מורן מזור: "לא רציתי להיות עוד אחת בסטטיסטיקה שעושה טעות ונמחקת"

הפחד מלטעות ששיתק את הקריירה שלה לשנים ארוכות. בדידות של כמעט עשור ללא בן זוג. הקורונה שעצרה הכל ואילצה אותה לאהוב את עצמה מחדש. מורן מזור, נציגת ישראל לאירוויזיון עם "רק בשבילו", חוזרת עם פרויקט חדש, אהבה חדשה והרבה מילים חמות על אייל גולן וסבלימינל

מורן מזור
מורן מזור | צילום: רן יחזקאל

 

מורן מזור, הזוכה הראשונה בתוכנית הריאליטי "אייל גולן קורא לך" ונציגת ישראל לאירוויזיון עם השיר "רק בשבילו" בשנת 2013, שוברת שתיקה ארוכת שנים ומשחררת סינגל חדש בשם "אין לך מושג". גם מזור, כמו רבים מחבריה לקהילת האמנים, ניצלה את השקט התעשייתי שנכפה עליה בשנה וחצי האחרונות לבדק בית, ועכשיו סוף סוף היא מרגישה שהיא מספיק פתוחה עם עצמה כדי לתת טעימה ממה שעבר עליה. "היתה לי תקופה מאוד קשה בקורונה, הבדידות מציפה אותך בשנה שלא קרה בה כלום. את לא עובדת, לא מתעסקת בדברים הרגילים שלך. החיים ריקים מאוד ביחד למה שהם היו לפני והרגשתי בדידות. הייתי כל כך לבד, כמעט תשע שנים. נפרדתי ממי שהיה בן הזוג שלי במשך שלוש שנים כמה חודשים לפני האירוויזיון, עליו נכתב 'רק בשבילו' ומאז הייתי לבד עד לפני שנה. היו כמה עוברי אורח, כמה פאזות חולפות אבל לא משהו ששווה להניח עליו את הדעת. זו היתה תקופה של בדידות נוראית מאוד. השיר 'אין לך מושג' הוא סנונית ראשונה ממיני אלבום שיכלול שישה שירים ומגלם בתוכו את כל הבדידות הנוראית שהייתי בה, האכזבות שחוויתי מפאזות קודמות שהיו. נתתי אמון בהמון אנשים שעברו בדרך, גם אישית וגם מקצועית, ונחלתי אכזבה קשה. בגדול תמיד בחרתי לקום וללכת, אני לא נשארת במקום שלא טוב לי בו או שהוא מזיק לי. לפעמים לוקח לי יומיים ולפעמים שנתיים, אבל הבחירה אם לעזוב היא שלי. אז השיר הזה מדבר על אכזבה, השירים באים על בדידות ואחריהם יבואו השירים על משבר בזוגיות והפחד להיות לבד. בסוף בסוף אתה תמיד נשאר עם עצמך לבד, רק אתה והחיים שלך".

צפו בשיר "אין לך מושג" של מורן מזור
[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-66-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_h7difd9y' duration='']

