"זה שולחן השיפוט הכי טוב שהייתי בו אי פעם!" – שופטת "אקס פקטור לאירוויזיון" משחררת שיר חדש

בפעם הראשונה בקריירה הארוכה שלה מירי מסיקה משחררת שיר ראשון עם היוצר אבי אוחיון והתוצאה שונה מכל מה שהכרתם. לקראת עליית "אקס פקטור לאירוויזיון" בשבת הבאה, 30.10, מסיקה גילתה מה השירים האהובים עליה מהתחרות ומה היא מצפה מהשיר הישראלי: " לא צריך לשיר באנגלית באירוויזיון ולא צריך להתחנף"

זמן צפייה: 02:53

"יש לי סטוק של שירים עם אבי אוחיון מהשנתיים האחרונות. עשינו כל מיני דברים ביחד ודווקא 'סופרים ת'יום' הוא הכי חריג מביניהם, זה שיר לא אופייני לי", מספרת מירי מסיקה לרגל הוצאת השיר החדש אותו כתבו אבי אוחיון ומתן דרור. "כל פעם שאני עובדת עם אבי הוא מוציא ממני משהו אחר. קל לי לעבוד איתו כי אני יכולה לקחת פתקים שכתבתי בטלפון, דברים כמו מחשבות ושירים, ולעבוד על זה איתו. אבי הוא בן אדם נדיב ופתוח והוא הולך איתי בדרך שלי".

מה היה כתוב בפתק הספציפי הזה שהוביל לשיר?
"כתבתי את הפתק הספציפי שהוביל לשיר הזה בשתיים בלילה והכותרת שלו היתה 'גם לך זה לא עובר'. שלחתי אותו לאבי וקבענו שאגיע אליו לאולפן. כשהגעתי אליו כבר היה את הלחן ואת הפלייבק המוזיקלי ורק היה צריך לכתוב מילים שיתאימו לשיר. ישבנו ודיברנו על כל מיני דברים כשבהתחלה בודקים מה נכנס לשבלונה של הלחן ואז ממשיכים הלאה, כמו פאזל שצריך למצוא את החרוז הנכון ושהאמירה תהיה מדויקת. הנדיבות של אבי מגיעה בבחירת המילים הנכונות עבורך. אם יש מילה שלא נראית לי אנחנו מחפשים את המילה שאני מרגישה בנוח איתה וזה בא בקלות איתו. כתבנו את השיר כמו בפינג פונג. לא רבנו, לא התווכחנו וזה לא היה קשה. כאילו היתה לנו שיחה שתפסה רגע בחיים בצורה הכי ברורה.

"הטריד אותי שזה שיר שונה ממה שאני מקליטה ואבי הרגיע אותי ואמר לי 'כולם יודעים איזו זמרת את, עזבי. תגידי פעם אחת את הדברים אחרת'. אגב, ניסיתי לשיר אחר כך את השיר שוב ולא הצלחתי כי מה שאתם שומעים זו הקלטה שנעשתה בשעה חמש וחצי לפנות בוקר. זו היתה הפעם הראשונה ששרתי את השיר הזה. ניסיתי לשיר אותו שוב ולא הצלחתי כי לא הייתי עייפה מספיק כדי לשיר אותו בצורה קולית לא לוחצת ודרמטית, כי אני נורא דרמטית. השירה שאתם שומעים היא הרבה אחרי הדרמה".

עוד במדור המוזיקה:

השמלה החדשה שלו: השופט רן דנקר משחרר שיר חדש רגע לפני עליית "אקס פקטור לאירוויזיון"

פלייליסט האירוויזיון שיפיל אתכם מהרגליים

משאל רחוב: מהו שיר האירוויזיון האהוב מכל הזמנים?

מירי מסיקה
מירי מסיקה | צילום: עדי אורני

כבוד השופטת

זו לא הפעם הראשונה שמסיקה נמצאת ליד שולחן השיפוט בתוכנית ריאליטי מוזיקלית, אבל לדבריה זו היתה חוויה שונה. "זה שולחן השיפוט הכי טוב שהייתי בו אי פעם! בדרך כלל יש רק שופט אחד דעתן ובולט ופה זה היה כולנו, זה קיצוני. זה היה מאוד כיף אבל גם מאוד מאתגר בגלל שכולנו אמרנו דברים חכמים. מעניין אותי לראות מה יכניסו בעריכה כי יש המון דברים טובים".

האופן שבו שפטת את המתמודדים היה שונה מהפעמים הקודמות בגלל האירוויזיון?
"בטח, זה שינה משהו מהותי. יש הבדל גדול אם אתה יכול לעשות קריירה בארץ ואבוא לראות הופעה שלך ואם תצליח להחזיק נאמבר באירוויזיון, אלה שני דברים שונים לחלוטין. נאמבר באירוויזיון זה יותר טריקי. אנחנו צריכים חיה רעה באירוויזיון, מישהו שיעמוד בלחץ ובאינטנסיביות ושיצליח תוך שלוש דקות לספר סיפור שלם ולהביא עולם שלם לבמה הכי גדולה בעולם".

מה השיר הישראלי הכי אהוב עליך מהאירוויזיון?
"אני חושבת שהביצוע הקולי הכי טוב היה של שירי מימון, זה היה הכי מושלם בכל הזמנים. הבחורה המושלמת עם הקול המושלם והשמלה המושלמת והכל היה מושלם. אני גם חושבת שנטע ברזילי עשתה היסטוריה, לא רק בארץ אלא גם במה שהיא הביאה לאירוויזיון עצמו. זה היה הרבה יותר גדול מסך חלקיו וחלקיו היו אדירים מלכתחילה. ממש אהבתי את השיר והנאום של נטע אחרי הזכייה ומסיבת העיתונאים שבאה אחרי זה השאירו אותי פעורת פה. גם בעברית לא הייתי מצליחה לדבר כמוה והיא עשתה את כל זה באנגלית. הרגשתי גאה שהיא מייצגת אותי, הניצחון של האחר היה מדהים. אצל שירי זה היה השלמות הקולית ואצל נטע זה היה חגיגה של חוסר שלמות אבל הכל היה מושלם. אני מתתי על זה".

מה השיר הלא ישראלי שאת הכי אוהבת מהאירוויזיון?
"אני הכי אהבתי את השיר של סלבדור סובראל שזכה באירוויזיון עבור פורטוגל. זה היה לא אירוויזיוני בעליל וזה הוכיח שאין יותר דבר כזה שיר אירוויזיון. גם הזמרת שהתחרתה בנטע (אלני פוריירה עם "Fuego" – ג.י) היתה בסגנון אירוויזיוני מושלם עם איך שהיא נראית, רוקדת ושרה, אבל נטע הביאה משהו אחר. היום מי שמנצח באירוויזיון זה מי שמביא משהו אחר. לא צריך לשיר באנגלית באירוויזיון ולא צריך להתחנף, הפוך!".

מירי מסיקה תופיע בהיכל התרבות בתל אביב בתאריך 12.11 (יום שישי בצהרים) ותארח בהופעה את דויד ברוזה.

"אקס פקטור לאירוויזיון" תשודר ברשת 13 החל משבת, 30.10 בשעה 21:30.
תחרות האירוויזיון תשודר בכאן 11 בתאריך 14 במאי.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-x-factor-israel-season-04-clips-promo-P7205053' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_zbacjnzq' duration='65']

מירי מסיקה
מירי מסיקה | צילום: איה זך