לא מתיימרת להיות זמרת על

רגע שיא ראשון נרשם בנאמבר הרביעי שכלל את להיטיה המוקדמים, "Hit me baby one more time" ו-"Oops i did it again". ארבעת הנגנים שעל הבמה ניגנו קצת בחי (הוריי!), אבל במוקד הייתה בריטני, באאוטפיט אדום חשוף, מוקפת ברקדנים השריריים, מציגה על הבמה פנטזייה מינית של לפחות שני דורות של גברים. ב-"Slave 4 u" היא בתפקיד החשפנית שרוקדת סביב עמוד. לפני "Freak show" היא מזמינה את הקהל להיות "Naughty" ומשתפת מעריץ חתיך מהקהל בסצנת S&M, במהלכה הוא לכאורה נקשר בחבלים, זוכה להצלפות בישבן, מובל על הבמה ככלב וכפיצוי זוכה לרקוד עם בריטני והרקדניות שלה על הקט-ווק ומקבל ממנה פרגון גדול כשהיא נוקבת בשמו ("תעשו כפיים לצור!"), בצירוף חולצה חתומה ונשיקה. לא רע.

[brightcove_iframe video_id='britney_vtr2_n20170704_v1' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='0'']

מציגה על הבמה פנטזייה מינית של לפחות שני דורות של גברים

גם "Circus" היה נאמבר חביב, שנפתח עם צחוקים רועמים ורקדניות בלבוש קרקסי, המשיך בבריטני שלבשה עוד פחות בד מלפני כן והתפתח לפאן נחמד ביותר. אווירת הקרקס התחלפה באווירת חדר מיטות חושנית כדי לחפות על החלק הפחות חזק במופע, עד שב-"Touch Of My Hand" צמד רקדנים שרקדו איתה באינטימיות נשאו אותה על הידיים לאורך הקט-ווק כשהיא הפוכה באוויר.

חושניות שלא נגמרת

הטודו בום הגיע בישורת הלהיטים האחרונה שכללה את "Toxic", להיט ענק שהרים את הפארק. "Stronger" הגביר עוד יותר את רמת האדרנלין של המסיבה והפיצוץ הגיע כשבריטני עברה ל-"Crazy". בהדרן היא חזרה ל-"Till The World Ends" ושלחה את המעריצות לשחרר את הבייביסיטר.

הרימה את הפארק

עוד בטרם הסתיים המופע הוצף הפייסבוק בשלל נרגנים ש"עזבו באמצע" משלל סיבות. עיקר הטענות נגעו לכך שבריטני נראתה עייפה, חסרת אנרגיות, סטטית, מתוכנתת, לא רקדה מספיק, ועד למעריצי מדונה מתוסכלים, שמתקשים לפרגן. לא יודע באיזה מופע הם צפו, אבל סטטית, עייפה וחסרת אנרגיות? ממליץ על מולטיפוקל, או כרטיס לגולדן רינג.