אומרת הבחורה שנמצאת בזוגיות כבר שנה ועומדת לעבור לגור עם החבר שלה.
"סיפור מצחיק איך שהכרתי את שגיא דהן, בן הזוג שלי. אני גרה עם עדי אלון, שותפים לדירה. הוא משחק איתי ב'זה אני' והוא משחק גם ב'שנות השמונים' ו-'מטומטמת'. יום אחד בר צברי, שהוא חבר טוב של שנינו ומשחק איתנו ב'זה אני', הגיע אלינו לנוח קצת לפני ההצגה והוא הגיע עם המנהל שלו, שגיא. נדלקתי עליו ו...זהו. מאז אנחנו ביחד".
ואיך את מסכמת את התקופה האחרונה?
"זו היתה שנה עם המון תובנות. עם כל הכמיהה לאהוב ולהיות נאהבת, למדתי לאהוב את עצמי, את הלבד ואת השקט שהיה לי. בשנה האחרונה אני בזוגיות וזה מרגיש כמו שבע שנים. בילינו ביחד את הסגר השני והשלישי, וזה קרה כשהכרנו רק שבועיים לפני. לא קל להכיר בן אדם בתוך סגר. עד לא מזמן בכלל לא יצאנו למסעדה ביחד, לא היינו בקולנוע ביחד, אפילו לחוף הים אי אפשר היה ללכת תקופה ארוכה. היכרות קצת נוקשה לזוג שרק מתחיל את דרכו ולא היה לנו רגע להתאפס על עצמנו או להתגעגע. היינו כל הזמן ביחד וזה קצת קשה. היום כשאני מסתכלת אחורה לא הייתי משנה שום דבר, אני לא מצטערת ולא מתחרטת. עכשיו אנחנו מחפשים דירה לעבור לגור אליה ביחד. הקורונה גרמה לי להבין שאני לא במרדף ואף אחד לא מלחיץ אותי להוציא שירים חדשים. העולם עצר, אפילו ביונסה עצרה. היה לי זמן לברור את המחשבות שלי ולגבש אותן לטקסט שיכיל הכל. זו פריצת הדרך הכי גדולה שלי בשנה הזו, התחלתי לכתוב ולהלחין כמו שאני באמת רוצה, עם רמת הכנות ששאפתי אליה. בריב הראשון שהיה לי עם שגיא הרגשתי שיש לי מה להגיד, בעיקר על עצמי, על איך שאני חווה את הדברים ואיך שאני רואה אותם".

ההערה המצלקת

אחרי שמזור חזרה לישראל מתחרות האירוויזיון ואחרי קרוב לארבע שנים תחת ניהולם של אייל גולן ובני פרץ, נפרדו הדרכים המקצועיות ביניהם. "החלטתי לעזוב וזה לא היה דרמטי בכלל, בגלל זה לא שמעתם על זה. נשארנו חברים טובים ואין לי מילה אחת רעה להגיד עליהם. אני אוהבת מאוד את שניהם ומעריכה אותם, הם עשו לי רק טוב. לא נחשפתי לכל מה שקורה בעולם הזה עד שיצאתי משם, עד כדי כך גוננו עלי". באותה התקופה, כשהיא בת 23, החליטה מזור לרדת במשקל והשילה כשלושים קילוגרמים ממשקלה. "חיפשתי מוצא ומצאתי אותו בדמותה של אירה דולפין. כל החיים הייתי מלאה והחלטתי שאני רוצה שינוי. הסתכלתי במראה ולא הייתי ממש מרוצה ממה שאני רואה, ברמה הכי בסיסית. רציתי את השינוי לא בגלל שאמרו וייעצו לי לרזות, ותאמין לי שאמרו לי את זה כל הזמן".
מי אמר לך?
"הרבה אנשים סביבי, אבל היתה פעם אחת שממש צילקה אותי. הייתי מועמדת לתואר 'זמרת השנה' ובקטגוריה היו מועמדות גם שרית חדד, מארינה מקסימיליאן, רוני דלומי ואניה בוקשטיין. היה איזה פאנל בערוץ 2 עם אנשים מהתעשייה שדיברו על המועמדות ומישהו אמר 'אני לא מבין למה אישה שמנה שעומדת וצורחת על הבמה צריכה להיות מועמדת לזמרת השנה'. אני לא אשכח את המשפט הזה בחיים שלי, זה צילק אותי ברמה שלא האמנתי שזה כל מה שיש לו להגיד עלי. זכיתי בתוכנית ריאליטי, ייצגתי את ישראל באירוויזיון והוצאתי אלבום. הוא זלזל בי כבן אדם. ברו לך שאם הוא היה אומר דבר כזה על נטע ברזילי היו תולים אותו בחוצות העיר על העץ הכי גבוה".
היה קשר בין ההערה הזו להחלטה לרדת במשקל?
"ממש לא! אני באמת חושבת שיש בי הרבה יותר מאשר אישה שמנה שעומדת ושרה. לא משנה איך אני נראית, מה אני לובשת או מה שרתי. גם בטקסט הכי פשוט אפשר להעביר רגש. לא כל אחד משתלב באימג' של איך אמן צריך להיראות. יש דבר כזה בכלל? מאוד אכזב אותי איך שהוא ראה אותי. זה פשוט פגע לי בביטחון וגם ככה הוא נפגע כשלא עליתי לגמר האירוויזיון. ובכלל, למה שלאמן יהיה ביטחון? זה לא מנת חלקנו, זו לא התורה שלנו. אנחנו חיים מכישלונות ואכזבות. עברי לידר אמר שברגעים שטוב לו הוא לא יכול לכתוב. זה משפט ממש נכון, אני לא יכולה לכתוב כשטוב לי".

