יאיא כהן אהרונוב: "לפעמים אני מרגיש שאני מלך העולם ולפעמים רק טיפה בים"

תשע שנים אחרי אלבום הסולו השני משחרר יאיא כהן אהרונוב (הדג נחש) שיר חדש מתוך אלבום שלישי שיופץ בקרוב. בראיון בלעדי הוא מספר על השינוי היזום והבחירה לעבוד על האלבום לבדו, השנה האחרונה שגרמה לו להסתכל עמוק יותר פנימה ועל השיר החדש שנוצר עם חנן בן ארי. וכן, יש גם כמה מילים על הדג נחש

זמן צפייה: 02:49

את יאיא כהן אהרונוב אתם מכירים כחלק מהדג נחש, הרכב ההיפ הופ המצליח בישראל. אולי אתם יודעים שהוא ואחיו, רן כהן אהרונוב, אחראיים על הפרויקט "ילדי העץ" שהניב ארבעה אלבומים של שירי ילדים סופר מצליחים ואולי אתם גם יודעים שכהן אהרונוב הלחין את השיר "ילד של אבא" ששר מוקי ושזכה בתואר "שיר השנה" של גלגל"צ. חלקכם גם יודעים שכהן אהרונוב שחרר שני אלבומי סולו פורצי דרך ואחרי תשע שנים ארוכות עומד להגיע אלבום הסולו השלישי שלו. בניגוד לאלבומים הקודמים ולשלל שיתופי הפעולה שהוא ידוע בהם, הפעם כהן אהרונוב כתב, הלחין, ניגן לבד והפיק כמעט את כל האלבום החדש. "אני חושב שיש משהו טוב בזה שאתה עובד עם אנשים אחרים ויש הפרייה הדדית אבל יחד עם זה היא גורמת לך לא להיות מאה אחוז אתה. באלבום החדש אני מרגיש שזה מאה אחוז אני לטוב ולרע אבל אני שלם עם זה, זה הדבר הכי אני שעשיתי אי פעם", מספר כהן אהרונוב בראיון לאתר רשת 13. "עברתי תהליך של הרבה לבטים עם עצמי. אני יכול לשמוע שיר ולחשוב שהוא פצצה ולמחרת לחשוב שהוא לא משהו ולהקליט אותו מחדש. עברתי הרבה התחבטויות עם עצמי כי אני צריך לנסות לראות את עצמי מבחוץ בצורה אובייקטיבית וזה דבר שקשה לעשות אותו. יש תהליך של חיפוש בתוך הלבד הזה, יש בזה משהו מחזק כי כשסיימתי את האלבום הרגשתי שלם איתו ולכן לא משנה לי מה יגידו עליו. אני מאוד רוצה שיאהבו אותו, אבל אני שלם איתו לא משנה מה".

יאיא כהן אהרונוב
יאיא כהן אהרונוב | צילום: אלדד רפאלי

 

עוד במדור המוזיקה

גלעד שגב: ״המרחק מהבית לא גורם לגעגוע אלא לתחושת החיבור האמיתית"

שנתיים אחרי האירוויזיון, קובי מרימי יוצא מזה עם שיר חדש. ראיון בלעדי!

כל מבזקי המוזיקה

 

