נשף הרוק של אביב גפן התקיים אמש בפעם התשיעית והיה מעולה. ביקורת הופעה

המסורת המוזיקלית של אביב גפן ונשף הרוק השנתי חזרו בכוחות מחודשים אחרי הפוגה קלה בשנת הקורונה. קים ביטי צפתה בגפן מארח את אלילי נעוריה וחזרה לספר כדי להוציא לכם את העיניים

אביב גפן
אביב גפן | צילום: ליאור פוגל, זאפה

נשף הרוק של אביב גפן והתעויוט הפך ממזמן למסורת מוזיקלית, כשהנשף הנוכחי נדחה בגלל מגפת הקורונה. נדמה שהקהל רק חיכה שהנשף יחזור ואלפים פקדו אתמול (שבת) את זאפה Live פארק ראשון לציון. אתם יודעים, בשביל דברים טובים שווה לחכות.
נשף הרוק התשיעי היה בסימן חזרה לשנות השמונים הצבעוניות, ואל גפן הצטרפו על הבמה שורה ארוכה של אמנים מקומיים, החל מאמיר דדון, דרך שפיות זמנית, יסמין מועלם ועד תיסלם ונינט טייב. תופתעו לדעת שגם אודי כגן בתפקיד משיח התארח בהופעה והפיל את הצופים מהרגליים.

אביב גפן
אביב גפן | צילום: ליאור פוגל, זאפה

עוד במדור המוזיקה

דן ברטוב עזב את האולטראס ונפל למלכודת בשיר חדש

מאור אדרי: "לא שרו על זה אף פעם, אני הראשון!"

יהל דורון, מהצמד גיא ויהל, משחרר שיר ראשון לבד

ההופעה נפתחה עם "על הכנרת בזריחה", מתוך אלבומו השני של גפן. הקהל המבוגר יותר, אלא שעברו את גיל 35, עפו על בחירת השיר והסכימו שזה ספתח נפלא לערב. אחרי מספר ביצועים מרשימים בהם עבר גפן מהגיטרה לפסנתר ובחזרה לגיטרה, הוא סיפר איך כנער הוא נהג להתפלח להופעות וכמה הוא מקווה שבקהל קיימים כמה אמיצים כמוהו.האורח הראשון שעלה לבמה היה אמיר דדון והשניים ביצעו את "אור גדול" של דדון ואת "האם להיות בך מאוהב" של גפן, והרף לקראת שאר ההופעות הוצב גבוה מאוד. אחריו עלתה לבמה להקת תיסלם שהוכיחה שגם אחרי יותר מארבעים שנה היא מצליחה להישאר רלוונטית. חברי הלהקה שרו את "אור של כוכבים" ובהתאם לנושא הנשף, הם הצליחו להחזיר את הקהל לתחושת שנות השמונים.

צפו באביב גפן מארח את בנו, דילן, על הבמה
[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-61-external' autoplay='0' credit='ליאור פוגל, זאפה' desc='' poster='' kid='1_7l264iw2' duration='69'']

 

כאב של לוחמים

לפני שגפן התקדם לחלק הבא של המופע, הוא עצר לרגע ופצח במונולוג מרגש על התחושות שלו נושא הלומי הקרב של צה"ל והקדיש את השיר "עורי עור" לאנשים שלא לא חזרו מנטלית מהמלחמה. דגלי ישראל שהתנוססו על מסכי הוידאו באותו הזה גרמו לשיר לקבל משמעות גדולה יותר ורלוונטית כמו בפעם הראשונה שהשיר יצא. אחד מרגעי השיא הגדולים של המופע התרחש כשסי היימן, שלא נכללה בליין אפ המקורי, עלתה לבמה בהפתעה ושרה את אחד משירי שנות השמונים הכי זכורים, "גיבור גדול". לא עברו כמה רגעים ושיא נוסף נרשם כשדילן, בנו של גפן, עלה לבמה ושר עם אביו את "ואולי". בשני האירוחים האלה הקהל פשוט התמוגג והתלהב מההפתעות. מסתבר שלא משנה כמה אמנים תארח, אם תביא עוד בהפתעה, הקהל ירגיש שהוא קיבל אקסטרה תמורה.
החלק ההומוריסטי במופע הגיע בדמותו של משיח, אותו מגלם אודי כגן בטלוויזיה. משיח עלה לבמה מתוך הקהל והיה משוכנע שגפן דיבר עליו כשהוא דיבר על זמר שהתווה דרך חדשה במוזיקה הישראלית. הקהל, מיותר לציין, היה על הרצפה מרוב צחוק וגם גפן התקשה להתמודד עם משיח בפנים רציניות כשהשניים שרו את "שיר הסמרטוטים" ואת "מלאך".