העלייה המחודשת

במשך חמש השנים אחרי האירוויזיון מזור שמרה את הקריירה המוזיקלית על אש קטנה, אפילו קטנה מאוד. "שקלתי כל צעד שבעים פעם. חשבתי לעצמי שנתנו לי המון הזדמנויות, ב'אייל גולן קורא לך' וגם באירוויזיון. פתחו לי הרבה דלתות ובסיבוב השני חובת ההוכחה היא עלי. חשבתי שיהיה הרבה פחות מקום לטעויות. את חייבת להביא את זה טוב ומוצלח כי לא יהיו עוד הזדמנויות. לא חסרים אנשים שעשו טעות ושילמו ביוקר. לא רציתי להיות עוד אחת בסטטיסטיקה שעושה טעות ונמחקת. בגלל זה היה הרבה זמן שקט ממני. היה את הפחד מה יגידו, פחד להוציא את מה שבלב שלי, לדבר על מה שבאמת כואב לי, פחד להיות כנה לחלוטין עם מה שאני מרגישה כי אולי זה לא יתקבל טוב, אולי לא יבינו, אולי יצחקו. כתבתי והלחנתי אבל זה לא יצא ממני באמת. הדברים שיצאו נבעו מפחד ושיקולים שלא הביאו אותי לנקודה שרציתי להיות בה. הפחד כולא אותך בפינה שאתה מפחד לצאת ממנה, כי מפחיד בחוץ ויאכלו אותך".
ממה התפרנס באותה תקופה?
"ניהלתי אולם של מלצרים מזמרים בראשון לציון, שם גם הכרתי את נופר סלמאן שהיתה מלצרית שלי. היתה גם התקופה של ההופעות עם סבלימינל. הוא עמד לעשות הופעה גדולה להשקת אלבום ושבועיים לפני זה הוא נתקע בלי זמרת. הבחור שהפיק את ההופעה שירת איתי בצבא, הרים אלי טלפון וקרא לי. קובי שמעוני היה אליל הילדות שלי, גדלתי עליו. באתי להופעה אחת ואחריה הוא הציע לי להמשיך את כל סיבוב ההופעות. הסכמתי כי זה לא שהיה לי משהו טוב יותר לעשות וגם כי האליל שלי הציע לי להופיע איתו. באותה שנה הוא היה מנטור ב'אקס פקטור' והוא לא הפסיק להופיע. זה בעצם מה שדרבן אותי לחזור ולהוציא חומרים שלי. הוא נתן לי המון מקום בהופעות והביטחון שלי חזר. זה מה שהייתי צריכה כדי לצאת מהפינה שהייתי בה. הוא ממש הרים אותי מהשערות, מנקודה מאוד נמוכה, ואמר לי 'בואי, זה המקום שלך. תעמדי רגע ואם את צריכה משהו אני פה'. הוא ממש היה שם בנקודה הזו ואני חייבת לו את התודה הזו".
איפה אנחנו רואים אותך בעוד חמש נשים?
"הלוואי שמפרקת אולמות במדינה עם ההופעות שלי, האולמות הכי גדולים. אני רוצה להופיע כל ערב כמו חולת נפש, אפילו שלוש הופעות בערב, כמו פסיכופתית, קופצת מבמה לבמה בלי שום זמן לנוח. אני הכי רעבה שהייתי בחיים שלי להצלחה".

מורן מזור
מורן מזור | צילום: רן יחזקאל