איפה אני בתהליך

היום (שני) משחרר כהן אהרונוב שיר שני מתוך האלבום השלישי שעתיד לצאת בקרוב. "בניגוד לרוב האלבום, את השיר הזה כתב חנן בן ארי ושנינו הלחנו אותו. אני אוהב לשתף פעולה אבל היה משהו בדבר הזה של להיות לבד שהוא חזק, בטח בשנה האחרונה שגם ככה כל העניין של הקורונה, הבידוד וההתכנסות פנימה אז השיר התחבר לי לזה. הוא נכתב בתחילת תקופת הקורונה ולא הבנתי אז כמה הוא ילווה את השנה וחצי האלה. זו היתה תקופה מאוד סוערת עבורי. מבחינה מקצועית הפסיקו לנו את כל ההופעות וכל מה שנלווה לזה. מבחינה אישית חליתי בקורונה ואיבדתי את אמא שלי, הרבה דברים קרו, והשיר בעצם נוגע בנקודה הזו של הסחרור הזה ומי אתה בכל הדבר הזה. ככל שהזמן ער מאז שכתבנו את השיר הוא מרגיש יותר ויותר רלוונטי".
זה שיר על המצב או שזה גם שיר מחאה?
"אני לא חושב שזה שיר מחאה, הוא שיר שבא לנסות להבין מה קורה פה. השיר מתחיל בשורה 'תן לי להבין את העלילה'. אנחנו חושבים שהבנו מה קורה אבל אז אומרים שדברים הם בעצם אחרת. הסחרחורת הזו שאנחנו נמצאים בה בחיים, בעיקר עם הקורונה, לנסות להבין מה אתה עושה עם כל הדבר הזה. אני חושב שהשאלה הכי נשאלת היא איפה אתה בכל הדבר הזה. אני חושב שהמתנה של התקופה האחרונה היא ההתחברות לעצמך במקומות הכי בסיסיים".
זו הסיבה שהעדפת להקליט אלבום לבד, בניגוד לכל שיתופי הפעולה בעבר?
"זה התחיל עוד לפני זה. התחלתי לכתוב את האלבום בחופשה משפחתית בגואה אחרי תקופה עמוסה מאוד בחיים שלי. כשחזרתי עשיתי ערב עם עצמי באולפן הבייתי שלי, סוג של חוג לילה בלי לחשוב יותר מדי. עשיתי רק מה שאהבתי, כתבתי שירים, שיחקתי עם הכפתורים של הקונסולה והתנסיתי בזה. ראיתי שזה מגניב אותי ויש לזה קטע אחר מכל מה שעשיתי. היו כמה דברים שהפתיעו אותי בתהליך כמו החיבור לאזור המזרח תיכוני ולמנגינות האלה שפתאום יצאו ממני. פתאום נמשכתי יותר לבוזוקי ולעוד וזה היה תהליך מרתק".

 

טיפה בים או לוויתן

בשיר "נדנדה" יש שורה שאומרת "ומי אני בתוך כל זה, טיפה בים או לוויתן". מה אתה יותר, טיפה בים או לוויתן?
"זאת שאלת השאלות. זה יכול להשתנות מדי שעה או יום. לפעמים אני מרגיש שאני מלך העולם ולפעמים אני מרגיש שאני רק טיפה בים. זה נתון לשינויים כל הזמן".
מה השתנה בנקודת המבט שלך בכל השנים שאתה נמצא בתעשייה הזו?
"אני חושב שהדבר הכי חשוב לאומן זה להיות אמין, להיות במקום של האמת שלך ולא להתחשב במה שטרנדי או ממה שמצפים ממך. לא צריך להתחשב בשום דבר שלא קשוב לאמת שלך, זה המקום שאני הכי מחובר אליו גם בהדג נחש וגם באופן אישי. זה גם מקום שהוא תמיד מפרה אותי, אני אף פעם לא נשען על דברים חיצוניים ומחובר למקום שלי היום. יש בזה משהו שמשתנה כל הזמן כי האמת של לפני 25 שנה היא לא בדיוק אותו דבר עכשיו, אבל הבסיס נשאר זהה. המקום של לא לפחד להגיד את האמת שלך, בין אם זה ממקום של מחאה ציבורית או ממקום של משהו יותר אישי וחשוף. ברגע שאתה מחובר לזה אז זה נוגע באנשים אחרים ומשפיע עליהם, זה המקום שאני נמצא בו".
אפרופו הדג נחש, השנה אתם מציינים 25 שנות פעילות. אתם עושים משהו לחגוג את האירוע?
"כן, יש כל מיני תכנונים. בוא נראה איך השנה הזו תאפשר לנו להתקדם אבל יש לנו תכנונים לחגיגות".

יאיא כהן אהרונוב
יאיא כהן אהרונוב | צילום: אלדד רפאלי