"כבוד הראב": ביקורת סינגלים חדשים

אסף ראב, משדר ועורך מוזיקה למעלה מעשרים שנה, יבקר מדי שבוע חמישה שירים חדשים שיצאו לרדיו. והשבוע: ענת חיטמן ממכרת, קרן פלס ומוש בן ארי שומרים על איכות, חבורת המופע סופרסטאר מזלזלת, נוי אמיגה מפתיעה לטובה ויוני בלוך משמח בחזרתו לסצינה

כבוד הראב

ענת חיטמן – "אין רק חושך בלילות" 

ענת חיטמן מגיעה ממשפחה מוזיקלית מאוד. דוד שלה הוא עוזי חיטמן ואחיה הם אוהד ותמיד חיטמן. שנים ארוכות שענת חיטמן נמצאת בסצנת המוזיקה בישראל ועד היום היא נשארה מעט בשוליים, ולא בצדק. עכשיו מגיע "אין רק חושך בלילות", סינגל שני מתוך אלבומה השני שייצא בקרוב. הלחן של חיטמן מצליח לחדור למקומות הנכונים והוא כל כך קליט עד שנדמה ששמענו את השיר הזה בעבר. ההפקה המוזיקלית המצוינת של חן מצגר אדר מחזירה את המאזין לראשית שנות ה-90 עם פופ ונגיעות רוק אלקטרוני שמזכיר לכמה רגעים את שיריה של להקת נקמת הטרקטור. חיטמן מסתמנת כממתק מוזיקלי ממכר שעושה חשק לעוד.
ציון: ****

עוד במדור המוזיקה

מורן מזור: "לא רציתי להיות עוד אחת בסטטיסטיקה שעושה טעות ונמחקת"

נעם רותם: "בסוף אני מקווה שלהכל יש היגיון". חמש תחנות בזמן

הזרקור: האמנים החדשים שאתם חייבים להכיר

 

קרן פלס ומוש בן ארי – "אושר בא והולך"

קרן פלס אוהבת לחקור מוזיקה על כל גווניה, בין אם זה לכתוב שירים לאמנים אחרים או לעצמה. בנוסף, היא מצליחה לייצר הרבה שיתופי פעולה שלוקחים אותה לכיוונים שונים ומראים את היכולות המגוונות שלה. שיתוף פעולה חדש שכזה התפרסם בימים אלה, כשהשותף הפעם הוא מוש בן ארי המעולה. "אושר בא והולך" מביט אל העבר ממקום של "אם רק הייתי יכול לעשות את זה קצת אחרת", כדברי השיר. כרגיל עם פלס, השיר גורם לך להרגיש שאולי בעצם הוא נכתב עליך ועל החיים שלך. האושר אולי בא והולך אבל השירים של פלס יישארו פה עוד הרבה זמן.
ציון: *** וחצי

חבורת המופע סופרסטאר – "סופרסטאר"

השיר "סופרסטאר" של רוני דואני היה להיט ענק לפני 17 שנים והפעם הוא מקבל מתיחת פנים של חבורת "סופרסטאר", מופע הקיץ שמובילים נועה קירל, סטטיק ובן אל תבורי, מרגי, סטפן לגר, אגם בוחבוט וגל אדם. אל תצפו לביצוע מפיל שהולך לכבוש את הרדיו ואפילו בקליפ לא ממש השקיעו. לקחו את הפנים של הזמרים, הפכו אותם לאנימציה, הכפילו את מספר הפנים של כל זמר ופיזרו אותם על המסך לפי התור בשירה. אני לא יודע אם בחירת השיר קדמה לבחירת שם המופע או להיפך, אבל זה בסך הכל כרטיס הביקור המוזיקלי של המופע שאמור למכור הרבה מאוד כרטיסים לסלט הכוכבים במקום אחד. אולי ההשקעה בקליפ היתה מינורית כי רק אזכור המשתתפים יביא למכירת כרטיסים אדירה, ולמה באמת להשקיע? גם השיר עצמו מופק בצורה שמחווירה לעומת המקור. אולי בני הנוער שלא מכירים את רוני דואני ייהנו מהחידוש.
ציון: ** וחצי

נוי אמיגה - לוזר

אין כמו משב רוח מרענן שמזכיר לך שלפעמים שווה להשקיע זמן בלגלות אמן חדש. תכירו את נוי אמיגה שמשחררת שיר ראשון לרדיו בשם "לוזר". בשמיעה ראשונה השיר נשמע כמו מיקס של כמה שירים שכבר שמענו בעבר, כש"אסור" של מרגי קופץ ישר לראש. מילות השיר פשוטות למדי אבל לא כל שיר צריך להישאר לעד. "לוזר" ממש מתאים להנאה של כאן ועכשיו והשירה של אמיגה בקליפ מעלה אותו למעלה. נמשיך לעקוב אחריה ולראות לאן היא תוביל אותנו עם השירים הבאים שלה.
ציון: ***

יוני בלוך – "תסלחי לי"

אחרי שלושה אלבומים מוצלחים והרבה שנים של עשייה בתעשייה עבור אחרים, יוני בלוך חוזר עם שיר חדש שגורם למאזינים לקוות שלא ייקח לו עוד כמה שנים לשחרר את השיר הבא. בלוך יודע שצוות מנצח לא מחליפים והצליח לאגד סביבו מחדש את החבורה שליוותה אותו באלבומיו הקודמים. אפילו ברק פלדמן שכתב עם בלוך את "תסלחי לי" חזרה, והוא אחראי גם על השיר הזה, יחד עם בלוך. גם הפעם מדבר השיר על זוגיות, וגם הפעם יש יותר מקריצה להומור במילים. הקליפ שמלווה את השיר מושקע מאוד ומציג אנימציה שעוטפת את בלוך ומצליחה להשכיח מהצופה שמדובר בשיר ארוך מאוד.
ציון: **** וחצי