מאיה אברהם: "אין דבר כזה טוב או רע, יש נכון או לא נכון"

אחרי שמאיה אברהם התפרסמה עם השיר "מכל האהבות" בפרויקט של עידן רייכל לפני 17 שנה ואחרי שני אלבומי סולו, היא משחררת היום את "עכשיו הזמן", שיר שרייכל הלחין ושמחזיר אותה למקום ממנו הכל התחיל

מאיה אברהם
מאיה אברהם | צילום: קובי ריכטר

הפריצה הגדולה של מאיה אברהם היתה עם השיר "מכל האהבות" שנכלל באלבומו השני של עידן רייכל. אברהם האנונימית הפכה לשם מוכר ועד היום היא משתפת פעולה עם רייכל בהופעות לצד קריירת הסולו שהיא מפתחת במקביל. היום יוצא לרדיו "עכשיו הזמן" (מילים: מאור תיתון, לחן: עידן רייכל), שיר חדש שמחזיר אותה למקום בו הקהל הכיר אותה לראשונה – שרה יצירה של עידן רייכל. "אני מכירה את הלחן של השיר הזה כבר שנים", מספרת מאיה אברהם בריאיון בלעדי לרשת 13 לכבוד יציאת השיר. "רייכל שר את המלודיה הזו בג'יבריש בעיקר בהופעות בחו"ל".

 

עוד במדור המוזיקה:

הראל סקעת: "הכתיבה של קרן זו הכפפה הכי יפה ונוחה שיש לי על היד"

לינט: "אני הייתי פה כל הזמן, איפה אתם הייתם?". ריאיון בלעדי

העולם מגיב לגרסה החדשה לשיר הישראלי לאירוויזיון 2022

 

איך השיר מצא את עצמו אצלך בסופו של דבר?
"סוג של קארמה. בתקופה האחרונה נפגשתי עם מאור תיתון, זמר ויוצא נפלא, כדי שנוכל לכתוב שירים ביחד. יום אחד מאור אמר שיש לו לחן של רייכל ושהוא כתב מילים ושהוא רוצה להשמיע לי את השיר כי הוא חושב עלי כשהוא מנגן אותו. הוא התחיל לנגן את השיר על הגיטרה והיה רגע שחשבתי לעצמי 'רגע, אני מכירה את הלחן הזה'. לקח לי קצת זמן להיזכר ששמעתי את רייכל מבצע את הלחן הזה בהופעות שהייתי איתו בחו"ל. זה פשוט קארמה, מה שצריך לקרות קורה והשיר הזה הגיע אלי. באתי למאור בשביל משהו אחד, להמשיך את סשן היצירה עם קו מוזיקלי שהיה לי בסינגלים קודמים כמו 'גלה לי' או 'פועם בי', ויצאתי עם השיר הזה. מרגיש לי שזה הזמן לשיר אותו, עכשיו הזמן כמו שאומר השיר".

 

הקשיבו ל"עכשיו הזמן", השיר החדש של מאיה אברהם

לאורך הריאיון מסבירה אברהם בת ה-42 את השינוי שחל בה בשנה האחרונה, דבר שמתכתב עם מילות השיר. "כל שינוי הוא בחירה בחיים שלך. גם כשחושבים שמשהו הוא חולט וסופי לכל החיים, החיים מראים לנו כיוון אחר או סימן אחר. לא צריך לפחד לשחרר. אני חושבת שצריך לנקות את הארון בצורה מטאפורית בכל דבר בחיים, בין אם זה בפן המקצועי או האישי. כל אחת צריכה לשאול את עצמה אם היא צריכה דבר מסוים בחיים שלה או שהיא נאחזת בו בלי סיבה. ככל ששואלים יותר שאלות מקבלים עוד שאלות ואני אוהבת את זה. אני עושה בימים אלה ניקיון פסח. אני שלמה עם עצמי ויכולה להמשיך קדימה. אין דבר כזה טוב או רע, יש מתי נכון ומתי לא נכון".

 

מאיה אברהם
מאיה אברהם | צילום: שירי עציץ

הפסקה כפויה

יכול להיות שעכשיו הזמן להוציא את השיר, אבל אברהם מספרת שהעבודה עליו הופסקה לכמה חודשים באמצע התהליך. "התחלנו לעבוד על השיר קצת לפני ספטמבר ואז עצרתי את התהליך לשלושה חודשים כי הרגשתי שיש לי יותר מדי דברים שקורים מבפנים. הרגשתי שאני עסוקה בעצמי ובאישי, בעיקר באישי. חלק מתהליך היצירה הוא לדעת מתי צריך לעצור ואצלי זה קרה כשהייתי חולה לשבועיים עם דימום במיתרי הקול והרופא אסר עלי לשיר. פספסתי הופעות וזה היה לי ממש קשה כי קשה לי לסרב לעבודה, במיוחד את העבודה שאני ממש אוהבת. הבנתי שאם לא אנוח לא אצליח להחלים, הייתי חייבת להתאוורר. הייתי ילדה טוב ועצרתי את עצמי בכוח ואחרי שבועיים חזרתי לעצמי.

מה השינוי הכי גדול שיצא לך מהתהליך שאת נמצאת בו?
"קודם כל משהו בהבנה שלי את עצמי ומשהו באהבה שלי לעצמי, אני מאמינה בעצמי יותר היום. אחד הדברים הטובים שקרו זה שהתחלתי לשחק בתיאטרון. אני משתתפת במחזמר 'זה אני' בתיאטרון הקאמרי. אף פעם לא חשבתי כי חשבתי שאני זמרת שמופיעה. בתקופת הקורונה זה התחיל לעניין אותי והלכתי לסדנת משחק אצל טלי שרון וזה פתח לי את הצ'אקרות. אחרי זה מאור זגורי התקשר אלי והזמין אותי לאודישן והקלתי. אני משחקת את הדמות של מרסדס, האמא ואישתו של הדמות שמשחק איציק כהן. אני חולה עליו, הוא משהו משהו, אני כל כך אוהבת אותו. אני גם מלמדת פיתוח קול ולומדת שנה שלישית הוראת פיתוח קול. דברים קורים וזה נורא נעים, הכל רגוע כרגע".

 

היה לך פלירטוט קטן עם האירוויזיון גם בקדם של בועז מעודה בשנת 2008 וגם בחלק האומנותי באירוויזיון שנערך בתל אביב לפני שלוש שנים.
"השמלה שלי בקדם עם בועז מעודה היתה הורסת! שרנו ביחד שיר שנקרא 'הנה האור'. אני זוכרת שהיתה הצעה להופיע עם בועז בקדם אירוויזיון. זה לא משהו שחבתי עליו או שהייתי צריכה לעשות בשבילו אודישן אבל כשהיגעה ההצעה היא סקרנה אותי. אהבתי את הצוות שעטף את בועז ונורא רציתי שנזכה ושנייצג את המדינה. זה לא קרה ובועז נסע לאירוויזיון בלעדי והוא היה מעולה. גם האירוויזיון בארץ היתה חוויה מטורפת. הופעתי כחלק מהפרויקט של עידן רייכל, יחד עם משפחת אלייב ולואי עלי. אגב, לואי גם משחק ב'זה אני' והוא מעולה. אני זוכרת שהיו המון חזרות, זה באמת היה אינטנסיבי, אבל הופעתי בפני 200 מיליון צופים וזה דבר מטורף. אני בטוח שלהתמודד באירוויזיון זה בכלל שיא השיאים. אולי יום אחד תראו אותי שם".

מאיה אברהם
מאיה אברהם | צילום: איתן שפירא