צפו באביב גפן שר עם ברי סחרוף
[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-63-external' autoplay='0' credit='קים ביטי' desc='' poster='' kid='1_k2wf7xwa' duration='34'']

דור מתוקן

אחרי הליין אפ המרשים של הזמרים הישראלים (חכו, עוד לא סיימנו איתם), הגיע תורם של שני כוכבי שנות השמונים הבינלאומיים לעלות לבמה. ראשון עלה לימאהל ששר את "Never ending story", אחד הלהיטים הזכורים מהעשור, ומיד אחריו הגיעה סמנתה פוקס עם המגה להיט "Touch me", שנתנה שואו עוצמתי שמזוהה איתה לאורך השנים.

צפו בסמנתה פוקס על הבמה
[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-62-external' autoplay='0' credit='קים ביטי' desc='' poster='' kid='1_hi0qkhjb' duration='79'']

הקהל כבר היה באקסטזה בשלב הזה ואם הערב היה מסתיים פה אפשר היה להכריז עליו כהצלחה, אבל זה לא הספיק והערב המשיך עם דואט של גפן עם יסמין מועלם לשיר "אור הירח". גם ברי סחרוף המעולה עלה לבמה ושר את "סוף העולם" ו"ניצוצות", שהביאו את התמצית של הרוק הישראלי במיטבו. שיא נוסף בערב נרשם כשנינט הצטרפה להדרן בהפתעה וביצעה עם גפן את "שומקום" ואת "אנחנו שווים", ביצועים שהשאירו את הקהל עומד ומתמוגג לקולה של נינט.

אביב גפן ואמיר דדון
אביב גפן ואמיר דדון | צילום: ליאור פוגל, זאפה

לצד כל האורחים, זיקוקי הדינור והקונפטי, חשוב להגיד שגפן שלף את כל התותחים הכבדים והצליח להשאיר את הקהל עם אנרגיות בלתי נגמרות, גם אחרי כמעט שלוש שעות. גם לקראת סוף המופע, רגע לפני שגפן זעק את המשפט האלמותי "אנחנו דור מזויין", הוא עצר לתת נאום קטן על אהבה. "הרבה שואלים אותי מה קרה לי לאחרונה, על השינוי שאני עובר. בגדול הבנתי שמשנאה וציניות לא אני ולא העולם הזה נגיע רחוק. מה שצריך להשאיר על האדמה החרוכה הזו זה הרבה מים של אהבה. רק אהבה תנצח למרות השוני בינינו פה בישראל. צריך לחזור טיפה לנאיביות, לא לפחד מהאחר אלא לחבק אותו", וגפן אגן ביקש מהקהל לחבק אחד את השני, ואחרי הכל המשיך לשיר את "עכשיו מעונן".

צפו במונולוג של אביב גפן לקראת סוף המופע
[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-64-external' autoplay='0' credit='קים ביטי' desc='' poster='' kid='1_ggjv96xv' duration='188'']

אחרי חיבוק אחרון מהקהל ושבירת גיטרה כי חייבים, נגמר הנשף ואביב גפן הוכיח שוב שהוא יודע מה הוא עושה. קהל המעריצים שנאמן לגפן כבר 30 שנה גרם לזמר האהוב לכבוש עוד פסגה. אני רוצה להאמין שגפן נהנה אתמול לפחות כמו הצופים והראה כמה נוסטלגיה יכולה להיות נפלאה. נתראה שוב בשנה הבאה, בלי נדר.